Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi S4

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Audi S4

With Audi’s new A4 range officialy released, attention now turns to the performance S range, which should be making its arrival by mid next year. These latest spy shots reveal a completely undisguised prototype of the new car, which can clearly be seen sporting a new set of bumpers and a small bootlid spoiler. The only other visual clue that this is in fact the new S4 is the quad exhaust tailpipes residing in the rear diffuser.
    Power will come from the familiar 4.2L FSI V8 engine, but expect to see slightly more than the 340hp (253kW) found in the current car. Customers will be able to choose between either a six-speed manual or six-speed automatic transmission, and drive will be sent to all four wheels via quattro AWD as standard. Audi may also debut its new sport differential in the S4, a new system that can send torque to the individual rear wheels almost instantly. This should see handling improve dramatically over the current car.
    The next stop is the new RS4, which we’re likely to see towards the end of next year. The previous model surprised everyone with its handling and power characteristics and the new model should be more of the same.

Comment

Last edited by stradge; 20/09/2007, 23:01.

Comment

De spiegels, bumpers en velgen zullen nog wel afwijken van dit testmodel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
          De spiegels, bumpers en velgen zullen nog wel afwijken van dit testmodel
          Daar ben ik van overtuigd . Volgens mij zijn enkel de uitlaten en het spoilertje verschillend met een gewone A4. En er steken die 18" velgen onder, waarschijnlijk voor de remschijven..

Ben écht benieuwd naar het resultaat van de S4! Nog even afwachten dus..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Dt Bekijk Berichten
            Daar ben ik van overtuigd . Volgens mij zijn enkel de uitlaten en het spoilertje verschillend met een gewone A4. En er steken die 18" velgen onder, waarschijnlijk voor de remschijven..

Ben écht benieuwd naar het resultaat van de S4! Nog even afwachten dus..
            Ik ook, alleen had ik gehoopt op een nieuwe 3.0 TFSI (en daar hoop ik stiekem nog steeds op)

Comment

Niet mis, maar is de tijd van de grote vooruitgangen op motorisch vlak nu voorbij? Immers, het motorvermogen zal amper stijgen, staat er.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

uitlaten staan te veel aan de zijkant. Spiegels zijn lomp.

kan beter!

Comment

De S4 heeft veel van zijn sterrenstatus verloren sinds er zoiets bestaat als een s-line en een RS4. Ik zie alweer uit naar die laatste.

En als ze de V8 in de S4 lepelen, wat komt er dan in de RS4?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wotr Bekijk Berichten
                    De S4 heeft veel van zijn sterrenstatus verloren sinds er zoiets bestaat als een s-line en een RS4. Ik zie alweer uit naar die laatste.

En als ze de V8 in de S4 lepelen, wat komt er dan in de RS4?
                    de S4 wordt wss een V6 biturbo

Comment

Eigenlijk raar dat die al niet in de S5 ligt dan...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                        Hoe zeker ben je daarvan?
                        Dat zou geweldig zijn: minder gewicht, turbotrekkracht en makkelijk te chippen

Comment

Da's pas goed nieuws! Weg met die V8 (houd die maar voor de RS'jes), en terug een V6 biturbo. Grandioos.

Directe concurrentie voor de 335i weerom. Goed zo. Nu nog zien wat Benz gaat doen met de C-klasse. Een C 500? Een C 350 K? ...

Comment

Waarom vermelden ze hierboven dan de welbekende V8? Foutje?

Comment

Meer pics, deze keer een witte met lekker velgen

Comment

Ik hoop zo hard op een 3 liter turbo!
                                Als iemand naar de Nürburgring gaat en een nieuwe A4 met 4 uitlaten spot wilt deze dan een eens goed luisteren naar het geluid en eventueel een filmpje maken?

Comment

de website is genoemd naar een forumlid lol
                                  lehmann moet het geluid toch herkent hebben?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                                    Meer pics, deze keer een witte met lekker velgen
                                    De velgen kan je volgens mij ook op de A5 verkrijgen, maar ze zijn daarom inderdaad niet minder mooi!

Ben echt benieuwd wat voor motor er nu ik zou steken..

Wat zou eigenlijk het échte voordeel zijn van een 3.0l (bi) T-FSI t.o.v. een 4.2l FSI ? Komt dit omdat het turbo kracht is? Rijervaring heb ik niet, dus weet begot niet wat er beter rijdt of niet.. Kan er mij dat iemand uitleggen Bijleren kan ik namelijk altijd .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Dt Bekijk Berichten
                                      De velgen kan je volgens mij ook op de A5 verkrijgen, maar ze zijn daarom inderdaad niet minder mooi!

Ben echt benieuwd wat voor motor er nu ik zou steken..

Wat zou eigenlijk het échte voordeel zijn van een 3.0l (bi) T-FSI t.o.v. een 4.2l FSI ? Komt dit omdat het turbo kracht is? Rijervaring heb ik niet, dus weet begot niet wat er beter rijdt of niet.. Kan er mij dat iemand uitleggen Bijleren kan ik namelijk altijd .
                                      Ook ik heb nog niet veel rij-ervaring maar ik denk dat ik er wel iets over kan zeggen

De 3-liter zou beter zijn vanwege het lagere gewicht op de vooras (6 cilinders vs. wat nog minder onderstuur oplevert en waardoor de auto dus neutraler door de bocht kan gaan. Ook heeft een 6 cilinder bi-turbo normaal gezien meer koppel dan een atmosferische V8, wat betere hernemingen geeft en waardoor je de power gewoon meer voelt. Ook zou hij dan gemakkelijker te chiptunen zijn dan de V8 omdat deze geen turbo heeft.

Comment

Ik heb trouwens gehoord dat die nieuwe 3-liter bi-turbo in de A4 komt om het gat tussen de 3.2 FSI en de S4 4.2 V8 FSI op te vullen en te concurreren met de BMW 335i

Comment

Working...
                                        X