Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi S4

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
    Zou dat blok enkel met turbo's de nieuwe M3 en C63 van antwoord kunnen dienen?

Maar wellicht gaan ze voor het prestige wel een V8 in de RS4 lepelen denk ik.
    Die zal (kijkende naar de RS6) weer de concurenten hun pk's weer deftig overtreffen.

Het zou me niet verwonderen dat die deftig over de 450pk zou gaan.

De pk wedloop kennenden.

Een 4.2 TFSI V8...

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

• Dat laatste klinkt als muziek in m'n oren

Comment

Dat laatste klinkt als muziek in m'n oren
        Hier ook
        De naam alleen al...4.2TFSI V8

Comment

Dat laatste klinkt als muziek in m'n oren
          Bij mij ook

Al hoop ik dat ze niet té ver gaan. Rond de 450 pk is voldoende, want de C63 heeft 457 pk zeker? Ze kunnen er tenslotte niet blijven bijpompen..

Dat ze maar doen zoals dat artikel over AMG; dat ze zich meer gaan concentreren op het optimaliseren van de rijeigenschappen ipv mee te doen aan de pk-wedloop..

Dus dat ze er maar "gewoon" een turbotje bij die 4.2l FSI doen, en dat komt goed

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
            Dag banaan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Dt Bekijk Berichten
              Bij mij ook

Al hoop ik dat ze niet té ver gaan. Rond de 450 pk is voldoende, want de C63 heeft 457 pk zeker? Ze kunnen er tenslotte niet blijven bijpompen..

Dat ze maar doen zoals dat artikel over AMG; dat ze zich meer gaan concentreren op het optimaliseren van de rijeigenschappen ipv mee te doen aan de pk-wedloop..
              Idd 450pk is ruim voldoende, ze kunnen daar geen pk's blijven inpompen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
                Die zal (kijkende naar de RS6) weer de concurenten hun pk's weer deftig overtreffen.

Het zou me niet verwonderen dat die deftig over de 450pk zou gaan.

De pk wedloop kennenden.

Een 4.2 TFSI V8...
                Ik weet het zo toch nog niet hoor, AMG heeft juist bekend gemaakt de pk-wedloop te stoppen en zich met downsizing bezig te houden, en BMW heeft de nieuwe M3 niet meer vermogen gegeven dan de RS4, die toch al een tijdje op de markt was, ik zou liefst hebben dat er bij de toekomstige RS'en vooral aandacht wordt besteed aan beperken van gewicht en het verbeteren van de handling.

Comment

Idd 450pk is ruim voldoende, ze kunnen daar geen pk's blijven inpompen.
                  Inderdaad, heb je gelijk in.

Dat ze nu ongeveer een standaard waarde aannemen, en dat het zo ongeveer blijft.. Dat je niet binnen 5 jaar de motor van de RS 6 in een RS 4 zit, en de RS 6 dan wéér zoveel krachtiger is. En zo verder..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Dt Bekijk Berichten
                    Ze kunnen er tenslotte niet blijven bijpompen..
                    Euh, dat kunnen ze wel denk ik.

Maarja, zo ver zal het nog niet lopen.

Ik denk dat 500pk echt wel een maximum is in zo'n segment.

Alhoewel, pakweg 10 jaar geleden zouden ze ons zot verklaren als we in zo'n kar 420pk zouden steken...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                      Ik weet het zo toch nog niet hoor, AMG heeft juist bekend gemaakt de pk-wedloop te stoppen en zich met downsizing bezig te houden, en BMW heeft de nieuwe M3 niet meer vermogen gegeven dan de RS4, die toch al een tijdje op de markt was, ik zou liefst hebben dat er bij de toekomstige RS'en vooral aandacht wordt besteed aan beperken van gewicht en het verbeteren van de handling.
                      Ok, maar kijk naar de laatste RS creatie.

De RS6 overtref hun ook allemaal, en niet alleen in de pk's...

Comment

• Zou ik al een topic openen over de RS4 om daar de discussie verder te zetten?

Comment

Euh, dat kunnen ze wel denk ik.
                          Ja ze zullen dat wel kunnen. Tegenwoordig kunnen ze veel..

Ze kunnen ook proberen een V12 (bewijze van spreke) is een RS 4 te steken, maar dat gaat dan weer gepaar met teveel gewicht (meer verbruik), teveel gewicht in de neus (teveel onderstuur),...

Zoals ik al zei, dat ze maar een standaard aanhouden. En volgens mij zullen ze dan inderdaad wel doen..

Comment

Zou ik al een topic openen over de RS4 om daar de discussie verder te zetten?
                            Dat is niet nodig.

Comment

• Het gaat dan een 4.0TFSI V8 worden.
                              3.2, 4.2 en 5.2 voor de atmo's en 3.0, 4.0, 5.0 voor de geblazen versies met turbo's of kompressor.

Hans.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
                                Het gaat dan een 4.0TFSI V8 worden.
                                3.2, 4.2 en 5.2 voor de atmo's en 3.0, 4.0, 5.0 voor de geblazen versies met turbo's of kompressor.

Hans.
                                Ahzo...

Zalig!

Maar er is dan dus effectief minder cc dan de 4.2V8 zoals bij de RS6 (4991cc tov. 5204cc in de S6)?

Comment

• 4991?
                                  Zoek dat maar eens op spillies.

Het oude goude V8 blok waar de RS6 nog op gebaseerd is, is 4172cc
                                  Het nieuwere blok is 4163cc

Comment

• Gast lees es goed!

De NIEUWE RS6 heeft wel een cc van 5l hé.

Daarom 5.0TFSI.

Comment

• Spillies, er is maar 1 echte RS6.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                        Spillies, er is maar 1 echte RS6.
                                        Probeer je er maar niet uit te praten hé!

Trouwens, wat je daar zegt is bull-shit.

Er zijn er 3;

- RS6 +
                                        - RS6 5.0 TFSI
                                        - RS6 4.2

Echte.

Comment

• De enige echte is de RS6+

Comment

Working...
                                          X