Oorspronkelijk geplaatst door WV.
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Aircooled VW's
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Golf_MK2 Bekijk BerichtenEn dat niet alleen. De auto ligt veel te laag, kleur past niet bij een Kever van die leeftijd, ...
Ik zou hem gewoon nooit willen hebben.Benzine
'80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )
'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)
'68 VW 411 1700 (2011-2014)
'81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
Diesel
'85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
'91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
'10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
'11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
'13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )
Comment
-
iedereen doet inderdaad wat hij zelf wil met zijn wagen..ik kan 'alles' wel smaken, zolang het deftig is afgewerkt etc
nen dikke German met bredere spatborden en porsche velgen kan mij zeker ook bekoren, maar voor onszelf zien we het liefste een zo origineel mogelijke kever, maar dan wel mooi verlaagd
onze kever van 1966 hebben we in deze originele staat aangetroffen, dus het zou zonde zijn om daar ook maar iets aan te veranderen(zelfs niet verlagen
)
interieur is als nieuw
onze kever van 1953 is reeds gerestaureerd en de mens die dat gedaan heeft, is op het idee gekomen om het chassis en de motor mee in de kleur van de kever te zetten
motor is er nu uit om alles terug zwart te lakken en lekvrij te maken en met den tijd wordt het chassis ook terug zwart gelakt wanneer gans de kever terug herspoten wordt...
voor een '53 is dit een beetje zonde vind ik...
hij is ook verlaagd vooraan met verlaagde spindels en naar volgend jaar toe zou ik hem nog platter willen met airride of een aangepast as(moeten zien of we het kunnen 'verbergen' voor de keuring natuurlijk)
dus deze wordt ook terug in min of meer originele staat gezet
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Weberke Bekijk Berichten
Dat zou een gedacht zijn : iedereen met dezelfde auto --- echt ori.
Net zoals in het oude Rusland, enkel andere kleur op de wagens, echt ori.
Niet alle originele VW’s zijn dezelfde, integendeel zelfs. Aan de Volkswagens werd elk jaar wel iets gewijzigd, voor elk modeljaar en/of type zijn er bepaalde kenmerken uniek. De Kever was één van de meest ‘doorontwikkelde’ automodellen ooit, elk jaar werden er een aantal wijzigingen doorgevoerd, vooral dan op technisch vlak. Dit maakt dat de meeste kenners vrij snel op het zicht een modeljaar kunnen plakken op een wagen, tenminste indien deze zich nog in originele staat bevindt. De verschillen tussen de modeljaren zijn soms heel duidelijk, zoals bijvoorbeeld bij de overgang van liggende naar rechtopstaande koplampen in augustus 1968. Soms echter zijn de verschillen véél minder opvallend, maar dat maakt het natuurlijk net erg boeiend...
Om een voorbeeldje te geven, hier twee foto’s van Kevers, een 1948 en een 1973, allebei 100% origineel. Dezelfde auto's? Toch niet dacht ik…
Comment
-
Zo is dat!
Wat mij stoort aan het tunen van oldtimers is dit: Het hele oldtimergebeuren zou moeten draaien om het fabrieksorigineel houden van de wagens. Een soort 'heimwee naar vroegere tijden'... als je bv een rondrit zou doen met enkel originele wagens, zou je een soort nostalgie beleven van hoe het er op de weg aan toe ging in het verleden, een soort 'rijdende ode aan het verleden'...
Tuning zorgt ervoor dat je dit niet kunt beleven, ik vind het zelfs storend... van die kerels die een luidere uitlaat steken, maar dat vinden ze dan weer te luid, dus moeten ze hun stereo opwaarderen om over het geluid van de uitlaat te kunnen...van die gasten die de boel ophouden omdat ze met hun verlaagde wagen niet meer over de verkeersdrempeltjes kunnen... Deze wagens verpesten gewoon heel de klassiekersfeer...
En kan er mij iemand eigenlijk eens uitleggen hoe het komt dat tuning vooral bij VW's en Opels gebeurd? ga eens naar een oldtimermeeting (bv Belotto) en kijk eens naar de wagens... de enige wagens die getuned zijn, zijn VW's en Opels...
En kan er mij ook eens iemand het volgende uitleggen: Als je 'zogezegd' VW-liefhebber bent, waarom verdwijnen de VW emblemen af de wagen? is het omdat die zich schamen om met een VW te rijden??? wees toch een beetje trots op het stukje technologie dat je bezit!!!!!
Versta me niet verkeerd: ik vind tuning kunnen in beperkte mate... maar dan enkel de tuning die in de tijd dat de wagen op de markt was op die wagen werd toegepast...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door scirocco89 Bekijk BerichtenZo is dat!
Wat mij stoort aan het tunen van oldtimers is dit: Het hele oldtimergebeuren zou moeten draaien om het fabrieksorigineel houden van de wagens. Een soort 'heimwee naar vroegere tijden'... als je bv een rondrit zou doen met enkel originele wagens, zou je een soort nostalgie beleven van hoe het er op de weg aan toe ging in het verleden, een soort 'rijdende ode aan het verleden'...
Tuning zorgt ervoor dat je dit niet kunt beleven, ik vind het zelfs storend... van die kerels die een luidere uitlaat steken, maar dat vinden ze dan weer te luid, dus moeten ze hun stereo opwaarderen om over het geluid van de uitlaat te kunnen...van die gasten die de boel ophouden omdat ze met hun verlaagde wagen niet meer over de verkeersdrempeltjes kunnen... Deze wagens verpesten gewoon heel de klassiekersfeer...
En kan er mij iemand eigenlijk eens uitleggen hoe het komt dat tuning vooral bij VW's en Opels gebeurd? ga eens naar een oldtimermeeting (bv Belotto) en kijk eens naar de wagens... de enige wagens die getuned zijn, zijn VW's en Opels...
En kan er mij ook eens iemand het volgende uitleggen: Als je 'zogezegd' VW-liefhebber bent, waarom verdwijnen de VW emblemen af de wagen? is het omdat die zich schamen om met een VW te rijden??? wees toch een beetje trots op het stukje technologie dat je bezit!!!!!
Versta me niet verkeerd: ik vind tuning kunnen in beperkte mate... maar dan enkel de tuning die in de tijd dat de wagen op de markt was op die wagen werd toegepast...
Moet je in een bv. Golf 1 club gaan waar alleen originele voertuigen worden toegelaten.
Comment
-
Tja zoals reeds eerder gezegd, tuning / auto's veranderen / .... is van alle tijden, vroeger kocht je zelfs een wagen en daarmee ging je naar de plaatselijke timmerman en liet je op het chassis een kas plaatsen / maken naar jou wensen. Dit waren dan de koetsenmakers.
Dat waren al de vroegere tuners. Dus helemaal geen fabrieks-af-wagen.
In de jaren 50 / 60 ging men de auto's ook helemaal verbouwen om er een hot-rod, of een customised e.d. -car te maken.
Toen zag men ook heel mooie zelfgemaakte / veranderde wagens in het straatbeeld verschijnen.
In Overhaullin e.d. zie je ook de wagens gecustomised worden, hier worden dan echte juweeltjes van gemaakt, soms bij wagens die feitelijk voor de schroothoop bestemd zijn, en deze zijn dus helemaal niet meer zoals ze ooit geweest waren, maar wel pracht exemplaren.
De wagens van nu, van de tuners, dat is ook autogeschiedenis, dat is ook een hobby.
Waarom niet.
Dit alles hierboven beschreven is heden ten dage nog steeds aan de gang, ik vind dat dit moet kunnen.
Natuurlijk moeten er ook zijn die hun wagens proberen te behouden zoals ze uit de fabriek gekomen zijn, dit is ook een hobby en moet er zeker blijven.
Maar iedereen heeft zijn hobby en smaak en gedacht over zijn wagen en doet daarmee wat hij wil, zo kunnen er ook mooie exemplaren verschijnen.
Zo zijn er ook de VW-cub's, Kevers die helemaal veranderd en aangepast zijn voor het cirquit, niets meer origineel eraan, en dit vind iedereen dan wel goed en daar gaan ze naar kijken. Maar als iemand zijn wagen veranderd .... hola
Een mooi oud wagentje afbreken en veranderen dat is natuurlijk zonde, maar gebeurd dit veel ?
Het is dikwijls meer een oude versleten bak, goed voor de sloophoop welke gered word en veranderd, en daardoor word er toch weeral een wagen gered.
Welke zot veranderd nu een prachtexemplaar in iets helemaal anders ?
Die dat doet is inderdaad goed zot.
Bekijk die prachtige beestjes hierboven maar eens, dat breek je niet af, dat koester je.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Weberke Bekijk BerichtenEen mooi oud wagentje afbreken en veranderen dat is natuurlijk zonde, maar gebeurd dit veel ?
Het is dikwijls meer een oude versleten bak, goed voor de sloophoop welke gered word en veranderd, en daardoor word er toch weeral een wagen gered.
Welke zot veranderd nu een prachtexemplaar in iets helemaal anders ?
Die dat doet is inderdaad goed zot.
ATS velgen eronder die veel te breed zijn, waarvoor ze de binnenbekleding van de voorste wielkassen eruit hebben moeten halen om nog te kunnen sturen... Mistlampen vanvoor gemonteerd, die via een vertakking van de faren werden afgetapt (waardoor de scirocco 6 faren had vanvoor (de 2 OEM's + de extra set), een stoer vinnetje op het dak gezet, emblemen weg (wat een liefhebbers), een stuk af de uitlaat gezaagd om er een sierstukje op te kunnen zetten, en binnen in de deurbakken zitten snijden om er grotere luidsprekers te kunnen in plaatsen (waar de klankkast niet voor geschikt is...), gaten in de hoedenplank om grote luidsprekers te kunnen plaatsen, kabels die door het interieur lopen om de versterker achter van stroom te voorzien,...
Jaja ik heb mijn werk gehad om er terug een pareltje van te maken...
Ik heb vooral de indruk dat tuning op deze manier gebeurt... goedkopen rommel van het merk carpoint oid te kopen bij de plaatselijke doe het zelf zaak, om zo de wagen een 'persoonlijke toets' te geven, maar er eigenlijk een klerezooi van te maken...
Comment
-
Dit verhaal wat jij verteld ken ik ook van hier in de buurd.
Geen geld om een auto te onderhouden, dus veranderen we zelf maar zoals het uitkomt.
En dit vind ik mooi, en dit, en dit, ... dit kan ik zelf wel maken, ...
Je moet eens zien wat hier soms te zien is
Is om mee te lachen maar feitelijk iets om mee te bleiten !
Comment
-
Waar het volgens mij bij sommigen ook gaat is dat bij meetings je bijna geen enkele originele wagen meer terug vindt.Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
Current:
1987 Mercedes-Benz W124 200D
1979 Mercedes-Benz W123 280E
1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
Ex:
1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
1976 Mercedes-Benz W123 250
1987 Mercedes-Benz W124 230E
1979 Mercedes-Benz W123 300d
1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI
1990 Mercedes-Benz C124 300CE
1980 Mercedes-Benz W123 280
1989 Mercedes-Benz W124 230E
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door scirocco89 Bekijk BerichtenHet hele oldtimergebeuren zou moeten draaien om het fabrieksorigineel houden van de wagens.
En ik maar denken dat autorijden (oldtimer of niet) bij liefhebbers gaat om het rijden met iets wat ge zelf graag ziet, seems I was wrong all along....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk BerichtenWaar het volgens mij bij sommigen ook gaat is dat bij meetings je bijna geen enkele originele wagen meer terug vindt.
Als je dan zegt dat je uw kar origineel wil en gaat houden word je wat scheef bekeken en hebben ze verder geen aandacht voor uw auto .
Daarmee dat ik nu naar nu naar algemene kleinere oldtimer meetings ga, waar er bijna alleen originele exemplaren staan van verschillende merken. En het is op die meetings dat je mensen leert kennen die geïnteresseerd zijn in het verhaal en de originaliteit van uw auto. En in die kring van mensen en oldtimers voel ik mij met mijn auto's en als persoon veel beter thuis
Benzine
'80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )
'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)
'68 VW 411 1700 (2011-2014)
'81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
Diesel
'85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
'91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
'10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
'11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
'13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )
Comment
-
Onze bende dus!Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
Current:
1987 Mercedes-Benz W124 200D
1979 Mercedes-Benz W123 280E
1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
Ex:
1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
1976 Mercedes-Benz W123 250
1987 Mercedes-Benz W124 230E
1979 Mercedes-Benz W123 300d
1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI
1990 Mercedes-Benz C124 300CE
1980 Mercedes-Benz W123 280
1989 Mercedes-Benz W124 230E
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk BerichtenOnze bende dus!Benzine
'80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )
'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)
'68 VW 411 1700 (2011-2014)
'81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
Diesel
'85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
'91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
'10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
'11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
'13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk BerichtenDat vind ik juist het ergste ... Je komt op een VW-Meeting met een originele VW, en er komen meteen mensen naar je toe met vragen van: wat zijn de plannen, welke velgen, verlaging, interieur, ...
" Gast, die kan echt wel een stuk lager hé"
Ik wist al genoeg
Ik heb op zich niks tegen tuning, zolang het maar beperkt blijft en het de auto 'perfectioneert'. Dan bedoel ik een kleine verlaging, een nieuwe grill of andere velgen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door scirocco89 Bekijk BerichtenZo is dat!
Wat mij stoort aan het tunen van oldtimers is dit: Het hele oldtimergebeuren zou moeten draaien om het fabrieksorigineel houden van de wagens. Een soort 'heimwee naar vroegere tijden'... als je bv een rondrit zou doen met enkel originele wagens, zou je een soort nostalgie beleven van hoe het er op de weg aan toe ging in het verleden, een soort 'rijdende ode aan het verleden'...
Tuning zorgt ervoor dat je dit niet kunt beleven, ik vind het zelfs storend... van die kerels die een luidere uitlaat steken, maar dat vinden ze dan weer te luid, dus moeten ze hun stereo opwaarderen om over het geluid van de uitlaat te kunnen...van die gasten die de boel ophouden omdat ze met hun verlaagde wagen niet meer over de verkeersdrempeltjes kunnen... Deze wagens verpesten gewoon heel de klassiekersfeer...
En kan er mij iemand eigenlijk eens uitleggen hoe het komt dat tuning vooral bij VW's en Opels gebeurd? ga eens naar een oldtimermeeting (bv Belotto) en kijk eens naar de wagens... de enige wagens die getuned zijn, zijn VW's en Opels...
En kan er mij ook eens iemand het volgende uitleggen: Als je 'zogezegd' VW-liefhebber bent, waarom verdwijnen de VW emblemen af de wagen? is het omdat die zich schamen om met een VW te rijden??? wees toch een beetje trots op het stukje technologie dat je bezit!!!!!
Versta me niet verkeerd: ik vind tuning kunnen in beperkte mate... maar dan enkel de tuning die in de tijd dat de wagen op de markt was op die wagen werd toegepast...
RAT (Recycled Automotive Transport) look vind ik ook wel iets hebben trouwens. Maar het is gewoon iets aparts, je bent ervoor of je bent er tegen.
Dit vind ik bvb leuk, originele lak nog en wat lager bij de grond:
Maar op die VW meetings is het inderdaad allemaal eentonig (met hun Iron Crosses, witte pinkers en embleemloze capeau's). De reden dat VW en Opel zo vaak getjoend worden is omdat het zo simpel is om aan te sleutelen volgens mij. Ik herinner mij de tijd nog van de getjoende Golfkes (Mk2) in de jaren '90.
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk BerichtenSnap je frustratie wel, maar je moet ze natuurlijk niet allemaal over dezelfde kam scheren. Ik ben ook tegen dat 'New Kids' tjoening gedoe (plat tegen de grond, lelijke velgen en een lelijk sportstuur en koffer vol boksen)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GT-R Bekijk BerichtenIk weet nog goed, de eerste reactie op mijn golfke op mijn eerste VW meeting
" Gast, die kan echt wel een stuk lager hé"
Ik wist al genoeg
Ik heb op zich niks tegen tuning, zolang het maar beperkt blijft en het de auto 'perfectioneert'. Dan bedoel ik een kleine verlaging, een nieuwe grill of andere velgen...
tzelfde als met auto's, scheer ze nie allemaal over dezelfde kam.
op vag fest heb ik daar ook schandalige dingen gezien onder de 'liefhebbers', that's life and it's a b*tch2015 BMW S1000R
2010 Renault Clio RS Cup
1987 Volkswagen Golf GTI
Comment
Comment