Mededeling

Collapse
No announcement yet.

het oude fiattekes lovers-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• het grote broertje van mijn spook

Oorspronkelijk geplaatst door opelfreak Bekijk Berichten
    terug on topic:

Comment

• fak, ik wil die

Comment

• dat is erover!

Comment

• Kun je een Fiat 126 gebruiken voor dagelijks verkeer zonder al te veel problemen?

Comment

• Als ge zorgt dat em goed in orde staat en hij op tijd en stond z'n onderhoud krijgt, waarom niet?

Comment

• Vraag maar aan tigra, hoe meer ie met het spook bolt hoe beter ie rijdt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Simpen Bekijk Berichten
                Kun je een Fiat 126 gebruiken voor dagelijks verkeer zonder al te veel problemen?
                Ja! Ik gebruik em bij mooi weer voor woon-werk verkeer. Maar ook bij slecht weer zou het dat kunnen hoor (maar dat doe ik dus niet)

Motor moet wel goed en perfect afgeregeld zijn. De mijne heeft ook een andere boite zodat ie toch iets sneller is dan een "originele" 126. Nu moet je daar natuurlijk niet zo veel van verwachten: hij kan gewoon iets vlotter de 70-80 km/u bereiken. Top ligt iets voorbij de 120... hij kan dus op autostrade te zondag heeft de mijne het nog gedaan

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                Vraag maar aan tigra, hoe meer ie met het spook bolt hoe beter ie rijdt
                Zo is dat

Ik heb nu op een week 280 km gereden met dat ding. Het ding moet gewoon rijden om in conditie te blijven. Stilstaan is achteruit gaan.

Comment

• En hoeveel kost een goede dan ? En welke boite heb je er in gestoken?

Comment

• De opgevraagde pagina kon niet gevonden worden

Comment

En hoeveel kost een goede dan ? En welke boite heb je er in gestoken?
                      't is niet dat je nog veel te kiezen hebt hé er zijn er nog amper 53 op de Belgische wegen te vinden. Momenteel staan er een stuk of 4 goeie op kapaza... maar ik heb den indruk dat hun prijs fors gestegen is. Ik zeg u: 1500 euro is een eerlijke prijs voor een goed exemplaar. Maar die vanop kapaza moeten soms al het dubbele kosten

Ik heb ook 1500 gegeven voor de mijne Na anderhalf jaar kan ik zeggen dat ie het waard geweest is. Heb ook al voor een 600 euro herstellingskosten gehad. Eén keer joint de culasse (300 euro) moeten laten vervangen, en dan een keer de fuseepennen moeten vervangen (keuring) + groot onderhoud ... dat was nog eens voor 300 euro.

Maar die kost kan je dus bij die duurdere ook hebben hé, zeker weten

Maar eigenlijk kan je al deze "kosten" gewoon onderbrengen bij slijtage... en zeker niet bij pech. Als je het allemaal zelf kunt doen bespaar je wel een pak, want de onderdelen zelf zijn spotgoedkoop. Ik betaal meer uurloon dan iets anders Maar ik ga dan ook niet zelf liggen klodderen aan iets waar ik eigenlijk geen verstand van heb.

De boite + uitlaat is ééntje van een 500 sporting ... eigenlijk is dat allemaal fiat-after-market spul. Ook het karter is vergroot (van 2l naar 3,5l) en is van het merk Giannini

Comment

• Thanks, zou wel een leuk eerste wagentje zijn

Comment

Thanks, zou wel een leuk eerste wagentje zijn
                          Hmmm... daar ben ik het nu NIET mee eens.

Rijden met zo'n 126 is even 30 jaar terug in de tijd gaan hé Rijden is nog écht werken! Je hebt nog een manuele choke, het schakelen/ontkoppellen is een kwestie van "aanvoelen"... de motor ook: je moet em leren kennen... .

En als beginnend chauffeur heb je zowiezo al ogen te kort je kan best het verkeer al een beetje kunnen inschatten voor je met dit ding de baan opgaat.

Wel is waar dat je er een defensieve rijhouding mee kweekt

Comment

• Kun je dan een ander betaalbaar Italiaantje aanraden ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                              Hmmm... daar ben ik het nu NIET mee eens.

Rijden met zo'n 126 is even 30 jaar terug in de tijd gaan hé Rijden is nog écht werken! Je hebt nog een manuele choke, het schakelen/ontkoppellen is een kwestie van "aanvoelen"... de motor ook: je moet em leren kennen... .

En als beginnend chauffeur heb je zowiezo al ogen te kort je kan best het verkeer al een beetje kunnen inschatten voor je met dit ding de baan opgaat.

Wel is waar dat je er een defensieve rijhouding mee kweekt
                              Ben ik het mee eens. Mijn Lancia is ook al een serieuze stap terug in de tijd en is mechanisch nog een pak moderner dan zo'n 126.

Mijn motor heeft ook niet altijd even veel goesting, het kraakt en piept, het schakelen gaat niet zo vlug en vraagt gewenning, de remmen zijn ronduit slap naar hedendaagse normen, alles voelt wat losjes aan als je net uit een moderne wagen komt en achterwaarts parkeren is een hel wegens het gebrek aan een servo,...

Comment

Kun je dan een ander betaalbaar Italiaantje aanraden ?
                                Panda-Uno-Cinquecento-Seicento?

Comment

• Panda it is then, was toch al mijn tweede keuze . Uno doet me teveel denken aan mijn grootouders, waar het karretje toch wat geleden heeft

Comment

Panda it is then, was toch al mijn tweede keuze . Uno doet me teveel denken aan mijn grootouders, waar het karretje toch wat geleden heeft
                                    Zou ikzelf ook nog overwegen als goedkoop dagelijks hok. Het grote voordeel is dat ze een heel lange carriere gehad heeft , die Panda, van 1980 tot 2003 maar liefst. Je kan dus een relatief nieuwe auto kopen, maar eentje die reeds aanvoelt als klassieker. Dat is het leuke aan die auto Bovendien kan je soms voor een fractie van 1500 euro al een deftig exemplaar op de kop tikken.

Qua rijden en zeker voor dagelijks gebruik toch een stapje voor op de 126. Hij heeft een ander karakter maar daarom niet géén karakter... toffe gebakjes zijn het wel

Zeker doen! En als alternatief is er ook nog het Spaanse broertje: de Seat Marbella

Comment

• + YouTube Video
                                      ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• Mien spookje

Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Working...
                                        X