Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Je zegt dat alsof Audi geen geschiedenis heeft met turbomotoren in S en RS-modellen?
Audi heeft wel ervaring met turbomotoren maar ( zover ik weet weet met mijn heel beperkte kennis ervan ) heeft geen ervaring met "supercharging" --> kompressors ( zelfde doel als turbo maar dan aangedreven door krukkas )
Ok ok je hebt gelijk, maar ik heb het altijd al jammer gevonden dat Audi turbocharging gedumpt heeft..
Idem hier, een snelle Audi moet voor mij gewoon met minstens 1 turbo.
Ik zou het niet echt leuk vinden als ze er een kompressor zouden opvijzen
Iceman, weet je al iets over de nieuwe quattro en sportdiff? Komen deze in de S4?
Er zouden dan wel twee turbo's in de plaats komen op die 3.0l V6..
Zo'n Bi-turbo, is dat niet "beter" dan zo'n 4.2l V8? Of vergis ik me? Want heb daar niet echt ervaring mee
Ik ben ook geen expert mar het is gewoon een omgekeerde evolutie. Meestal gaat de cilinderinhoud omhoog.
Voor ons land zou het natuurlijk een goede zaak zijn als er een kleinere motor kwam in te liggen.
Iceman, weet je al iets over de nieuwe quattro en sportdiff? Komen deze in de S4?
De info die ik heb zegt van wel, maar het is ook denkbaar dat het een optie wordt om te bestellen.
Het kan ook nog zo zijn dat het bv bij een handbak een optie wordt en bij de DSG/S-Tronic standaard.
Ik hoor meer en meer geruchten dat het een V6 kompressor wordt, onder meer omdat de DSG het koppel van de turbo's niet zou aankunnen. Ik blijf hopen op biturbo. Zou hij in Geneve staan?
Ik hoor meer en meer geruchten dat het een V6 kompressor wordt, onder meer omdat de DSG het koppel van de turbo's niet zou aankunnen. Ik blijf hopen op biturbo. Zou hij in Geneve staan?
Neen, 't wordt vrijwel zeker een 3.0 TFSI V6 of 3.2 TFSI V6 met Valvelift.
Drukvulling = drukvulling. Geef een motor met kompressor dezelfde overdruk als een motor met turbo en deze genereren hetzelfde koppel.
Comment