Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aircooled VW's

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
    Allez welke kiesde ??
    Ik zou mij schamen in die blauwe



    Dat is snel gekozen! Hoewel de blauwe ouder is en geen Amerikaan is, kies ik toch voor de rode! Die is echt mooi!

    Comment


    • er zitten dan ook spuuglelijke velgen onder de blauwe.
      wimoptiek.be op

      Comment


      • En dat niet alleen. De auto ligt veel te laag, kleur past niet bij een Kever van die leeftijd, ...

        Ik zou hem gewoon nooit willen hebben.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Golf_MK2 Bekijk Berichten
          En dat niet alleen. De auto ligt veel te laag, kleur past niet bij een Kever van die leeftijd, ...

          Ik zou hem gewoon nooit willen hebben.
          Een liefhebber naar mijn smaak !
          Benzine
          '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

          '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

          '68 VW 411 1700 (2011-2014)
          '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
          Diesel
          '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
          '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
          '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
          '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
          '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

          Comment


          • iedereen doet inderdaad wat hij zelf wil met zijn wagen..ik kan 'alles' wel smaken, zolang het deftig is afgewerkt etc

            nen dikke German met bredere spatborden en porsche velgen kan mij zeker ook bekoren, maar voor onszelf zien we het liefste een zo origineel mogelijke kever, maar dan wel mooi verlaagd

            onze kever van 1966 hebben we in deze originele staat aangetroffen, dus het zou zonde zijn om daar ook maar iets aan te veranderen (zelfs niet verlagen )




            interieur is als nieuw



            onze kever van 1953 is reeds gerestaureerd en de mens die dat gedaan heeft, is op het idee gekomen om het chassis en de motor mee in de kleur van de kever te zetten
            motor is er nu uit om alles terug zwart te lakken en lekvrij te maken en met den tijd wordt het chassis ook terug zwart gelakt wanneer gans de kever terug herspoten wordt...
            voor een '53 is dit een beetje zonde vind ik...

            hij is ook verlaagd vooraan met verlaagde spindels en naar volgend jaar toe zou ik hem nog platter willen met airride of een aangepast as (moeten zien of we het kunnen 'verbergen' voor de keuring natuurlijk)




            dus deze wordt ook terug in min of meer originele staat gezet

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Weberke Bekijk Berichten

              Dat zou een gedacht zijn : iedereen met dezelfde auto --- echt ori.
              Net zoals in het oude Rusland, enkel andere kleur op de wagens, echt ori.
              Origineel saai en gepersonaliseerd boeiend? Ik zou eerder zeggen dat het juist omgekeerd is. Als ik op de gemiddelde VW meeting rondkijk zie ik vooral heel veel Kevers (en andere VW’s) in dezelfde stijl; nl. verlaagd en/of (pseudo) rat-look. Dus daar kan je ook van zeggen, ‘iedereen met dezelfde auto’…

              Niet alle originele VW’s zijn dezelfde, integendeel zelfs. Aan de Volkswagens werd elk jaar wel iets gewijzigd, voor elk modeljaar en/of type zijn er bepaalde kenmerken uniek. De Kever was één van de meest ‘doorontwikkelde’ automodellen ooit, elk jaar werden er een aantal wijzigingen doorgevoerd, vooral dan op technisch vlak. Dit maakt dat de meeste kenners vrij snel op het zicht een modeljaar kunnen plakken op een wagen, tenminste indien deze zich nog in originele staat bevindt. De verschillen tussen de modeljaren zijn soms heel duidelijk, zoals bijvoorbeeld bij de overgang van liggende naar rechtopstaande koplampen in augustus 1968. Soms echter zijn de verschillen véél minder opvallend, maar dat maakt het natuurlijk net erg boeiend...

              Om een voorbeeldje te geven, hier twee foto’s van Kevers, een 1948 en een 1973, allebei 100% origineel. Dezelfde auto's? Toch niet dacht ik…


              Comment


              • Zo is dat!

                Wat mij stoort aan het tunen van oldtimers is dit: Het hele oldtimergebeuren zou moeten draaien om het fabrieksorigineel houden van de wagens. Een soort 'heimwee naar vroegere tijden'... als je bv een rondrit zou doen met enkel originele wagens, zou je een soort nostalgie beleven van hoe het er op de weg aan toe ging in het verleden, een soort 'rijdende ode aan het verleden'...

                Tuning zorgt ervoor dat je dit niet kunt beleven, ik vind het zelfs storend... van die kerels die een luidere uitlaat steken, maar dat vinden ze dan weer te luid, dus moeten ze hun stereo opwaarderen om over het geluid van de uitlaat te kunnen... van die gasten die de boel ophouden omdat ze met hun verlaagde wagen niet meer over de verkeersdrempeltjes kunnen... Deze wagens verpesten gewoon heel de klassiekersfeer...

                En kan er mij iemand eigenlijk eens uitleggen hoe het komt dat tuning vooral bij VW's en Opels gebeurd? ga eens naar een oldtimermeeting (bv Belotto) en kijk eens naar de wagens... de enige wagens die getuned zijn, zijn VW's en Opels...

                En kan er mij ook eens iemand het volgende uitleggen: Als je 'zogezegd' VW-liefhebber bent, waarom verdwijnen de VW emblemen af de wagen? is het omdat die zich schamen om met een VW te rijden??? wees toch een beetje trots op het stukje technologie dat je bezit!!!!!

                Versta me niet verkeerd: ik vind tuning kunnen in beperkte mate... maar dan enkel de tuning die in de tijd dat de wagen op de markt was op die wagen werd toegepast...
                sigpic
                Oldie: Ford Cortina DeLuxe 1967
                Daily: Fiat 500S

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door scirocco89 Bekijk Berichten
                  Zo is dat!

                  Wat mij stoort aan het tunen van oldtimers is dit: Het hele oldtimergebeuren zou moeten draaien om het fabrieksorigineel houden van de wagens. Een soort 'heimwee naar vroegere tijden'... als je bv een rondrit zou doen met enkel originele wagens, zou je een soort nostalgie beleven van hoe het er op de weg aan toe ging in het verleden, een soort 'rijdende ode aan het verleden'...

                  Tuning zorgt ervoor dat je dit niet kunt beleven, ik vind het zelfs storend... van die kerels die een luidere uitlaat steken, maar dat vinden ze dan weer te luid, dus moeten ze hun stereo opwaarderen om over het geluid van de uitlaat te kunnen... van die gasten die de boel ophouden omdat ze met hun verlaagde wagen niet meer over de verkeersdrempeltjes kunnen... Deze wagens verpesten gewoon heel de klassiekersfeer...

                  En kan er mij iemand eigenlijk eens uitleggen hoe het komt dat tuning vooral bij VW's en Opels gebeurd? ga eens naar een oldtimermeeting (bv Belotto) en kijk eens naar de wagens... de enige wagens die getuned zijn, zijn VW's en Opels...

                  En kan er mij ook eens iemand het volgende uitleggen: Als je 'zogezegd' VW-liefhebber bent, waarom verdwijnen de VW emblemen af de wagen? is het omdat die zich schamen om met een VW te rijden??? wees toch een beetje trots op het stukje technologie dat je bezit!!!!!

                  Versta me niet verkeerd: ik vind tuning kunnen in beperkte mate... maar dan enkel de tuning die in de tijd dat de wagen op de markt was op die wagen werd toegepast...
                  Volledig mee akkoord!
                  Moet je in een bv. Golf 1 club gaan waar alleen originele voertuigen worden toegelaten.

                  Comment


                  • Tja zoals reeds eerder gezegd, tuning / auto's veranderen / .... is van alle tijden, vroeger kocht je zelfs een wagen en daarmee ging je naar de plaatselijke timmerman en liet je op het chassis een kas plaatsen / maken naar jou wensen. Dit waren dan de koetsenmakers.
                    Dat waren al de vroegere tuners. Dus helemaal geen fabrieks-af-wagen.

                    In de jaren 50 / 60 ging men de auto's ook helemaal verbouwen om er een hot-rod, of een customised e.d. -car te maken.
                    Toen zag men ook heel mooie zelfgemaakte / veranderde wagens in het straatbeeld verschijnen.

                    In Overhaullin e.d. zie je ook de wagens gecustomised worden, hier worden dan echte juweeltjes van gemaakt, soms bij wagens die feitelijk voor de schroothoop bestemd zijn, en deze zijn dus helemaal niet meer zoals ze ooit geweest waren, maar wel pracht exemplaren.

                    De wagens van nu, van de tuners, dat is ook autogeschiedenis, dat is ook een hobby.
                    Waarom niet.

                    Dit alles hierboven beschreven is heden ten dage nog steeds aan de gang, ik vind dat dit moet kunnen.

                    Natuurlijk moeten er ook zijn die hun wagens proberen te behouden zoals ze uit de fabriek gekomen zijn, dit is ook een hobby en moet er zeker blijven.

                    Maar iedereen heeft zijn hobby en smaak en gedacht over zijn wagen en doet daarmee wat hij wil, zo kunnen er ook mooie exemplaren verschijnen.

                    Zo zijn er ook de VW-cub's, Kevers die helemaal veranderd en aangepast zijn voor het cirquit, niets meer origineel eraan, en dit vind iedereen dan wel goed en daar gaan ze naar kijken. Maar als iemand zijn wagen veranderd .... hola

                    Een mooi oud wagentje afbreken en veranderen dat is natuurlijk zonde, maar gebeurd dit veel ?
                    Het is dikwijls meer een oude versleten bak, goed voor de sloophoop welke gered word en veranderd, en daardoor word er toch weeral een wagen gered.
                    Welke zot veranderd nu een prachtexemplaar in iets helemaal anders ?
                    Die dat doet is inderdaad goed zot.

                    Bekijk die prachtige beestjes hierboven maar eens, dat breek je niet af, dat koester je.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Weberke Bekijk Berichten
                      Een mooi oud wagentje afbreken en veranderen dat is natuurlijk zonde, maar gebeurd dit veel ?
                      Het is dikwijls meer een oude versleten bak, goed voor de sloophoop welke gered word en veranderd, en daardoor word er toch weeral een wagen gered.
                      Welke zot veranderd nu een prachtexemplaar in iets helemaal anders ?
                      Die dat doet is inderdaad goed zot.
                      Ik ken zo mensen wel... De vorige eigenaars van mijn Scirocco bijvoorbeeld... Een wagen met maar 56000km op de teller, zo goed als nieuw...

                      ATS velgen eronder die veel te breed zijn, waarvoor ze de binnenbekleding van de voorste wielkassen eruit hebben moeten halen om nog te kunnen sturen... Mistlampen vanvoor gemonteerd, die via een vertakking van de faren werden afgetapt (waardoor de scirocco 6 faren had vanvoor (de 2 OEM's + de extra set), een stoer vinnetje op het dak gezet, emblemen weg (wat een liefhebbers ), een stuk af de uitlaat gezaagd om er een sierstukje op te kunnen zetten, en binnen in de deurbakken zitten snijden om er grotere luidsprekers te kunnen in plaatsen (waar de klankkast niet voor geschikt is...), gaten in de hoedenplank om grote luidsprekers te kunnen plaatsen, kabels die door het interieur lopen om de versterker achter van stroom te voorzien,...

                      Jaja ik heb mijn werk gehad om er terug een pareltje van te maken...

                      Ik heb vooral de indruk dat tuning op deze manier gebeurt... goedkopen rommel van het merk carpoint oid te kopen bij de plaatselijke doe het zelf zaak, om zo de wagen een 'persoonlijke toets' te geven, maar er eigenlijk een klerezooi van te maken...
                      sigpic
                      Oldie: Ford Cortina DeLuxe 1967
                      Daily: Fiat 500S

                      Comment


                      • Dit verhaal wat jij verteld ken ik ook van hier in de buurd.
                        Geen geld om een auto te onderhouden, dus veranderen we zelf maar zoals het uitkomt.
                        En dit vind ik mooi, en dit, en dit, ... dit kan ik zelf wel maken, ...
                        Je moet eens zien wat hier soms te zien is
                        Is om mee te lachen maar feitelijk iets om mee te bleiten !

                        Comment


                        • Waar het volgens mij bij sommigen ook gaat is dat bij meetings je bijna geen enkele originele wagen meer terug vindt.
                          Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                          Current:
                          1987 Mercedes-Benz W124 200D
                          1979 Mercedes-Benz W123 280E
                          1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                          Ex:
                          1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                          1976 Mercedes-Benz W123 250
                          1987 Mercedes-Benz W124 230E

                          1979 Mercedes-Benz W123 300d
                          1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                          1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                          1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                          2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

                          1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                          1980 Mercedes-Benz W123 280
                          1989 Mercedes-Benz W124 230E

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door scirocco89 Bekijk Berichten
                            Het hele oldtimergebeuren zou moeten draaien om het fabrieksorigineel houden van de wagens.
                            Sta me toe dat behoorlijk narrow-minded te vinden.

                            En ik maar denken dat autorijden (oldtimer of niet) bij liefhebbers gaat om het rijden met iets wat ge zelf graag ziet, seems I was wrong all along....
                            Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                            Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten
                              Waar het volgens mij bij sommigen ook gaat is dat bij meetings je bijna geen enkele originele wagen meer terug vindt.
                              Dat vind ik juist het ergste ... Je komt op een VW-Meeting met een originele VW, en er komen meteen mensen naar je toe met vragen van: wat zijn de plannen, welke velgen, verlaging, interieur, ...

                              Als je dan zegt dat je uw kar origineel wil en gaat houden word je wat scheef bekeken en hebben ze verder geen aandacht voor uw auto .

                              Daarmee dat ik nu naar nu naar algemene kleinere oldtimer meetings ga, waar er bijna alleen originele exemplaren staan van verschillende merken . En het is op die meetings dat je mensen leert kennen die geïnteresseerd zijn in het verhaal en de originaliteit van uw auto. En in die kring van mensen en oldtimers voel ik mij met mijn auto's en als persoon veel beter thuis
                              Benzine
                              '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                              '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                              '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                              '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                              Diesel
                              '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                              '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                              '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                              '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                              '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                              Comment


                              • Onze bende dus!
                                Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                                Current:
                                1987 Mercedes-Benz W124 200D
                                1979 Mercedes-Benz W123 280E
                                1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                                Ex:
                                1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                                1976 Mercedes-Benz W123 250
                                1987 Mercedes-Benz W124 230E

                                1979 Mercedes-Benz W123 300d
                                1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                                1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                                1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                                2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

                                1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                                1980 Mercedes-Benz W123 280
                                1989 Mercedes-Benz W124 230E

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten
                                  Onze bende dus!
                                  De BAC bende
                                  Benzine
                                  '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                                  '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                                  '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                                  '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                                  Diesel
                                  '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                                  '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                                  '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                                  '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                                  '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
                                    Dat vind ik juist het ergste ... Je komt op een VW-Meeting met een originele VW, en er komen meteen mensen naar je toe met vragen van: wat zijn de plannen, welke velgen, verlaging, interieur, ...
                                    Ik weet nog goed, de eerste reactie op mijn golfke op mijn eerste VW meeting

                                    " Gast, die kan echt wel een stuk lager hé "

                                    Ik wist al genoeg

                                    Ik heb op zich niks tegen tuning, zolang het maar beperkt blijft en het de auto 'perfectioneert'. Dan bedoel ik een kleine verlaging, een nieuwe grill of andere velgen...

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door scirocco89 Bekijk Berichten
                                      Zo is dat!

                                      Wat mij stoort aan het tunen van oldtimers is dit: Het hele oldtimergebeuren zou moeten draaien om het fabrieksorigineel houden van de wagens. Een soort 'heimwee naar vroegere tijden'... als je bv een rondrit zou doen met enkel originele wagens, zou je een soort nostalgie beleven van hoe het er op de weg aan toe ging in het verleden, een soort 'rijdende ode aan het verleden'...

                                      Tuning zorgt ervoor dat je dit niet kunt beleven, ik vind het zelfs storend... van die kerels die een luidere uitlaat steken, maar dat vinden ze dan weer te luid, dus moeten ze hun stereo opwaarderen om over het geluid van de uitlaat te kunnen... van die gasten die de boel ophouden omdat ze met hun verlaagde wagen niet meer over de verkeersdrempeltjes kunnen... Deze wagens verpesten gewoon heel de klassiekersfeer...

                                      En kan er mij iemand eigenlijk eens uitleggen hoe het komt dat tuning vooral bij VW's en Opels gebeurd? ga eens naar een oldtimermeeting (bv Belotto) en kijk eens naar de wagens... de enige wagens die getuned zijn, zijn VW's en Opels...

                                      En kan er mij ook eens iemand het volgende uitleggen: Als je 'zogezegd' VW-liefhebber bent, waarom verdwijnen de VW emblemen af de wagen? is het omdat die zich schamen om met een VW te rijden??? wees toch een beetje trots op het stukje technologie dat je bezit!!!!!

                                      Versta me niet verkeerd: ik vind tuning kunnen in beperkte mate... maar dan enkel de tuning die in de tijd dat de wagen op de markt was op die wagen werd toegepast...
                                      Snap je frustratie wel, maar je moet ze natuurlijk niet allemaal over dezelfde kam scheren. Ik ben ook tegen dat 'New Kids' tjoening gedoe (plat tegen de grond, lelijke velgen en een lelijk sportstuur en koffer vol boksen), maar een mooie subtiele verlaging en (originele) velg, dat kan een auto écht goed doen vind ik.



                                      RAT (Recycled Automotive Transport) look vind ik ook wel iets hebben trouwens. Maar het is gewoon iets aparts, je bent ervoor of je bent er tegen.

                                      Dit vind ik bvb leuk, originele lak nog en wat lager bij de grond:




                                      Maar op die VW meetings is het inderdaad allemaal eentonig (met hun Iron Crosses, witte pinkers en embleemloze capeau's). De reden dat VW en Opel zo vaak getjoend worden is omdat het zo simpel is om aan te sleutelen volgens mij. Ik herinner mij de tijd nog van de getjoende Golfkes (Mk2) in de jaren '90.

                                      E30SHOP.be
                                      - Alles voor uw BMW E30.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                      En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                                        Snap je frustratie wel, maar je moet ze natuurlijk niet allemaal over dezelfde kam scheren. Ik ben ook tegen dat 'New Kids' tjoening gedoe (plat tegen de grond, lelijke velgen en een lelijk sportstuur en koffer vol boksen)
                                        Daarnet eentje gevonden die perfect bij deze beschrijving past

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door GT-R Bekijk Berichten
                                          Ik weet nog goed, de eerste reactie op mijn golfke op mijn eerste VW meeting

                                          " Gast, die kan echt wel een stuk lager hé "

                                          Ik wist al genoeg

                                          Ik heb op zich niks tegen tuning, zolang het maar beperkt blijft en het de auto 'perfectioneert'. Dan bedoel ik een kleine verlaging, een nieuwe grill of andere velgen...
                                          als dat op de meet and greet van golfmk2.be was dan zult ge u toch toevallig 1 van die lowriders gehad hebben.

                                          tzelfde als met auto's, scheer ze nie allemaal over dezelfde kam.

                                          op vag fest heb ik daar ook schandalige dingen gezien onder de 'liefhebbers', that's life and it's a b*tch
                                          2015 BMW S1000R
                                          2010 Renault Clio RS Cup
                                          1987 Volkswagen Golf GTI

                                          Comment

                                          Working...
                                          X