Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Juli 1993 : oldtimer?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Juli 1993 : oldtimer?

Beste mensen,

Ik heb al een paar oldtimers gehad voor dagelijks gebruik.
    Nu heb ik een wagen op het oog van juli 1993 (1e indienstneming).
    Volgens de huidige wetgeving dus een half jaar te jong om oldtimer te zijn.

Alleen : hij is gekeurd voor verkoop in januari van dit jaar. En op het groene keuringsbewijs staat hij bovenaan rechts aangemerkt als 'personenauto - oldtimer', en op het rose inschrijvingsformulier staat in de rubriek x10 voor de opmerkingen een stempel van de autokeuring met de mededeling 'enkel oldtimer'
    Hij heeft nooit op O-platen gestaan, alleen op een gewone nummerplaat.

Hoe kan dit?

Vergissing bij de keuring ?
    Ik heb eind vorig jaar een Saab 900S van 1992 gekocht. Ik had eerst een van 1993 op het oog maar omwille van de bovenstaande regel niet gekocht. Ik heb hem op gewone platen ingeschreven. Maar omdat de wagen van voor 31/12/1992 is betaal ik de oldtimer tax. Vanaf 1993 kon dit niet. Dan betaalde ik plots bijna 1000 euro inschrijving en wegentaks. Nu 87 euro.
    Je kan dit simuleren op het internet.

Comment

Ja klopt perfect maar je zal wel volle pot tax betalen hoewel je een o plaat hebt.
      Polo 6n 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CinnamonGirl Bekijk Berichten
        Ik heb al een paar oldtimers gehad voor dagelijks gebruik.
        Met zo'n mentaliteit verknal je het eigenlijk voor de echte oldtimerliefhebbers. De wet is vrijer gemaakt en meteen is er dat misbruik, het zou me niet verbazen als ze de wetgeving binnen een paar jaar weer herzien.
        sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Streamline Bekijk Berichten

Met zo'n mentaliteit verknal je het eigenlijk voor de echte oldtimerliefhebbers. De wet is vrijer gemaakt en meteen is er dat misbruik, het zou me niet verbazen als ze de wetgeving binnen een paar jaar weer herzien.

Als je "oldtimer" ingeschreven is op een gewone nummerplaat is er met "oldtimer voor dagelijks gebruik" geen vuiltje aan de lucht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
            Als je "oldtimer" ingeschreven is op een gewone nummerplaat is er met "oldtimer voor dagelijks gebruik" geen vuiltje aan de lucht.
            Klopt, nu nog mensen vinden die dat effectief ook doen. Ik kan hier in een straal van 100m rond mijn huis al 3 wagens vinden met O-plaat die als daily gebruikt worden.
            sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Streamline Bekijk Berichten

Klopt, nu nog mensen vinden die dat effectief ook doen. Ik kan hier in een straal van 100m rond mijn huis al 3 wagens vinden met O-plaat die als daily gebruikt worden.
              Het is zeker waar dat er misbruik is, maar daarom nog niet iedereen over dezelfde kam scheren... ik hoef maar naar m'n eigen garage te kijken om er eentje te zien: 31-jarige auto -> gewone nummerplaat -> oldie voor dagelijks gebruik ;-)

Comment

Maar om on-topic te blijven, fiscaal en keuring blijven 2 verschillende dingen. Vanaf 25 jaar kan je een O plaat bekomen, maar fiscaal voordeel begint pas bij auto's die eerste inschrijving hebben van voor 1/1/'93.

Comment

Working...
                X