Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi S4

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
    Audi naar supercharging? No way, dat geloof ik nooit.

    Uw eerste informatie lijkt me toch de meest accurate te zijn, althans ik lees op vele fora dezelfde dingen.

    'k Ben eens benieuwd ook naar hun quattro vectoring system..

    En een manuele bak zou niet mogen ontbreken in een S4, de Amerikanen zijn er zo zot van..
    Je zegt dat alsof Audi geen geschiedenis heeft met turbomotoren in S en RS-modellen?

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door nfonteijn Bekijk Berichten
      Je zegt dat alsof Audi geen geschiedenis heeft met turbomotoren in S en RS-modellen?
      Audi heeft wel ervaring met turbomotoren maar ( zover ik weet weet met mijn heel beperkte kennis ervan ) heeft geen ervaring met "supercharging" --> kompressors ( zelfde doel als turbo maar dan aangedreven door krukkas )

      mischien dat hij dat bedoelde ?

      Comment


      • #43
        Als de S4 een nieuwe motor kijgt, komt die dan ook inde S5?
        Van een 4.2 V8 naar een 3.0 V6 in hetzelfde model, zou in feite wel vreemd zijn.
        120d Hatch Edition Sport

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door Bikefreak Bekijk Berichten
          Als de S4 een nieuwe motor kijgt, komt die dan ook inde S5?
          Van een 4.2 V8 naar een 3.0 V6 in hetzelfde model, zou in feite wel vreemd zijn.
          Er zouden dan wel twee turbo's in de plaats komen op die 3.0l V6..

          Zo'n Bi-turbo, is dat niet "beter" dan zo'n 4.2l V8? Of vergis ik me? Want heb daar niet echt ervaring mee

          Comment


          • #45
            S5 = GT
            S4 = sportsedan

            Ik vind het goed van Audi dat ze terug naar turbocharging gaan, persoonlijk vind ik hun high-revving motoren maar niks. Da's Motorsport terrein.

            Comment


            • #46

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
                Ok ok je hebt gelijk, maar ik heb het altijd al jammer gevonden dat Audi turbocharging gedumpt heeft..

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                  Ok ok je hebt gelijk, maar ik heb het altijd al jammer gevonden dat Audi turbocharging gedumpt heeft..
                  Idem hier, een snelle Audi moet voor mij gewoon met minstens 1 turbo.
                  Ik zou het niet echt leuk vinden als ze er een kompressor zouden opvijzen
                  Iceman, weet je al iets over de nieuwe quattro en sportdiff? Komen deze in de S4?

                  Comment


                  • #49
                    Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                    Ok ok je hebt gelijk, maar ik heb het altijd al jammer gevonden dat Audi turbocharging gedumpt heeft..
                    Couldn't agree more

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Dt Bekijk Berichten
                      Er zouden dan wel twee turbo's in de plaats komen op die 3.0l V6..

                      Zo'n Bi-turbo, is dat niet "beter" dan zo'n 4.2l V8? Of vergis ik me? Want heb daar niet echt ervaring mee
                      Ik ben ook geen expert mar het is gewoon een omgekeerde evolutie. Meestal gaat de cilinderinhoud omhoog.
                      Voor ons land zou het natuurlijk een goede zaak zijn als er een kleinere motor kwam in te liggen.
                      120d Hatch Edition Sport

                      Comment


                      • #51
                        Van de andere kant kan de cilinderinhoud niet blijven toenemen he, kleinere cilinderinhoud, lagere BIV en taksen=> hogere verkoopcijfers?

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
                          Van de andere kant kan de cilinderinhoud niet blijven toenemen he, kleinere cilinderinhoud, lagere BIV en taksen=> hogere verkoopcijfers?
                          Inderdaad, ik vind het een goeie zaak. Zeker voor hier in België!

                          En geeft een kleine cilinderinhoud ook niet voor een (lichte) daling van het verbruik/vervuiling?

                          Comment


                          • #53
                            Gaat sowieso dalen ja, maar alles hangt ook af van hoe je met die kar omgaat

                            Terug een turbo motor zoals in de B5

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                              Iceman, weet je al iets over de nieuwe quattro en sportdiff? Komen deze in de S4?
                              De info die ik heb zegt van wel, maar het is ook denkbaar dat het een optie wordt om te bestellen.
                              Het kan ook nog zo zijn dat het bv bij een handbak een optie wordt en bij de DSG/S-Tronic standaard.

                              Hans.

                              Comment


                              • #55
                                Ik hoor meer en meer geruchten dat het een V6 kompressor wordt, onder meer omdat de DSG het koppel van de turbo's niet zou aankunnen. Ik blijf hopen op biturbo. Zou hij in Geneve staan?

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                                  Ik hoor meer en meer geruchten dat het een V6 kompressor wordt, onder meer omdat de DSG het koppel van de turbo's niet zou aankunnen. Ik blijf hopen op biturbo. Zou hij in Geneve staan?
                                  Neen, 't wordt vrijwel zeker een 3.0 TFSI V6 of 3.2 TFSI V6 met Valvelift.

                                  Bi-turbo.

                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                                    Ik hoor meer en meer geruchten dat het een V6 kompressor wordt, onder meer omdat de DSG het koppel van de turbo's niet zou aankunnen. Ik blijf hopen op biturbo. Zou hij in Geneve staan?
                                    Drukvulling = drukvulling. Geef een motor met kompressor dezelfde overdruk als een motor met turbo en deze genereren hetzelfde koppel.

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door nfonteijn Bekijk Berichten
                                      Drukvulling = drukvulling. Geef een motor met kompressor dezelfde overdruk als een motor met turbo en deze genereren hetzelfde koppel.
                                      Levert een turbo zijn kracht niet "bruter" af?
                                      Een kompressor is toch geleidelijker?Misschien heeft het daar iets mee te maken?

                                      Comment


                                      • #59
                                        Volgens de laatste info van een betrouwbare bron tijdens de Detroit motor show krijgt de nieuwe S4 een 3.0 FSI Valve-lift Kompressor motor.

                                        Hans.

                                        Comment


                                        • #60
                                          pff kompressor

                                          t'is omzeep

                                          Comment

                                          Working...
                                          X