Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Merci voor de link. Rap gekeken voor de 412 : Is een Variant... mét véél werk aan; doch al verkocht...
Hij stond er voor 1450 dacht ik, volgens mij niet te veel.
Die kerel verkoopt véél luchtgekoelden (kon je wel zien aan de site zeker? ) en heeft er zijn hobby van gemaakt.
De blauwe karmann die te koop staat (22000 euro? 19000?) is eentje waar hij ook regelmatig zelf mee rijdt.
Ik wil geen reclame maken maar hij is héél betrouwbaar en m'n volgende gaat van daar komen
De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.
1976 Volkswagen Kever 1200L
1990 Volvo 344
1991 Mercedes W124 230CE
2016 Skoda Octavia van 't werk
Hij stond er voor 1450 dacht ik, volgens mij niet te veel.
Die kerel verkoopt véél luchtgekoelden (kon je wel zien aan de site zeker? ) en heeft er zijn hobby van gemaakt.
De blauwe karmann die te koop staat (22000 euro? 19000?) is eentje waar hij ook regelmatig zelf mee rijdt.
Ik wil geen reclame maken maar hij is héél betrouwbaar en m'n volgende gaat van daar komen
Heb er zelf vroeger ook 3 auto's bij gekocht. Hij is betrouwbaar, correcte prijzen, en als er iets is zal hij je altijd proberen helpen. Hij doet het nog altijd vooral 'als hobby'
Toch liever negatief camber dan opvallend positief camber
Edit: ik vind uw reactie trouwens nog meevallen, ik had de reacties van de OEM-lovers (waar gij toch bijzit, correct me if I'm wrong) toch veel heftiger verwacht...
Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.
Toch liever negatief camber dan opvallend positief camber
Edit: ik vind uw reactie trouwens nog meevallen, ik had de reacties van de OEM-lovers (waar gij toch bijzit, correct me if I'm wrong) toch veel heftiger verwacht...
Ik wou zelfs zwijgen
Ik ben ook OEM-lover zoals jij het zegt maar een lichte, subtiele, 'tuning' vind ik nog kunnen hoewel ik het zelf ook niet moet hebben.
Je ziet steeds minder en minder originele luchtgekoelden waardoor die tuninggevallen eigenlijk niet meer echt opvallen
Ik ken iemand die onlangs met zijn as achter een schve kassei is blijven hangen met zijn karmann ghia en in panne viel. Dat is toch wel overdreven zeker?
De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.
1976 Volkswagen Kever 1200L
1990 Volvo 344
1991 Mercedes W124 230CE
2016 Skoda Octavia van 't werk
I see your point, ik zie zelf ook graag een tot in de puntjes gerestaureerde Samba of een Split....maar Oem is ook maar Oem he.
Ik volg nu al bijna een jaar lang het topic op The Samba, van de Kever uit '38 die in het Oostblok gevonden is en nu (tegen een geweldig tempo) gerestaureerd wordt door de Grundmanns. Prachtig is dat, vooral omdat ze blijkbaar moeiteloos NOS-onderdelen vinden uit de jaren '30.
Of restauratietopics op kustomcoachwerks (afgewisseld met 'gepersonaliseerde' vw's natuurlijk)
Qua T1's:
Ik denk dat de beste T1's ondertussen vaak al bij de OEM-liefhebbers terecht zijn gekomen, maar meestal worden ze ook niet zo opvallend aangepast (ttz geen overdreven camber door de andere ophanging, iets dat heel fel opvalt bij de Kevers).
Ik ken niet veel mensen die bijvoorbeeld een volledig roestvrije en volledige Samba kunnen kopen (€€€) en dan nog zin hebben om daar grote aanpassingen aan te doen (verlagingen en velgen niet meegeteld)
Langs de andere kant:
De T1 van de Radikalbugz hierboven was een wrak om mee te beginnen (en volgens sommigen is hij er alleen maar op achteruit gegaan), en daar steken vooral piraat- en DIY-stukken op...dus no harm done (in mijn ogen).
The black baron-kever (zoek maar eens op Youtube als ge hem niet kent) is ook gestart van een splitkever...in verschrikkelijk slechte staat. Geen enkel normaal mens zou daar nog iets van kunnen maken...maar gelukkig zijn die Walen niet echt normaal
Volgens mij komen de echt goede exemplaren toch terecht bij Oem-liefhebbers, terwijl de tuners vaker beginnen met een wagen waar sowieso al wat meer werk aan is...but I could be wrong.
Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.
Maar mijn mening qua: tuners beginnen met minder goede exemplaren...dat kan misschien hoofdzakelijk door dit exemplaar veroorzaakt zijn
356 A uit '59
En daar maken we dit van:
Dat is het originele dak btw.
Een aantal OEM-onderdelen en een aantal reproductie en/of VW-stukken, een pak lager (koetswerk is ook lager gemonteerd op het frame) en een VW-motor om het toch nog betaalbaar te houden.
Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.
Comment