Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi S4

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• De Audi S4, hier een impressie zal met een 3.0 V6 TFSI valve-Lift twin screw four-lobe (twin Vortices Series) TVS Eaton Kompressor motor komen met 333 pk. Verder zal de nieuwe S4 de nieuwe 7-speed DSG/S-Tronic (Audi Roadjet Concept) versnelling bak en QTV (Quattro Torque Vectoring) sportdifferentieel krijgen aldus Hans (een…

Comment

• Nu zijn er weer geruchten dat de nieuwe S4 turbo én compressor zou hebben, zoals de VW TSI (levert 170 uit een 1.4 in de Golf GT).
      Is hij dan nog gemakkelijk te tunen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
        Nu zijn er weer geruchten dat de nieuwe S4 turbo én compressor zou hebben, zoals de VW TSI (levert 170 uit een 1.4 in de Golf GT).
        Is hij dan nog gemakkelijk te tunen?
        Lijkt me een beetje overdreven, Bi-turbo Kompressor.
        Er gaan ook geruchten dat de S4 een high-rev 333 pk by 7800 toeren atmo V6 krijgt. (Audi Roadjet Quattro 300 pk by 7000 toeren)

Hans.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
          Lijkt me een beetje overdreven, Bi-turbo Kompressor.
          Er gaan ook geruchten dat de S4 een high-rev 333 pk by 7800 toeren atmo V6 krijgt. (Audi Roadjet Quattro 300 pk by 7000 toeren)

Hans.
          Nee, ik vermoed dat het dan 1 turbo en 1 kompressor zou zijn (TSI)
          Zo'n atmo vind ik maar niks in z'on sportsedan als de S4.

Comment

Nee, ik vermoed dat het dan 1 turbo en 1 kompressor zou zijn (TSI)
            Zo'n atmo vind ik maar niks in z'on sportsedan als de S4.
            De TSI techniek met één turbo en één Kompressor is ontwikkeld voor in-lijn motoren en niet voor V motoren.
            Dus de TSI techniek beschouw ik als uitgesloten, het word of een V6 kompressor of een V6 Bi-turbo als het een drukvulling motor wordt.

Hans.

Comment

• Ik hoop nog steeds op bi-turbo.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                Ik hoop nog steeds op bi-turbo.
                Ik ook, ik zie niet in waarom ze er een kompressor zouden insteken ipv een turbo.

Comment

• Ik zie liever een Kompressor onder de kap.
                  Met een electro magnetische koppeling om de kompressor in te schakelen als er vermogen nodig is en los te koppelen als gecruised wordt.

Hans.

Comment

Ik zie liever een Kompressor onder de kap.
                    Met een electro magnetische koppeling om de kompressor in te schakelen als er vermogen nodig is en los te koppelen als gecruised wordt.

Hans.
                    Ik vind een turbo gewoon veel beter bij Audi passen dan een kompressor. Ook de duw in de rug en de brute kracht ontbreken en een kompressor is moeilijker te tunen.

Comment

• Is het ook niet zo dat een kompressor een lelijk lawaai maakt?
                      OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Kwestie van smaak. Ik vind dat loeien soms wel passen, zoals bijvoorbeeld op een SLR met de donderende ondertoon van de V8. Net een vliegtuig...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                          Is het ook niet zo dat een kompressor een lelijk lawaai maakt?
                          Niet perse, maar in de meeste gevallen is het een hoog gejank/gehuil dat aanzwelt naarmate er meer toeren gemaakt worden
                          Zoek maar eens video's van een Cooper S mk.1 of een Jaguar XK-R

Comment

Ik zie liever een Kompressor onder de kap.

Hans.

Zoals op de oude Bugatti's, leuk systeem maar niet voor een Audi.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                              Zoals op de oude Bugatti's, leuk systeem maar niet voor een Audi.
                              Vind ik ook, bij zo'n kar krijgen de prestaties prioriteit, niet het verbruik

Comment

en een kompressor is moeilijker te tunen.
                                Nee hoor juist niet, kleinere pully op de kompressor en een chip upgrade en je heb er zo maar 60 of meer pk bij.
                                Maar het belangrijkste is wel dat er standaard met niet te veel kompresie gewerkt wordt.

Hans.

Comment

• Het laatste nieuws, reviews en tips over Audi's

Comment

• Dit gaat zoiets zalig worden éh..

S4 Avant

Comment

• Ze zijn hem blijkbaar ook uitbundig aan het testen op de sneeuw..

Bron: http://www.worldcarfans.com/9080223....orthern-sweden

Comment

• Dit wordt 1 van mijn absolute droomauto's
                                        Al meer bekend over de motor?

Comment

• Ok.. mijn bronnen beweren nu ook supercharging ipv turbocharging.. het is nu quasi zeker voor 90% hoor ik..

Specs:
                                          3.0 TFSI met 333 pk (3.0 V6 FSI Valve-Lift met Twin Screw Four-Lobe (Twin Vortices Series) TVS Eaton Compressor

Ik ben benieuwd..

Comment

Working...
                                          X