Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Invoer BMW Oldtimer 1990 uit Duitsland

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Invoer BMW Oldtimer 1990 uit Duitsland

Hallo Ik ga na enkele jaren nog eens een oldtimer invoeren uit Duitsland met rode exportplaten. Enige jaren geleden was de procedure : keuring door mij met rode exportplaten, verzekering, douane kantoor en inschrijven in BIV kantoor Kontich . Als ik het goed versta is nu de douane en DIV in kontich samen en enkel op afspraak. Correct ?

Oorspronkelijk geplaatst door patrickB Bekijk Berichten
    Hallo Ik ga na enkele jaren nog eens een oldtimer invoeren uit Duitsland met rode exportplaten. Enige jaren geleden was de procedure : keuring door mij met rode exportplaten, verzekering, douane kantoor en inschrijven in BIV kantoor Kontich . Als ik het goed versta is nu de douane en DIV in kontich samen en enkel op afspraak. Correct ?
    Vorig jaar voor de mijne gewoon naar Mechelen geweest, zonder afspraak en direct geholpen. Erna keuring en inschrijven . Het geen COC maar voor oldtimers niet nodig.
    2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Niko80 Bekijk Berichten

Vorig jaar voor de mijne gewoon naar Mechelen geweest, zonder afspraak en direct geholpen. Erna keuring en inschrijven . Het geen COC maar voor oldtimers niet nodig.
      Je moet toch eerst naar de keuring met je rode export platen ??? Dan de rest. Of ben ik mis.

Comment

Je moet toch eerst naar de keuring met je rode export platen ??? Dan de rest. Of ben ik mis.
        Douane => keuring => verzekering => inschrijven
        Je kan het natuurlijk eens omgekeerd proberen maar niet veel kans op succes.
        Polo 6n 1.4

Comment

Die plaat met rode band neem je in DE. Als je die plaat niet neemt, en jij gaat de wagen op uw naam inschrijven kan je eigenlijk met de plaat van uw daily naar de keuring gaan ook, met een dag verzekering.

Vroeger mocht dat niet, nu weer wel.

Kopen=>Douane=>Keuring=> verzekering=>inschrijven. Dta laatste kan niet via webdiv, dus moet je de papieren fysiek bij uw makelaar afgeven en zij sturen die door naar DIV. Maak van alles kopies.

Comment

Die plaat met rode band neem je in DE. Als je die plaat niet neemt, en jij gaat de wagen op uw naam inschrijven kan je eigenlijk met de plaat van uw daily naar de keuring gaan ook, met een dag verzekering.

Vroeger mocht dat niet, nu weer wel.

Kopen=>Douane=>Keuring=> verzekering=>inschrijven. Dta laatste kan niet via webdiv, dus moet je de papieren fysiek bij uw makelaar afgeven en zij sturen die door naar DIV. Maak van alles kopies.
            Ah ok. Ik heb met de verkoper afgesproken dat hij zorgt voor de rode exportplaten voor een periode van 30 dagen. Dan zorg ik eerst voor de invoer bij de douane => keuring ................................. De douane, is dat nog altijd op de hoek aan de Italiëlei (voor de mensen van regio Antwerpen )?

Comment

Nee ik was mis, keuring was net voor de verzekring en DIV, weet nog dat het rap moest gaan eind december om niet meer BIV en taksen te moeten betalen. Eerst douane dus inderdaad.
              Last edited by Titleist; 07/05/2019, 22:43.

Comment

Ah ok. Ik heb met de verkoper afgesproken dat hij zorgt voor de rode exportplaten voor een periode van 30 dagen. Dan zorg ik eerst voor de invoer bij de douane => keuring ................................. De douane, is dat nog altijd op de hoek aan de Italiëlei (voor de mensen van regio Antwerpen )?
                Goed zien dat je Teil 1 en Teil 2 van fahrzeugbrief hebt, en dat de auto afgemeld staat anders kan je er niks mee aanvangen.

Comment

Goed zien dat je Teil 1 en Teil 2 van fahrzeugbrief hebt, en dat de auto afgemeld staat anders kan je er niks mee aanvangen.
                  Hoe kan je het afgemeld zijn controleren. Staat dat op de fahrzeugbrief ?

Comment

Hoe kan je het afgemeld zijn controleren. Staat dat op de fahrzeugbrief ?
                    Is normaal een blad bij. maar als je de export platen kan hij niet anders eigenlijk.

Comment

Ik ben de BMW vandaag gaan halen met rode exportplaten voor 30 dagen (incl verzekering)

Voor de douane heb ik nodig:

-Fahrzeugbrief I en II
                      -Kopie van de faktuur.
                      -Mijn ID kaart.

"Abgemelded" zie ik wel nergens staan.

Nog iets ?

Grts
                      Patrick

Comment

Voila de BMW is ingevoerd.
                        De eerste maal gebruikt gemaakt van het digitaal invoeren op de site van financiën. Dit gaat nog maar een goede 3 weken. Werkt perfekt !! Gisteren avond alles ingevuld en de ingescande documenten door gestuurd. Deze ochtend om 08.30u bevestiging dat het E705 document digitaal ok was en ik naar de TC mag gaan. Super ! Niet meer naar de douane lopen. :-)

Comment

Volgende week naar de keuring met de Alpina. 1e maal oldtimer keuring nieuwe stijl. Ben benieuwd. Hopelijk geen hoop gezever en gezeik.

Iemand ervaringen met TC Noorderlaan of Brasschaat ?

Comment

Alpina? Dan heb je geluk gehad want dat kan nogal een nest zijn om dat in te voeren qua papieren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten
                              Alpina? Dan heb je geluk gehad want dat kan nogal een nest zijn om dat in te voeren qua papieren.
                              Ah waarom? Fahrzeugbrief 1 en 2 en factuur van verkoop. Dat is alles. En zien dat hij uitgeschreven is in Duitsland.

Allez ik moet de TC nog afwachten !! Ben benieuwd.

Comment

Voila de BMW is ingevoerd.
                                De eerste maal gebruikt gemaakt van het digitaal invoeren op de site van financiën. Dit gaat nog maar een goede 3 weken. Werkt perfekt !! Gisteren avond alles ingevuld en de ingescande documenten door gestuurd. Deze ochtend om 08.30u bevestiging dat het E705 document digitaal ok was en ik naar de TC mag gaan. Super ! Niet meer naar de douane lopen. :-)
                                Op de website staat er dat je het gelijkvormigheidsattest ook moet doorsturen maar in dit geval zul je er geen hebben veronderstel ik (oldtimer)...is dat gelukt ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door levensgenieter Bekijk Berichten

Op de website staat er dat je het gelijkvormigheidsattest ook moet doorsturen maar in dit geval zul je er geen hebben veronderstel ik (oldtimer)...is dat gelukt ?
                                  Klopt ik heb er geen. Procedure op de website ging super. 's Avonds ingevoerd en 's morgens om 08.30u bevestiging. Met nog een fout van mij gecorrigeerd en hierover een mail naar mij gestuurd !.

Comment

Working...
                                  X