Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oldtimer chassisnummer op jongere auto.

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oldtimer chassisnummer op jongere auto.

Heb gehoord dat het een trend begint te worden om een chassisnummer van een oldtimer in een jongere wagen te slaan, om op die manier een oldtimer belasting te kunnen betalen.

Hoor dat dit veel gedaan wordt bij Range Rover Classics, omdat die heel lang gebouwd zijn. Men slaat dus een chassisnummer van een 1979 RR in een 1993 RR ofzo et voila, je betaalt wegenbelasting.

Heeft iemand daar ervaring mee? Wat is de pakkans? etc etc

wat ben je daar nu mee?
    je mag er niet meer mee buitenkomen dan. enkel in een straal van 25km en dan nog als voorbereiding op een meeting.

en dan moet alles gewijzigd worden van papieren

Comment

het is illegaal. ik heb dan ook een slotje gevraagd.

Comment

ne kollega van mij was ook zo'n duvel

Comment

Bij Range Rovers wordt het wel vaker gedaan. Maar als ik het goed heb wordt dan de hele kas van een 'nieuwe' Range overgebouwd op het chassis van een oldtimer Range.

Volgens mij is het op die manier wel legaal. Je verbouwt immers gewoon je oldtimer met behulp van een nieuwe carosserie/interieur/motor ... en zulke verbouwingen mag je op een oldtimer uitvoeren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door G 55 AMG Bekijk Berichten
            Volgens mij is het op die manier wel legaal. Je verbouwt immers gewoon je oldtimer met behulp van een nieuwe carosserie/interieur/motor ... en zulke verbouwingen mag je op een oldtimer uitvoeren.
            op die manier mag het, op voorwaarde dat 'ie als oldtimer gekeurd werd. als gewoon voertuig wijzig je de kenmerken ongetwijfeld, omdat een recente Range een ander pvg heeft dan een oude.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
              het is illegaal. ik heb dan ook een slotje gevraagd.
              Mijn excuses, ik dacht dat ik die vraag hier wel zou kunnen stellen.

Slotje please.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                Mijn excuses, ik dacht dat ik die vraag hier wel zou kunnen stellen.

Slotje please.
                het herslaan van een chassisnummer is illegaal, de methode die G 55 AMG voorstelt mag wel, onder erg strikte voorwaarden. en dat is niet de bedoeling bij de meesten, ze willen altijd rijden zonder veel taks te betalen.

Comment

Maar wat ik gek vind, als je met een Porsche 964 op de keuring komt aanrijden met een chassisnummer van een 356 zeggen ze niets...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                    Maar wat ik gek vind, als je met een Porsche 964 op de keuring komt aanrijden met een chassisnummer van een 356 zeggen ze niets...
                    over wie zegt dat iets?

Comment

Steek het nu is niet altijd op die mannen van de keuring, die doen ook maar hun job.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                        over wie zegt dat iets?
                        De eigenaar zeker?

Maar in ieder geval, ze zien het niet.

Comment

Working...
                        X