Hi,
Hierbij even jullie mening/advies nodig omtrent het volgende. Ik ben eigenaar geworden, van een BMW E21 320/6 van het bouwjaar 1980, 104.000km. De wagen heeft maar 1 vorige eigenaar gehad en beschikt over alle originele boorddocumenten. Nu, op het eerste zicht leek me dit wel een mooi erfstuk maar de wagen heeft zeer lang stilgestaan waardoor dit zeer nadelig bleek te zijn. Wagen startte uiteraard niet meer en vertoonde ook, ondanks de wagen de laatste jaren steeds droog in een garage stond, duidelijke roestvlekken/gaten.
Ikzelf beschik over zeer weinig technische kennis en moest dan ook ten rade gaan bij een vriend die in zijn laatste 2 maand avondschool zat en hebben ze daar volgende herstellingen uitgevoerd.
Hierbij even jullie mening/advies nodig omtrent het volgende. Ik ben eigenaar geworden, van een BMW E21 320/6 van het bouwjaar 1980, 104.000km. De wagen heeft maar 1 vorige eigenaar gehad en beschikt over alle originele boorddocumenten. Nu, op het eerste zicht leek me dit wel een mooi erfstuk maar de wagen heeft zeer lang stilgestaan waardoor dit zeer nadelig bleek te zijn. Wagen startte uiteraard niet meer en vertoonde ook, ondanks de wagen de laatste jaren steeds droog in een garage stond, duidelijke roestvlekken/gaten.
Ikzelf beschik over zeer weinig technische kennis en moest dan ook ten rade gaan bij een vriend die in zijn laatste 2 maand avondschool zat en hebben ze daar volgende herstellingen uitgevoerd.
Aangepast aan de wagen:
- carburateur kabelboom deels herstelt
- waterpomp + distributieriem
- volledig onderhoud incl. bougies en voorontsteking en alle benzineleidingen van de motorblok.
Nog te vervangen/plaatsen:
- ontsteking op punt zetten, motor start maar draait niet zuiver = rijdt niet.
- visco koppeling terug plaatsen
Aangezien de avondschool afgelopen, kan ik hier niet meer ten rade. Nu enerzijds zou ik me graag willen laten informeren wat er mij nog te wachten staat om de auto volledig technisch in orde te krijgen. Ik heb me laten vertellen dat het gaat hier blijkbaar vooral over het afstellen van de motor en de verbranding errond. Normaal zou ik even naar een plaatselijke garage rijden, maar aangezien de wagen afhankelijk is van depannage, is niet gunstig om zowel transport- en stallingskosten te betalen en dan met een offerte om achterover te vallen en de wagen terug naar huis depanneren. Hierbij enige tips?
Stel, ik krijg de wagen, met de nodige kosten, technisch in orde. Dan komt er natuurlijk nog wel carrosseriewerk aan te pas. Vooral roest in het koffer en rondom de dorpels. Bij carrosseriewerk hangt ook altijd wel een serieus prijskaartje aan vast, vermoed ik dan? Zeker als het gaat om diepe roestvorming.
Dit opgeteld, met de (zeer) weinige kennis die ik zelf heb, twijfel ik eraan om eventueel toch de auto van de hand te doen, maar hierbij komt dan ook weer de vraag wat dan de waarde zou zijn in deze staat. Verkopen is altijd wel mijn laatste keus geweest daarom even de vraag om wat advies/kennis.
Thanks!
Aangezien de avondschool afgelopen, kan ik hier niet meer ten rade. Nu enerzijds zou ik me graag willen laten informeren wat er mij nog te wachten staat om de auto volledig technisch in orde te krijgen. Ik heb me laten vertellen dat het gaat hier blijkbaar vooral over het afstellen van de motor en de verbranding errond. Normaal zou ik even naar een plaatselijke garage rijden, maar aangezien de wagen afhankelijk is van depannage, is niet gunstig om zowel transport- en stallingskosten te betalen en dan met een offerte om achterover te vallen en de wagen terug naar huis depanneren. Hierbij enige tips?
Stel, ik krijg de wagen, met de nodige kosten, technisch in orde. Dan komt er natuurlijk nog wel carrosseriewerk aan te pas. Vooral roest in het koffer en rondom de dorpels. Bij carrosseriewerk hangt ook altijd wel een serieus prijskaartje aan vast, vermoed ik dan? Zeker als het gaat om diepe roestvorming.
Dit opgeteld, met de (zeer) weinige kennis die ik zelf heb, twijfel ik eraan om eventueel toch de auto van de hand te doen, maar hierbij komt dan ook weer de vraag wat dan de waarde zou zijn in deze staat. Verkopen is altijd wel mijn laatste keus geweest daarom even de vraag om wat advies/kennis.
Thanks!
Comment