Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aircooled VW's

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door TimKaa
    Welk model is dit ?. Nog nooit gezien .

een Fridolin. staat ergens in de oldtimerquiz als vraag.

Comment

Er stonden er zo twee :

't is overduidelijk de onderste:

- originele ster-velgen
      - bumpers met stootrubbers
      - interieur uit een Sunny Bug
      - de nummerplaat van de kerel die 'm van me gekocht heeft.

Comment

• Spa Bug Show op 20-21 augustus
        130 stuks in superformaat !!! ...

Pictures Can be Vieuwed @ www.bugland.be
        ==> 'Let's meet-corner' - Bugshow Spa- Francorchamps 2005
        Enjoy the pictures !
        Lays

Stricktly Aircooled @ Zottegem 2005
        80 Stuks in't groot ...

Enjoy the pictures !!
        Lays

Comment

• Zo'n Fridolin, is dat door VW zelf gefabriceerd??
          R.I.P. Murphy 16/06/2003 - 08/07/09
          Mitsubishi Lancer Evo6 RS
          Mercedes-Benz ML 320 CDi

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vanni
            Zo'n Fridolin, is dat door VW zelf gefabriceerd??
            ja. ze hebben dat helemaal zelf gedaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld
              't is overduidelijk de onderste:

- originele ster-velgen
              - bumpers met stootrubbers
              - interieur uit een Sunny Bug
              - de nummerplaat van de kerel die 'm van me gekocht heeft.

De Sunny Bug ken ik... maar blijkbaar maak jij gewag van één of andere speciale serie?

Kan je me soms meer info hierover verschaffen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Baumgartner
                De Sunny Bug ken ik... maar blijkbaar maak jij gewag van één of andere speciale serie?

Kan je me soms meer info hierover verschaffen?
                soms.

in '74 werd een aantal kevers verkocht in blauw of groen, 1200 cc, 6 volt-systeem, maar wel verdere specificaties van een '74. deze auto's hadden:
                • hoofdsteunen
                • plastic dashboard
                • golfbal op de versnellingspook
                • smalle ster-velgen
                • bumperrubbers
                deze reeks werd door D'Ieteren verkocht naar aanleiding van de introductie van de Golf. 'k dacht niet dat 'ie in andere landen ook verkocht werd.

Comment

soms.

in '74 werd een aantal kevers verkocht in blauw of groen, 1200 cc, 6 volt-systeem, maar wel verdere specificaties van een '74. deze auto's hadden:
                  • hoofdsteunen
                  • plastic dashboard
                  • golfbal op de versnellingspook
                  • smalle ster-velgen
                  • bumperrubbers
                  deze reeks werd door D'Ieteren verkocht naar aanleiding van de introductie van de Golf. 'k dacht niet dat 'ie in andere landen ook verkocht werd.
                  very interesting...
                  Nu had 'd Ieteren wel enkele special edities uitgegeven (mach1, speciale belgique, operation Coraile...) maar deze kende ik nog niet.

Het verwondert me trouwens niet dat het eentje op 6V was, waarschijnlijk hadden ze weer wat oude onderdelenstock over.

En heb je soms een naam voor deze speciale editie?

Comment

very interesting...
                    Nu had 'd Ieteren wel enkele special edities uitgegeven (mach1, speciale belgique, operation Coraile...) maar deze kende ik nog niet.

Het verwondert me trouwens niet dat het eentje op 6V was, waarschijnlijk hadden ze weer wat oude onderdelenstock over.

En heb je soms een naam voor deze speciale editie?
                    in principe is 't de Golf-editie, 'ie werd dan ook in een Golf-kleur verkocht.

de meesten zijn omgebouwd naar een of andere custom en een originele is amper te vinden.

Comment

in principe is 't de Golf-editie, 'ie werd dan ook in een Golf-kleur verkocht.

de meesten zijn omgebouwd naar een of andere custom en een originele is amper te vinden.
                      Het lot van vele kevertjes geweest... een beetje "mooier" maken.

Ik heb enkele weken geleden nog zo'n kever bezichtigd. Het was een Special Bug in originele (niet zo goeie) staat. Alles nog origineel (lak, interieur, versnellingspook...). Een jonge gast heeft dan maar besloten om de buitenkant te "herspuiten". Ik denk dat het met een spuitbus gebeurde. bey bey zeldzame uitvoering.

Maar alvast bedankt voor de informatie! Kan ik mijn lijstje weer wat updaten.

Comment

Maar alvast bedankt voor de informatie! Kan ik mijn lijstje weer wat updaten.
                        had je de 1300 S er al in staan?

Comment

had je de 1300 S er al in staan?
                          Tuurlijk!

Wel onder de naam Spéciale belgique en Operation Corail. In de enkele andere landen waar hij beschikbaar was, had hij wel een andere naam (ik dacht GT Beetle).
                          Last edited by ; 20/05/2006, 16:43.

Comment

Tuurlijk!

Wel onder de naam Spéciale belgique en Operation Coraille. In de enkele andere landen waar hij beschikbaar was, had hij wel een andere naam (ik dacht GT Beetle).
                            de GT was in Engeland, en was ook in 't groen leverbaar dacht ik.

Comment

• Mooie foto's

Comment

de GT was in Engeland, en was ook in 't groen leverbaar dacht ik.
                                De GT was beschikbaar is Rood/oranje, groen en geel.

Dezelfde kleuren werden gebruikt voor de Nederlandse 1300S. Ik heb ooit eens een folder van die Nederlandse 1300S gezien op het net... Ik zal eens kijken of ik hem nog vind.

Comment

• Comment

ik maak hier niet direct een S- of GT-uitvoering uit op...

Comment

Nu vind ik dit wel een knap wagentje.

Comment

ik maak hier niet direct een S- of GT-uitvoering uit op...
                                        Inderdaad op het eerste zicht niet.

Maar bij de beschrijving ervan stond duidelijk dat deze kevers al beschikten over de grote olifant achterlichten, een jaar voor de 1303 uitkwam. De 1300 was ook uigerust met een 1600cc. Dit is een typisch kenmerk van de 1300s... dit en het feit dat het dezelfde kleuren als de GT waren doet bij het vermoeden rijzen dat het een 1300S is (maar kan dit niet met 100% zekerheid bevestigen).

Comment

Inderdaad op het eerste zicht niet.

Maar bij de beschrijving ervan stond duidelijk dat deze kevers al beschikten over de grote olifant achterlichten, een jaar voor de 1303 uitkwam. Dit is een typisch kenmerk van de 1300s... dit en het feit dat het dezelfde kleuren als de GT waren doet bij het vermoeden rijzen dat het een 1300S is (maar kan dit niet met 100% zekerheid bevestigen).
                                          hollandse markt heeft altijd raar ineen gezeten hé, luxe uiterlijk, maar goedkope techniek, en dat had een S niet echt...

Comment

Working...
                                          X