idd lijkt mij op het eerste zicht ook al te bekoren.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mazda 3 - 2010
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door GT-R Bekijk BerichtenDat gaat precies een lelijk eendje worden.
Jammer, want ze zaten op de goede lijn met de 2 en de 6.
in die spyshots kan je zien dat de achterlichten van de 3 sedan veel weg hebben van die van de 6!
en dat snoetje ziet er ook knap uit!
Mazda heeft een mooie lijn te pakken.. goe bezig!!!!freude am fahren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mazdastruction Bekijk BerichtenNu nog die verkoopcijfers in orde krijgen....
Veel meer kunnen we in Europa niet meer verkopen denk ik, of we botsen tegen de importlimiet aan.
En dan zouden we binnen europa moeten produceren wat zou resulteren in slechtere wagens (kijk maar naar de vorige 2 uit Spanje).
Denk dat dit ook de reden is waarom er geen, vooral voor de europese markt, break zal komen van de 3. Alhoewel ik blijf hopen dat hij komt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door severijns Bekijk BerichtenDe verkoopscijfers zijn in orde.
Zever, gezever.
Mede door Beherman zijn de verkoopscijfers van Mazda zeer veel gezakt 10-15 jaar geleden, en een van de hoofdpunten bij Mazda BeLux, is om die verkoop weer op te krikken.
Comment
-
ONTHULLENDE MAZDA3 SPY SHOTS
Op de hatchback moeten we nog even wachten maar in Noord-Amerika worden genoeg foto's gemaakt van de nieuwe Mazda3 sedan. De laatste foto's laten bijna alles in grote lijnen zien.
De laatste keer klaagde uw webmaster over gebrek aan Nagare-invloeden op de nieuwe Mazda3. Maar wat houdt Nagare in? Zoals bekend is het synoniem voor 'flow'. Vloeiende en natuurlijke lijnen. De concept cars laten een vloeiende lijn zien van neus, dak en kont met schuine opwaardse lijnen en een opvallende neus met grote grille en korte overhang. Deze zaken zien we wel allemaal terug op de nieuwe Mazda3.
De tweede foto [www.mazda-madness.nl] laat nog het meest zien wat we kunnen verwachten. Alle contouren zijn goed zichtbaar. De grote vijfhoekige grille in de bumper is eigenlijk al helemaal te zien. Het zwart plastic boven de grille is uiteraard nep want daar zit alleen het logo dat in de carrosserie lijkt gedrukt zoals bij de MX-5 en RX-8 facelift. Het gedeelte van de mistlampen is iets wat we kunnen aanduiden als Nagare. Als je goed kijkt zie je boven het mistlicht het gedeelte waar gaas zit. En als je nog beter kijkt zie je bovenaan een glooiende lijn wat er op lijkt dat er een stukje kunststof bij geplaatst is. Het gehele gedeelte heeft geen rechte lijnen maar is vloeiend ontworpen en bijna verticaal maar wel met het idee dat het schuin staat. Kijk voor de geen eens naar de neusjes van de concept cars en je vind het idee van de mistlampbehuizing terug bij de koplampen van o.a de Ryuga en bij de nieuwste Kiyora vind je dergelijke ontwerpen ook terug op de neus. De koplampen zijn ook wat naar achter getrokken en deze drie elementen zorgen voor het Nagare in de neus. Zij het toch enigszins afgezwakt.
De zijkanten hebben de bekende twee schuine lijnen. Eentje onderaan de portieren en eentje die begint vanuit de achterlampen en dan naar voren daalt. Ook deze lijnen vinden we terug op diverse concept cars en al op de Mazda2 en Mazda6. Uiteraard maken ronde wielkasten/spatborden voor het plaatje af. Verder zien we nog knipperlichten in de buitenspiegels en een raamlijn bijna identiek aan de huidige Mazda3 sedan.
De achterkant is eigenlijk niet echt Nagare. Het is veel van hetzelfde maar dan met twee uitlaten (stoer!) en Mazda6-achtige achterlampen. Al met al is het misschien weinig Nagare en meer een zeer uitgebreide facelift maar toch lijkt het toch wel een erg geslaagd en dynamisch uitziende auto te worden.
Waarschijnlijk komt de auto als 1.6, 2.0 en 2.5 viercilinder en enkele diesels. Of Mazda nu eindelijk eens komt met compacte turbomotoren is nog niet bekend. Vreemd, aangezien de nieuwe Golf en Astra het wel krijgen en zo ook de Megane III. In November gaat het doek er af op de LA Motor Show. [www.mazda-madness.nl]Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
-
Next year is shaping up to be a golden year for hot hatch lovers. We've just scooped the new Mazda 3 MPS on test in Germany – and it'll face stiff competition from the likes of the new Ford Focus RS, Renaultsport Megane and sixth-generation VW Golf GTI.
Could the timing be worse to launch these high-performance, high-consumption models of profligacy? Probably not. But this latest batch of hot hatches was planned years before the credit crunch ripped through the global economy. Maybe they'll serve as a reminder of times past...
Still, the new Mazda 3 MPS should still be of interest to enthusiasts. The outgoing model is one of the most powerful pocket rockets on the market – with 256bhp spinning its front wheels furiously thanks to a musclebound, turbocharged 2.3-litre four-pot lump. That engine will be reused in the new car.
The new Mazda 3 MPS: coming in 2009
The regular 3 hatchback won't be seen until the 2008 Bologna motor show this winter, but Mazda has already unveiled the 3 saloon. The new 3 family rides on an evolution of the existing Ford Focus C1 technology modules, which means the new 3 will be front-wheel drive. Ford owns a third of Mazda, don't forget.
The new 3 MPS will be launched at the 2009 Geneva motor show and it will follow the mechanical recipe of today's car. That means similar performance stats: 155mph and 62mph in 6.1sec, making it one of the quickest cars, performance-per-pound, on sale.
Insiders say the market positioning of the new 3 MPS will be similar to today's £18,995 hot hatch – but with added attitude. Our sources admit that Mazda got the current 3 wrong and it's perceived as too dull. Hence the new car's gaping grille, air intakes, sidesills and in-yer-face rear wing.
Expect to see the full, official story in spring 2009. And the 3 MPS will be in UK showrooms over the summer, probably ready in time for the new 59 number plate in September 2009.
BRON
Comment
-
Auto55.be schrijft het volgende:
Het nieuwe 3 haalt dezelfde krachttoer uit als de goed gesmaakte Mazda 2. Hoewel de nieuwe generatie 4,5 cm langer wordt dan het vorige model werd nog maar eens 10 kg aan gewicht gewonnen en worden er twee nieuwe motoren ingebouwd die 20 % minder verbruiken.
De direct ingespoten benzineversie is goed voor 150 pk en heeft een automatisch start-stop systeem van de jongste generatie. De turbodiesel is met zijn 185 pk de krachtigste van zijn klasse en dankt zijn lager verbruikt dankzij o.m. een zesgangwissel. Er komt naast de goed getekende vierdeurs ook een vijfdeurs hatchback. En volgend jaar komt er een kleine diesel van 140 pk die nauwelijks iets meer dan drie liter zou verbruiken. Een drieliter auto dus...
Comment
Comment