Mededeling

Collapse
No announcement yet.

corvette c1

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• corvette c1

Beste,
    Kwil me informeren of het volgende mogelijk is:
    Corvette C1 bj 1960 met LS3 motor en gewijzigd onderstel, 4 schijfremmen, etc. USA import.
    Kan ik dat zonder problemen hier inschrijven als oldtimer? Wat met keuring?
    Is het volgende nog van toepassing? Het voertuig werd voor de eerste maal in gebruik genomen voor 15 juni 1968 (bedoelen ze hiermee inschrijving in België of mag het elders ' in the world ' ook zijn?)

Het PVG (= Proces-verbaal van Goedkeuring/referentienummer) is pas in voege getreden sinds 15.06.1968. Indien het voertuig voor de eerste maal ingeschreven werd voor 15.06.1968 (zie inschrijvingsbewijs) dient het attest van vervanging van motor opgesteld te worden door de persoon die de verandering uitvoerde. De volgende zaken dienen vermeld te worden op dit attest:

- Merk en type van voertuig
    - chassisnummer
    - merk en cilinderinhoud van de nieuwe motor
    - naam, adres en handtekening van de uitvoerder Men hoeft geen toelating te vragen aan de overheid om de wijziging door te voeren en 'er is geen technische keuring noodzakelijk'.

Tevens vraagje over het laatste deel met een fictief voorbeeld. Koop wagen aan van mr Smith, hoeft die dan enkel op een papiertje die gegevens te vermelden wat vervanging motor betreft?

Alvast dank voor enige toelichting op mijn vragen. Mvg

Timmie
    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rap Bekijk Berichten
      Beste,
      Kwil me informeren of het volgende mogelijk is:
      Corvette C1 bj 1960 met LS3 motor en gewijzigd onderstel, 4 schijfremmen, etc. USA import.
      Kan ik dat zonder problemen hier inschrijven als oldtimer? Wat met keuring?
      Is het volgende nog van toepassing? Het voertuig werd voor de eerste maal in gebruik genomen voor 15 juni 1968 (bedoelen ze hiermee inschrijving in België of mag het elders ' in the world ' ook zijn?)

Het PVG (= Proces-verbaal van Goedkeuring/referentienummer) is pas in voege getreden sinds 15.06.1968. Indien het voertuig voor de eerste maal ingeschreven werd voor 15.06.1968 (zie inschrijvingsbewijs) dient het attest van vervanging van motor opgesteld te worden door de persoon die de verandering uitvoerde. De volgende zaken dienen vermeld te worden op dit attest:

- Merk en type van voertuig
      - chassisnummer
      - merk en cilinderinhoud van de nieuwe motor
      - naam, adres en handtekening van de uitvoerder Men hoeft geen toelating te vragen aan de overheid om de wijziging door te voeren en 'er is geen technische keuring noodzakelijk'.

Tevens vraagje over het laatste deel met een fictief voorbeeld. Koop wagen aan van mr Smith, hoeft die dan enkel op een papiertje die gegevens te vermelden wat vervanging motor betreft?

Alvast dank voor enige toelichting op mijn vragen. Mvg
      die eerste inschrijving van 68 geld voor autos die toen al ingeschreven waren in Belgie.
      deze autos hebben geen gelijkvormigheidsattest en kan men inderdaad BIJNA alles aan veranderen.
      let op, bvbeeld verschillende bandenmaat voor en achter mag enkel als dit op het gelijkvormigheidattest staat.
      maar sinds je dat dan niet hebt, kan het er ook niet op staan en ben je verplicht om 4 dezelfde banden te leggen.

als je een auto invoerd ga je sowieso een PVG nummer krijgen.
      IVM de aanpassingen, dat gaat afhangen van keuringstation tot keuringstation.
      je gaat er bij meerderen een nee ontvangen, en bij 1 keuringstation een JA.

ik zou proberen die auto zo door de keuring te loodsen en zien wat ze zeggen.
      maar als die auto opvallend is aangepast. ( ik denk maar aan grote WILWOOD remmen, in het groot LS3 motor etc)
      dan ga je zwaar vloeken en u veel frustraties op de hals halen.

Comment

Dank je wel Timmie voor je antwoorden. Wat die banden betreft, das enkel van toepassing voor bij de keuring wat mij betreft. Kan ik me ergens laten informeren wat kan of niet wat aanpassingen betreft? Zomaar op goed geluk , das iets wat ik echt ni zal doen daar het niet gaat om 'klein geld' gaat wat de som van aankoop/vervoerskosten/invoertaksen betreft. Als het blijkt dat bv LS3 niet toegelaten is, dan moet ik een andere motor laten installeren , maw extra kosten en een motor op overschot waar ik niets mee kan doen. Je schrijft bijna alles zou toegelaten zijn. Kan je specifiëren wat absoluut zeker niet kan/mag? Mvg

Comment

Working...
        X