Hallo Ik ga na enkele jaren nog eens een oldtimer invoeren uit Duitsland met rode exportplaten. Enige jaren geleden was de procedure : keuring door mij met rode exportplaten, verzekering, douane kantoor en inschrijven in BIV kantoor Kontich . Als ik het goed versta is nu de douane en DIV in kontich samen en enkel op afspraak. Correct ?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Invoer BMW Oldtimer 1990 uit Duitsland
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door patrickB Bekijk BerichtenHallo Ik ga na enkele jaren nog eens een oldtimer invoeren uit Duitsland met rode exportplaten. Enige jaren geleden was de procedure : keuring door mij met rode exportplaten, verzekering, douane kantoor en inschrijven in BIV kantoor Kontich . Als ik het goed versta is nu de douane en DIV in kontich samen en enkel op afspraak. Correct ?2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport
2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE
-
Oorspronkelijk geplaatst door Niko80 Bekijk Berichten
Vorig jaar voor de mijne gewoon naar Mechelen geweest, zonder afspraak en direct geholpen. Erna keuring en inschrijven . Het geen COC maar voor oldtimers niet nodig.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door patrickB Bekijk Berichten
Je moet toch eerst naar de keuring met je rode export platen ??? Dan de rest. Of ben ik mis.
Je kan het natuurlijk eens omgekeerd proberen maar niet veel kans op succes.
Comment
-
Je moet toch eerst naar de keuring met je rode export platen ??? Dan de rest. Of ben ik mis.
Vroeger mocht dat niet, nu weer wel.
Kopen=>Douane=>Keuring=> verzekering=>inschrijven. Dta laatste kan niet via webdiv, dus moet je de papieren fysiek bij uw makelaar afgeven en zij sturen die door naar DIV. Maak van alles kopies.2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport
Comment
-
Die plaat met rode band neem je in DE. Als je die plaat niet neemt, en jij gaat de wagen op uw naam inschrijven kan je eigenlijk met de plaat van uw daily naar de keuring gaan ook, met een dag verzekering.
Vroeger mocht dat niet, nu weer wel.
Kopen=>Douane=>Keuring=> verzekering=>inschrijven. Dta laatste kan niet via webdiv, dus moet je de papieren fysiek bij uw makelaar afgeven en zij sturen die door naar DIV. Maak van alles kopies.
Comment
-
Ah ok. Ik heb met de verkoper afgesproken dat hij zorgt voor de rode exportplaten voor een periode van 30 dagen. Dan zorg ik eerst voor de invoer bij de douane => keuring ................................. De douane, is dat nog altijd op de hoek aan de Italiëlei (voor de mensen van regio Antwerpen )?2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport
- Likes 1
Comment
-
Goed zien dat je Teil 1 en Teil 2 van fahrzeugbrief hebt, en dat de auto afgemeld staat anders kan je er niks mee aanvangen.
Comment
-
Hoe kan je het afgemeld zijn controleren. Staat dat op de fahrzeugbrief ?2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport
- Likes 1
Comment
-
Voila de BMW is ingevoerd.
De eerste maal gebruikt gemaakt van het digitaal invoeren op de site van financiën. Dit gaat nog maar een goede 3 weken. Werkt perfekt !! Gisteren avond alles ingevuld en de ingescande documenten door gestuurd. Deze ochtend om 08.30u bevestiging dat het E705 document digitaal ok was en ik naar de TC mag gaan. Super ! Niet meer naar de douane lopen. :-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk BerichtenAlpina? Dan heb je geluk gehad want dat kan nogal een nest zijn om dat in te voeren qua papieren.
Allez ik moet de TC nog afwachten !! Ben benieuwd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door patrickB Bekijk BerichtenVoila de BMW is ingevoerd.
De eerste maal gebruikt gemaakt van het digitaal invoeren op de site van financiën. Dit gaat nog maar een goede 3 weken. Werkt perfekt !! Gisteren avond alles ingevuld en de ingescande documenten door gestuurd. Deze ochtend om 08.30u bevestiging dat het E705 document digitaal ok was en ik naar de TC mag gaan. Super ! Niet meer naar de douane lopen. :-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door levensgenieter Bekijk Berichten
Op de website staat er dat je het gelijkvormigheidsattest ook moet doorsturen maar in dit geval zul je er geen hebben veronderstel ik (oldtimer)...is dat gelukt ?
- Likes 1
Comment
Comment