Mededeling
Collapse
No announcement yet.
het oude fiattekes lovers-topic
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Simpen Bekijk BerichtenKun je een Fiat 126 gebruiken voor dagelijks verkeer zonder al te veel problemen?
Motor moet wel goed en perfect afgeregeld zijn. De mijne heeft ook een andere boite zodat ie toch iets sneller is dan een "originele" 126. Nu moet je daar natuurlijk niet zo veel van verwachten: hij kan gewoon iets vlotter de 70-80 km/u bereiken. Top ligt iets voorbij de 120... hij kan dus op autostrade te zondag heeft de mijne het nog gedaan
Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk BerichtenVraag maar aan tigra, hoe meer ie met het spook bolt hoe beter ie rijdt
Ik heb nu op een week 280 km gereden met dat ding. Het ding moet gewoon rijden om in conditie te blijven. Stilstaan is achteruit gaan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Simpen Bekijk BerichtenEn hoeveel kost een goede dan ? En welke boite heb je er in gestoken?
Ik heb ook 1500 gegeven voor de mijne Na anderhalf jaar kan ik zeggen dat ie het waard geweest is. Heb ook al voor een 600 euro herstellingskosten gehad. Eén keer joint de culasse (300 euro) moeten laten vervangen, en dan een keer de fuseepennen moeten vervangen (keuring) + groot onderhoud ... dat was nog eens voor 300 euro.
Maar die kost kan je dus bij die duurdere ook hebben hé, zeker weten
Maar eigenlijk kan je al deze "kosten" gewoon onderbrengen bij slijtage... en zeker niet bij pech. Als je het allemaal zelf kunt doen bespaar je wel een pak, want de onderdelen zelf zijn spotgoedkoop. Ik betaal meer uurloon dan iets anders Maar ik ga dan ook niet zelf liggen klodderen aan iets waar ik eigenlijk geen verstand van heb.
De boite + uitlaat is ééntje van een 500 sporting ... eigenlijk is dat allemaal fiat-after-market spul. Ook het karter is vergroot (van 2l naar 3,5l) en is van het merk Giannini
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Simpen Bekijk BerichtenThanks, zou wel een leuk eerste wagentje zijn
Rijden met zo'n 126 is even 30 jaar terug in de tijd gaan hé Rijden is nog écht werken! Je hebt nog een manuele choke, het schakelen/ontkoppellen is een kwestie van "aanvoelen"... de motor ook: je moet em leren kennen... .
En als beginnend chauffeur heb je zowiezo al ogen te kort je kan best het verkeer al een beetje kunnen inschatten voor je met dit ding de baan opgaat.
Wel is waar dat je er een defensieve rijhouding mee kweekt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk BerichtenHmmm... daar ben ik het nu NIET mee eens.
Rijden met zo'n 126 is even 30 jaar terug in de tijd gaan hé Rijden is nog écht werken! Je hebt nog een manuele choke, het schakelen/ontkoppellen is een kwestie van "aanvoelen"... de motor ook: je moet em leren kennen... .
En als beginnend chauffeur heb je zowiezo al ogen te kort je kan best het verkeer al een beetje kunnen inschatten voor je met dit ding de baan opgaat.
Wel is waar dat je er een defensieve rijhouding mee kweekt
Mijn motor heeft ook niet altijd even veel goesting, het kraakt en piept, het schakelen gaat niet zo vlug en vraagt gewenning, de remmen zijn ronduit slap naar hedendaagse normen, alles voelt wat losjes aan als je net uit een moderne wagen komt en achterwaarts parkeren is een hel wegens het gebrek aan een servo,...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Simpen Bekijk BerichtenKun je dan een ander betaalbaar Italiaantje aanraden ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Simpen Bekijk BerichtenPanda it is then, was toch al mijn tweede keuze . Uno doet me teveel denken aan mijn grootouders, waar het karretje toch wat geleden heeft
Qua rijden en zeker voor dagelijks gebruik toch een stapje voor op de 126. Hij heeft een ander karakter maar daarom niet géén karakter... toffe gebakjes zijn het wel
Zeker doen! En als alternatief is er ook nog het Spaanse broertje: de Seat Marbella
Comment
-
Comment