Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aircooled VW's

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
    ja. en in normale omstandigheden komt het hendeltje binnenin vanzelf terug naar boven, waardoor de voorklep automatisch op slot gaat als je ze dichtdoet. je moet dus niet zelf vergrendelen, toch niet bij een correcte keffer.
    dat bedoel ik dus.
    het hendeltje vanbinnen dient om hem op slot te doen. en dat heeft bij velen de neiging van "stuk" te gaan.
    Daarmee dat ik dat nooit gebruikte, om niet voor te hebben zoals cayenne.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
      dat bedoel ik dus.
      het hendeltje vanbinnen dient om hem op slot te doen. en dat heeft bij velen de neiging van "stuk" te gaan.
      Maar je kan de kofferklep toch niet openen zonder dat hendeltje?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cayenne Bekijk Berichten
        Maar je kan de kofferklep toch niet openen zonder dat hendeltje?
        ik indertijd wel.
        mijn handvat had een knopje. daarmee ontgrendel ik gewoon. maar dat kon dus iedereen doen. echt vast doen, moest ik via dat hendeltje binnenin doen.

begrijp je.

beetje zoals de klink van de deur.
        je ziet onderaan de klink het knopje.

Last edited by ; 16/04/2008, 16:01.

Comment

• Ik ben nu niet zeker, maar ik heb dat ook.

Maar ik kan denk ik niet de kofferklep opendoen zonder het hendelke, want dan springt em precies ietsje omhoog.

Of vergis ik me Frankie?

Comment

dat bedoel ik dus.
            dat hendeltje dient om te ontgrendelen. niet om te vergrendelen.

als je de voorklep dichtdoet, gaat ze automatisch op slot, als alles goed afgeregeld is. dat hendeltje heb je daar absoluut niet voor nodig. als je dat wel nodig hebt, zit alles scheef in mekaar.

Comment

Ik ben nu niet zeker, maar ik heb dat ook.

Maar ik kan denk ik niet de kofferklep opendoen zonder het hendelke, want dan springt em precies ietsje omhoog.

Of vergis ik me Frankie?
              jij vergist je niet. 't knopje is gewoon een beveiliging voor het geval de slotpen toch zou loskomen tijdens het rijden, iets dat bij pre-66 modellen meermaals gebeurde. die hadden geen knopje, waardoor de voorklep omhoog kwam.

Comment

• gisteren trouwens weer wat leuk aircooled spul gezien.

412 Variant
                Karmann buggy
                wat T2-dingetjes
                wat keffertjes

en een wel erg leuk projectje! 't ingekort chassis van een T3 Syncro, daarop een ingekorte vloerplaat van een keffer, en daarop een buggy-body. er komt een 2.6 Audi-blok in.

Comment

dat hendeltje dient om te ontgrendelen. niet om te vergrendelen.

als je de voorklep dichtdoet, gaat ze automatisch op slot, als alles goed afgeregeld is. dat hendeltje heb je daar absoluut niet voor nodig. als je dat wel nodig hebt, zit alles scheef in mekaar.
                  mijn kofferklep ging vast bij het dichtdoen, maar ik deed die terug open via de knop op de klink.

Comment

mijn kofferklep ging vast bij het dichtdoen, maar ik deed die terug open via de knop op de klink.
                    ja. hallo. je wil het niet begrijpen vriend.

als alles goed is afgesteld, doe je de koffer dicht, en moet je ze nadien ontgrendelen met het hendeltje binnen. een slot dat niet goed is afgesteld, is niet zelf-vergrendelend. daar moet je ofwel hard op duwen, ofwel het hendeltje binnenin terug omhoog duwen.

de knop in de klink bedient gewoon een veiligheidshaak.

Comment

• Ah, dacht al dat 'k aan het sukkelen was

Comment

• Last edited by ; 17/04/2008, 23:20.

Comment

• kruisje

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door arnev. Bekijk Berichten
                            kruisje
                            opgelost

Comment

ja. hallo. je wil het niet begrijpen vriend.

als alles goed is afgesteld, doe je de koffer dicht, en moet je ze nadien ontgrendelen met het hendeltje binnen. een slot dat niet goed is afgesteld, is niet zelf-vergrendelend. daar moet je ofwel hard op duwen, ofwel het hendeltje binnenin terug omhoog duwen.

de knop in de klink bedient gewoon een veiligheidshaak.
                              jij begrijpt het niet.
                              ik gebruikte enkel die "veiligheidshaak" en deed hem niet op slot.

Comment

jij begrijpt het niet.
                                ik gebruikte enkel die "veiligheidshaak" en deed hem niet op slot.
                                Als je hem dichtslaat is em toch op slot?

Comment

• ik geef het op.

de kever staat in boejoemboera euh excuseer limburg dus 't is mijn zorg niet meer.

Comment

ik geef het op.

de kever staat in boejoemboera euh excuseer limburg dus 't is mijn zorg niet meer.
                                    Het is toch simpel?

Hendeltje trekken, spel schiet open

Sla je klep terug dicht, kan je hem niet meer opendoen,

Zo is het toch bij mij

Comment

Als je hem dichtslaat is em toch op slot?
                                      ja hoor. als alles in orde is wel. anders is 't bagger.

Comment

Het is toch simpel?

Hendeltje trekken, spel schiet open

Sla je klep terug dicht, kan je hem niet meer opendoen,

Zo is het toch bij mij
                                        wanneer gebruik je dat knopje op de klink dan?

Comment

ja hoor. als alles in orde is wel. anders is 't bagger.
                                          'kweet al lang dat je men kevertje een afgesleten doos vond, ook al heb je hem nooit gezien. maar eerst tegen de verkoper zegen dat hij zot is van er zo weinig van te vragen en er nu niets goed over kunnen vertellen.....

ach ik heb hem met winst verkocht.
                                          point final

Comment

Working...
                                          X