Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Exclusieve OLDTIMER of CLASSIC gezien? Foto getrokken? Part II
Ik zou niet weten waarom "wij" hiervoor / hierdoor moeten boeten ?
Als ze deze gast controleren moet "hij" een boete betalen, wij toch niet ?
Een terrasje doen mag ook niet met een old-timer, wie doet dat nu niet ?
Buiten een meeting, onderweg, stoppen om te gaan eten ( ook een frituur ) mag ook niet met een old-timer, wie doet dat nu niet ?
Wat is winkelen, dit kan je ook mooi uitleggen.
Het is toch ook niet als "jij" te hard rijd dat "wij" hiervoor / hierdoor moeten boeten ?
Hot rod,zo bedoel ik het niet,ik bedoel mensen die van een O-plaat misbruik maken,om goedkoper terijden,dat ze door die rijders strenger zijn geworden,om oldtimers tege tehouden,dat bedoel ik..een jaar of 10 gelede waren ze niet zo streng wat betreft die O-plaat..Ik wil hier helemaal niks fout met bedoelen..
Nee nee, zo is het ook niet bedoeld, zeker niet vijandig !
Als je iets moet schrijven ... je weet het ook, dat komt niet altijd goed over.
Maar ik denk niet dat ze door enkelingen hierdoor strenger worden hoor, er is altijd wel een uitvlucht om je uit dergelijke situatie te redden, de wetgeving is nog altijd een oude die niet meer ( kan ) opgaa(t)n voor old-timers, de politie kent zelf de regels hiervoor niet, en ze kunnen zelfs niet meer toegepast worden met en op de nieuwe wetgevingen van het verkeer.
Maar je hebt ergens een punt, ik begrijp het wat je bedoeld.
Die met Mercedes,het zijn door deze oldtimer gebruikers dat wij boete met een O-plaat...
volledig mee eens, op flat4free ook een recent topic, in kempen zijn ze superstreng, extra controles = plaat kwijt
ik vraag mij trouwens af waarom zo een deftige MB niet op gewone plaat kan (maakt niets uit voor taks of verzekering, daar kijkt men alleen naar leeftijd, niet soort plaat) en een beetje onderhoud moet je toch doen aan zo een wagen
Dat mogen ze bij mij eens proberen !
Die flikken hebben echt geen poot om op te staan.
Als je wagen gekeurd is, en verzekering heeft is die in orde en mag je testritten doen.
Zelfs in het donker, als de wagen uitgerust is om 's nachts te rijden, mag je ook 's nachts rijden. Je moet dan wel hiervoor appart verzekerd zijn en dan mag het wel degelijk. ( maar daar gaat het hier niet over )
Een moto is zelfs helemaal niet gekeurd, en die mag ook 's nachts rijden, als de moto hiervoor uitgerust is = lichten heeft.
Als ze mij zo tegenhouden en mijn wagen afpakken ..... dat gaat hun geld kosten, ik moet dan zelfs de wagen niet meer terug hebben, ze zullen betalen wat ik zeg hoeveel dat mijn wagen waart is.
Maar de platen er afdoen en je dan naar huis laten rijden ? Hier klopt iets niet ! Dat kan / mag niet.
Is dit een verhaal om in de belangstelling te staan ?
Waren het geen geleende platen om een testrit te doen en is die flik zo goed geweest om de wagen nog naar huis te laten rijden ipv in beslag te nemen ? Al mag dit ook niet, maar misschien woonde die gast maar een paar huizen verder ?
Misschien wel de enigste in belgie: Ford Torino GT Convertible
Al het bodywork, motor etc zijn gedaan en dit was de 'maiden voyage' na zovele jaren. Nu boite nog verder afstellen en dergelijke en dan gaat de eigenaar hem waarschijnlijk verkopen. Hij heeft ook al verschillende mustangs gerestaureerd en die werken telkens ook echte kunststukjes
-> Check www.tremec.eu voor de mustangs
Comment