Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Exclusieve OLDTIMER of CLASSIC gezien? Foto getrokken? Part II
Delahaye, vorig jaar zien rijden net buiten de Craeybeckxtunnel... groot en mooi geluidje. sjeesde met 140 per uur of zo voorbij.
Jammer dat ik de voorkant er niet op heb staan. IMG-20120629-00347_2.jpg
toen we met de familie ergens in 84 naar zuid frankrijk gingen reed het toen al vol met mini cabrio's rond saint-tropez, de rover mini cabrio zou pas vanaf 93 gefabriceerd zijn en er lijken geen duidelijk productieaantallen bekend etc, etc
toen we met de familie ergens in 84 naar zuid frankrijk gingen reed het toen al vol met mini cabrio's rond saint-tropez, de rover mini cabrio zou pas vanaf 93 gefabriceerd zijn en er lijken geen duidelijk productieaantallen bekend etc, etc
Is idd een échte Mini, zo van de band gekomen. Diene mens heeft het gezegd ze. Het waren er ofwel +300 ofwel +700. Alleszins minder dan 900 stuks.
De eerste echte Mini Cabrio's waren deze geproduceerd door Lamm. Daar zijn er minder dan 100 van gebouwd geloof ik. Hebben een stoffen dak met ook stoffen zijruiten achteraan. Maar deze hebben ook een bodykit die wat hetzelfde weg heeft als de originele Rover Mini Cabrio's.
In 1993 (tot 1996 ongeveer) heeft Rover ook Cabriolets op de markt gebracht. (gebaseerd op die van Lamm) Exacte productiecijfers zijn er niet gekend maar het meest genoemde getal is 500 of 800 stuks.
De Rover Mini cabriolet heeft de typische bodykit, met de specifieke alu velgen en de glazen zijruiten achteraan. En verkrijgbaar in 3 kleuren. Een blauwish kleur, groen en rood.
Dan was er nog een Italiaanse ombouwer ook, Cabrioni. Die is dan voornamelijk weer te herkennen door de widebody wielkasten achteraan met de horizontale groeven.
En bobo: ik denk dat jij de Mini Moke bedoelt. Daar rijden er inderdaad heel veel van rond in St Trophez en omgeving. Maar technisch gezien is dat geen cabriolet
Trouwens zeer speciaal gevoel om mee te rijden. Zeker aan hogere snelheden. Qua snelheidsgevoel kan dat wel tellen. :help:
Trouwens van de Mini Moke bestaan er dan ook weer een hoop varianten. De eerste originele modellen zijn uit de jaren '60. Maar zijn nog gebouwd tot 1992!
En sinds kort kan je nu ook Chinese modellen kopen nieuw. http://www.mokeinternational.com/
In de meeste gevallen kom je dus een zelfbouw/ombouw Mini tegen naar cabriolet op het net.
Op de foto van Tjeu staat dus een omgebouwde MK2 mini, met een leder interieur uit een Jet Black edition. Een chromé small bodykit erop. En dan zwarte speedlite velgskes (of zoiets, ben niet helemaal meer thuis in die velgennamen). Stuurtje is ook een aftermarket Momo achtig stuurtje. Wel een mooi exemplaar met smaak. Maar niet origineel af fabriek als cabrio gebouwd.
Comment