Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oldtimers en verkiezingen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oldtimers en verkiezingen

    Net deze mail ontvangen van de BFOV: LEZ : wie verdient zondag Uw stem ?

    Dank zij de acties van BFOV, mogen oldtimers in Brussel (vrije toegang voor voertuigen van meer dan 30 jaar oud en ingeschreven met een O-plaat) en Wallonie (vrije toegang voor voertuigen die max. 3000 km per jaar afleggen) circuleren in een LEZ.
    Zoals bekend, liggen CD&V (Minister Schauvliege) en N-VA (Burgemeester De Wever en Schepen Nabila Ait Daoud) aan de basis van het nog steeds bestaande toegangsverbod in Vlaanderen, zoals dit voortvloeit uit het LEZ-uitvoeringsbesluit en het Antwerps stadsreglement.
    De BFOV blijft de wettelijkheid van dit verbod betwisten in meerdere nog hangende juridische procedures.
    Zoals bij de laatste gemeenteraadsverkiezingen, en omdat de vorige Vlaamse Regering bleef weigeren ons tegemoet te komen, stelden wij daarom aan alle partijen (deze keer echter enkel de Vlaamse aangezien het probleem in Brussel en Wallonie is opgelost) opnieuw de duidelijke en door ons uitvoerig onderbouwde vraag:
    Gaat Uw partij er al dan niet mee akkoord op Vlaams niveau een algemene toelating tot vrije toegang in een LEZ in te voeren voor alle voertuigen, ouder dan 30 jaar en ingeschreven onder O-plaat ?
    Wij lieten tevens weten dat wij de afwezigheid van enig antwoord als een negatief standpunt zouden beschouwen.
    Zoals kon verwacht worden in het licht van het tot stand komen van de LEZ-reglementering (zie hoger), ontvingen wij van CD&V geen antwoord. N-VA bleef rond de pot draaien: eerst stelden zij dat de evaluatie van het LEZ-kader in zijn geheel moest gebeuren en het niet rechtvaardig zou zijn voor één categorie van voertuigen een uitzonderingsregime toe te staan, om er daarna, en met de hete adem van het Vlaams Belang in hun nek, aan toe te voegen dat de O-platen zulke uitzondering misschien zouden kunnen rechtvaardigen. Een duidelijk antwoord (ja of nee) bleef echter uit.
    De SP.A had voorheen reeds klaar en duidelijk gesteld dat zij gekant zijn tegen een permanente toegang tot een LEZ voor oldtimers.
    Een ondubbelzinnig standpunt "PRO" werd enkel ingenomen door Open VLD, Vlaams Belang, PVDA en Groen (deze laatste gekoppeld aan een max aantal km zoals in Wallonie).
    Een verwittigd kiezer is er twee waard: van CD&V, N-VA en SP.A moeten oldtimerliefhebbers dus niets verwachten.
    Aan U de keuze volgende zondag !!!!
    De BFOV


  • #2
    Frappant om te zien dat Groen, een partij die hier toch het scherpst in zou staan, duidelijk een redelijk standpunt inneemt.
    En N-VA maakt sinds de gemeenteraadsverkiezingen wel veel rare sprongen onder druk van de hete adem van Vlaams Belang

    Comment


    • #3
      Nogal logisch NVA en CDV hebben die verdomde 40jaar lez ingevoerd in vlaanderen.
      Maar goed de domme belgen blijven op NVA stemmen...werken tot je er bij neer valt, rekeningrijden, oldtimers bannen, eenmaal de stemmen binnen zijn doen ze hun zin. Als je niet verder kijkt dan Theo die aan het roepen is grote kuis houden tja
      Last edited by verbatim2; 24/05/2019, 14:48.
      Polo 6n 1.4

      Comment


      • #4
        40j geleden bestond er nog geen NVA.

        Comment


        • #5
          als er éen partij is die de hele maatschappij vol strikte regeltjes wil plakken is het de NVA wel, 'ordnung muss sein !!' weg ermee met die gecamoufleerde bruinhemden

          Comment


          • #6
            BFOV gisteren :

            BELANGRIJKE UPDATE: LEZ: wie verdient zondag uw stem?

            Naar aanleiding van onze communicatie van gisteren ontvingen wij een reactie van N-VA die ons er van beticht dat hun visie verkeerd werd weergegeven. Wij antwoorden hierop als volgt:

            De BFOV is een onafhankelijke organisatie zonder ENIGE politieke band, die er zich toe beperkt de standpunten van alle partijen weer te geven en te analyseren in het belang van haar leden.

            Op basis van het politiek gedrag van N-VA in het verleden (tot gisteren) en in het kader van de antwoorden die wij van deze partij mochten ontvangen op de door ons gestelde vraag over de O-platen en de LEZ was onze communicatie onbetwistbaar juist.

            Wij nemen akte van het last minute, en na ons bericht van gisteren, door N-VA ingenomen (nu voor het eerst ondubbelzinnig) nieuw en onvoorwaardelijk standpunt dat “alle voertuigen met een O-plaat een algemene toelating moeten krijgen tot de LEZ”.

            Ongetwijfeld is dit goed nieuws voor de ganse oldtimercommunity.

            Het zal dus aan N-VA, Open VLD, Vlaams Belang, Groen en PVDA toekomen om hun beloften ook te realiseren als zij zouden deelnemen aan het beleid. Wij zullen niet aarzelen om hen daarover te interpelleren bij de komende regeringsvorming(en).

            De BFOV
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


            Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

            Comment


            • #7
              De N-VA draait 2 dagen voor de verkiezingen zijn vlag naar de wind. Wat een sukkels.
              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


              Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                De N-VA draait 2 dagen voor de verkiezingen zijn vlag naar de wind. Wat een sukkels.
                Het is ongelooflijk, de angst voor het VB is enorm.

                Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

                Comment


                • #9
                  persoonlijk vind ik het eigenijk niet kunnen, sorry liefhebbers

                  maar het wil wel zeggen dat een 300td turbodiesel voor dagelijks gebruik, weer kan
                  perfect om naast de fiets te hebben, lekker cheap

                  eerst zien, dan geloven

                  Comment


                  • #10
                    Juist daar wringt het schoentje : te veel slimmeriken verkrachten het begrip oldtimer door dagelijks schaamteloos een oude wagen onder de mom van een oldtimer te blijven gebruiken. Deze oude wrakken zijn dan het tegenovergestelde van wat in het echt een oldtimer in se zou moeten blijven : een collectie item die af en toe op de baan komt in het raam van een zuivere hobby-activiteit. Laat ons een jaarlijkse keuring én een limiet van 3000kms per jaar opleggen, en iedereen zal tevreden met zijn bijouke elke LEZ te mogen betreden, zonder noemenswaardige bezoedeling van deze zones...

                    Comment


                    • #11
                      ...het zou voor mij niet mogelijk zijn, omdat - ik ga dan uit dat nva de grootste is en de meeste zeggingskracht - zij wel stelden - in eerste antwoord bovenaan - het om o-platen moest gaan
                      ...en woon-werk mag niet op o-platen

                      Comment


                      • #12
                        Voor mij ook geen O-platen, ik laat mijn oude (5 posities) kenteken niet varen om in een grootstad te gaan rijden... er is plaats genoeg elders !
                        Het zou trouwens mijn Spitfire ontsieren !
                        Bye-bye A’pen, Brussel en Gent...

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                          Voor mij ook geen O-platen, ik laat mijn oude (5 posities) kenteken niet varen om in een grootstad te gaan rijden... er is plaats genoeg elders !
                          Het zou trouwens mijn Spitfire ontsieren !
                          Bye-bye A’pen, Brussel en Gent...
                          Daar kom ik al lang niet meer tout court. Behalve soms Gent dan, met de fiets. Al de rest ziet mij niet meer.
                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                            Voor mij ook geen O-platen, ik laat mijn oude (5 posities) kenteken niet varen om in een grootstad te gaan rijden... er is plaats genoeg elders !
                            Het zou trouwens mijn Spitfire ontsieren !
                            Bye-bye A’pen, Brussel en Gent...
                            Zo is da, toch niets leuk aan in een grootstad rondrijden.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                              Juist daar wringt het schoentje : te veel slimmeriken verkrachten het begrip oldtimer door dagelijks schaamteloos een oude wagen onder de mom van een oldtimer te blijven gebruiken. Deze oude wrakken zijn dan het tegenovergestelde van wat in het echt een oldtimer in se zou moeten blijven : een collectie item die af en toe op de baan komt in het raam van een zuivere hobby-activiteit. Laat ons een jaarlijkse keuring én een limiet van 3000kms per jaar opleggen, en iedereen zal tevreden met zijn bijouke elke LEZ te mogen betreden, zonder noemenswaardige bezoedeling van deze zones...
                              3000 per jaar? Ik deed er afgelopen zomer 2000 op twee weken in Vlaanderen alleen al.

                              Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

                              Comment


                              • #16
                                Wees maar zeker dat showen in de stad voor veel (sommige) oldie lovers een wezenlijk onderdeel van’t plezier is


                                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                Comment


                                • #17
                                  Zeg is, voor wie moeten we stemmen?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                                    Zeg is, voor wie moeten we stemmen?
                                    voor mazda ?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Dat kies je zelf geert, hierboven enkel vermeldt op wie niet.
                                      Polo 6n 1.4

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ik vond dat ze goed bezig waren


                                        Rome is ook ni op 1 dag gebouwd


                                        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                        Comment

                                        Working...
                                        X