Oorspronkelijk geplaatst door TimKaa
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Aircooled VW's
Collapse
X
-
Spa Bug Show op 20-21 augustus
130 stuks in superformaat !!! ...
Pictures Can be Vieuwed @ www.bugland.be
==> 'Let's meet-corner' - Bugshow Spa- Francorchamps 2005
Enjoy the pictures !
Lays
Stricktly Aircooled @ Zottegem 2005
80 Stuks in't groot ...
Enjoy the pictures !!
Lays
Comment
-
Zo'n Fridolin, is dat door VW zelf gefabriceerd??
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld't is overduidelijk de onderste:
- originele ster-velgen
- bumpers met stootrubbers
- interieur uit een Sunny Bug
- de nummerplaat van de kerel die 'm van me gekocht heeft.
De Sunny Bug ken ik... maar blijkbaar maak jij gewag van één of andere speciale serie?
Kan je me soms meer info hierover verschaffen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BaumgartnerDe Sunny Bug ken ik... maar blijkbaar maak jij gewag van één of andere speciale serie?
Kan je me soms meer info hierover verschaffen?
in '74 werd een aantal kevers verkocht in blauw of groen, 1200 cc, 6 volt-systeem, maar wel verdere specificaties van een '74. deze auto's hadden:
- hoofdsteunen
- plastic dashboard
- golfbal op de versnellingspook
- smalle ster-velgen
- bumperrubbers
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveldsoms.
in '74 werd een aantal kevers verkocht in blauw of groen, 1200 cc, 6 volt-systeem, maar wel verdere specificaties van een '74. deze auto's hadden:- hoofdsteunen
- plastic dashboard
- golfbal op de versnellingspook
- smalle ster-velgen
- bumperrubbers
Nu had 'd Ieteren wel enkele special edities uitgegeven (mach1, speciale belgique, operation Coraile...) maar deze kende ik nog niet.
Het verwondert me trouwens niet dat het eentje op 6V was, waarschijnlijk hadden ze weer wat oude onderdelenstock over.
En heb je soms een naam voor deze speciale editie?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Baumgartnervery interesting...
Nu had 'd Ieteren wel enkele special edities uitgegeven (mach1, speciale belgique, operation Coraile...) maar deze kende ik nog niet.
Het verwondert me trouwens niet dat het eentje op 6V was, waarschijnlijk hadden ze weer wat oude onderdelenstock over.
En heb je soms een naam voor deze speciale editie?
de meesten zijn omgebouwd naar een of andere custom en een originele is amper te vinden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveldin principe is 't de Golf-editie, 'ie werd dan ook in een Golf-kleur verkocht.
de meesten zijn omgebouwd naar een of andere custom en een originele is amper te vinden.een beetje "mooier" maken.
Ik heb enkele weken geleden nog zo'n kever bezichtigd. Het was een Special Bug in originele (niet zo goeie) staat. Alles nog origineel (lak, interieur, versnellingspook...). Een jonge gast heeft dan maar besloten om de buitenkant te "herspuiten". Ik denk dat het met een spuitbus gebeurde.bey bey zeldzame uitvoering.
Maar alvast bedankt voor de informatie! Kan ik mijn lijstje weer wat updaten.
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BaumgartnerTuurlijk!
Wel onder de naam Spéciale belgique en Operation Coraille. In de enkele andere landen waar hij beschikbaar was, had hij wel een andere naam (ik dacht GT Beetle).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveldde GT was in Engeland, en was ook in 't groen leverbaar dacht ik.
Dezelfde kleuren werden gebruikt voor de Nederlandse 1300S. Ik heb ooit eens een folder van die Nederlandse 1300S gezien op het net... Ik zal eens kijken of ik hem nog vind.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveldik maak hier niet direct een S- of GT-uitvoering uit op...
Maar bij de beschrijving ervan stond duidelijk dat deze kevers al beschikten over de grote olifant achterlichten, een jaar voor de 1303 uitkwam. De 1300 was ook uigerust met een 1600cc. Dit is een typisch kenmerk van de 1300s... dit en het feit dat het dezelfde kleuren als de GT waren doet bij het vermoeden rijzen dat het een 1300S is (maar kan dit niet met 100% zekerheid bevestigen).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BaumgartnerInderdaad op het eerste zicht niet.
Maar bij de beschrijving ervan stond duidelijk dat deze kevers al beschikten over de grote olifant achterlichten, een jaar voor de 1303 uitkwam. Dit is een typisch kenmerk van de 1300s... dit en het feit dat het dezelfde kleuren als de GT waren doet bij het vermoeden rijzen dat het een 1300S is (maar kan dit niet met 100% zekerheid bevestigen).
Comment
Comment