Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rijden met voertuig dat geen oldtimer is maar wel paar keer per jaar mee wil rijden.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Rijden met voertuig dat geen oldtimer is maar wel paar keer per jaar mee wil rijden.

    Hallo iedereen,

    ik heb recent een Ferrari 456GT gekocht die origineel in Italië is ingevoerd en nadien via 2de eigenaar in Zweden is gekocht. Nadien is deze in België beland waar ik hem heb gekocht. Douane en import is volledig in orde maar er zit geen Coc bij (kan ik eventueel wel aanvragen via Ferrari België).
    Nu komt het probleem dat deze wagen van nov/93 is en nog geen 25 jaar. Ik zou deze dus 5 jaar willen ‘stallen’, maar toch enkele keren per jaar mee rijden omdat dit nu eenmaal het beste is voor zulke wagens. Is er een ‘wettelijke’ mogelijkheid hiervoor en wat zou me dit kosten?

    Badankt alvast!

  • #2
    Iemand met handelaarsplaten inschakelen...
    Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

    Comment


    • #3
      Geen idee waar je woont maar wat mogelijk is=>
      -Keur de wagen elk jaar
      -Vraag in duitsland een geel 5daags kenteken aan en je kan 5 dagen in DLD rijden.

      zo heb ik het eens gedaan met een franse wagen ik als belg en duitse platen die flikken keken nogal raar maar ze konden me niks maken
      Polo 6n 1.4

      Comment


      • #4
        Merci gasten!

        Comment


        • #5
          Stel de wagen eens voor. FOTO'S ! ! ! 456

          Comment


          • #6
            Lukt niet, krijg constant error invalid storage ?

            Comment


            • #7
              Je kan best de foto op een externe server uploaden (vb mupload.nl), dan moet je de "IMG code voor forums en berichtenforums" in je tekst plakken
              Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

              Comment


              • #8
                Een paar maanden mee rijden en dan terug uw inschrijving stoppen.
                Z4 M40i

                Comment


                • #9
                  Dan ga je toch nog de rekening krijgen.

                  Comment


                  • #10
                    Tja, als je een Ferrari kan betalen, dan kan je ook de kosten dragen denk ik.

                    Je zal hem toch één keer moeten inschrijven, en dan betaal je BIV....

                    Comment


                    • #11
                      Van 93 dus Co gaat 297 g zijn
                      Dus komt neer op een biv van 2400 als ik me niet vergis.
                      Dan schrijf je die binnen de maand uit en betaal je geen verkeersbelasting.
                      Polo 6n 1.4

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
                        Iemand met handelaarsplaten inschakelen...
                        Wel met de juiste cc inhoud wat ook niet simpel zal zijn met een V12(?), al zal dat op de baan wel al een erg oplettende flik moeten zijn. Maar mijn garagist is toch eens moeten terugkeren toen hij mijn M3 3.2 wou keuren met 3000 cc platen.

                        En in principe mag alleen de houder van die plaat of familie daar mee rijden geloof ik maar dan gaan we het al ver zoeken natuurlijk.
                        Last edited by Titleist; 02/07/2018, 19:29.

                        Comment


                        • #13
                          Buitenlandse plaat ophangen. RO bijvoorbeeld. Platen koop je voor enkele euro's. Of je vijst ze zelf van een wagen af. Wordt ook nooit tegen gehouden. Wel het niet gaan uithangen en enkel buiten steden en drukke verkeersassen rijden. Ik ken iemand met een Corvette die al jaren zo rond rijdt. Woont op het platteland en doet telkens een rit van een 50 kilometer door de veldwegen. Natuurlijk wie het spel gevaarlijk speelt ... Geen verzekering, geen keuring ... Ook de wagen niet op de oprit laten staan maar altijd en direct na het rijden in de garage zetten. In zijn geval is het een schuur bij zijn grootouders. En bij stilstand ALTIJD de nummerplaten er af vijzen en doek erover.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
                            Buitenlandse plaat ophangen. RO bijvoorbeeld. Platen koop je voor enkele euro's. Of je vijst ze zelf van een wagen af. Wordt ook nooit tegen gehouden. Wel het niet gaan uithangen en enkel buiten steden en drukke verkeersassen rijden. Ik ken iemand met een Corvette die al jaren zo rond rijdt. Woont op het platteland en doet telkens een rit van een 50 kilometer door de veldwegen. Natuurlijk wie het spel gevaarlijk speelt ... Geen verzekering, geen keuring ... Ook de wagen niet op de oprit laten staan maar altijd en direct na het rijden in de garage zetten. In zijn geval is het een schuur bij zijn grootouders. En bij stilstand ALTIJD de nummerplaten er af vijzen en doek erover.
                            Onbegrijpelijk dat die mens van een rit kan genieten op die manier.
                            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                            Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
                              Buitenlandse plaat ophangen. RO bijvoorbeeld. Platen koop je voor enkele euro's. Of je vijst ze zelf van een wagen af. Wordt ook nooit tegen gehouden. Wel het niet gaan uithangen en enkel buiten steden en drukke verkeersassen rijden. Ik ken iemand met een Corvette die al jaren zo rond rijdt. Woont op het platteland en doet telkens een rit van een 50 kilometer door de veldwegen. Natuurlijk wie het spel gevaarlijk speelt ... Geen verzekering, geen keuring ... Ook de wagen niet op de oprit laten staan maar altijd en direct na het rijden in de garage zetten. In zijn geval is het een schuur bij zijn grootouders. En bij stilstand ALTIJD de nummerplaten er af vijzen en doek erover.
                              Slecht voorbeeld ro is even duur als België voor +3000cc...
                              de Roemenen rijden op Bulgaarse platen trouwens...daar kan dat zonder problemen.

                              Polo 6n 1.4

                              Comment


                              • #16
                                en de Polen op oude Belgische platen.
                                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                                  Geen idee waar je woont maar wat mogelijk is=>
                                  -Keur de wagen elk jaar
                                  -Vraag in Duitsland een geel 5daags kenteken aan en je kan 5 dagen in DLD rijden.

                                  zo heb ik het eens gedaan met een Franse wagen ik als belg en Duitse platen die flikken keken nogal raar maar ze konden me niks maken
                                  ben je daar zeker van ? normaal ben je als belg verplicht om in Belgie met Belgische platen te rijden, anders doe je aan belastingsontduiking.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X