Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi TT-TDI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Als ie met een twinturbo diesel uitkomt die te verkrijgen is met een S-tronic valt ie nog te pruimen, maar ik denk toch dat ik persoonlijk zou blijven opteren voor de 2.0TFSI ! Wat een heerlijke machine in combinatie met de S-tronic..

    Het geluid, de prestaties,.., én dit met een evenredig verbruik dat naar mijn mening niet te hoog ligt.. (12L, met een zware voet, gemiddeld over 500km gezien) !

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk Berichten
      Als ie met een twinturbo diesel uitkomt die te verkrijgen is met een S-tronic valt ie nog te pruimen, maar ik denk toch dat ik persoonlijk zou blijven opteren voor de 2.0TFSI ! Wat een heerlijke machine in combinatie met de S-tronic..

      Het geluid, de prestaties,.., én dit met een evenredig verbruik dat naar mijn mening niet te hoog ligt.. (12L, met een zware voet, gemiddeld over 500km gezien) !

      Moest ik de keuze hebben ik zou ook opteren voor een benzine,maar sommige moeten gewoon een diesel hebben,leasen,veel kilometers...

      Comment


      • #63
        ik denk als je 30 000 - 35 000km aflegd op jaarbasis, en dit in een sportieve rijstijl, dat je snel genoeg overstapt naar een 2.0 tdi ipv een 2.0 Tfsi... zeker als je de financiele kant vergelijkt...

        en idd ja, de markt vraagt ernaar dus elk SLIM merk volgt de consument, in dit geval wil die consument nu eenmaal een diesel, wij vragen, zij draaien

        Mvg,

        Pieter

        Comment


        • #64
          Het zal wel verkopen denk ik.

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door cimonium Bekijk Berichten
            Moest ik de keuze hebben ik zou ook opteren voor een benzine,maar sommige moeten gewoon een diesel hebben,leasen,veel kilometers...
            Mensen met een sportief autohart verkiezen nu éénmaal een benzine maar ieder mens met een beetje ratio zal een diesel verkiezen. Ik denk dat het merendeel van de eerste categorie ook onder de tweede categorie valt .
            Last edited by ; 16/12/2007, 21:20.

            Comment


            • #66
              Hij kom er dus wel degelijk 2.0 en 170pk.

              Ha wel watmeer verwacht

              Comment


              • #67
                Audi TT met 2.0 liter TDI-motor [/b]

                woensdag 27 februari 2008Audi presenteert een dieselmotor in de Audi TT Coupé en Convertible. En dat is goed nieuws voor de zakelijke rijder! De 170 pk sterke 2.0 liter TDI-motor is in alle gevallen gecombineerd aan quattro-vierwielaandrijving en een handgeschakelde zesbak.
                De dieselmotor is niet meer weg te denken uit het moderne wagenpark. Zelfs sportieve auto´s worden geleverd met (dikke) dieselmotoren en een cabriolet met een dieselmotor is ook al tijden geen taboe meer. Zelfs in de autosport wordt de dieselkrachtbron op grote schaal ingezet, en met succes. Want het behoeft geen nadere uitleg dat Audi de afgelopen jaren zeer grote successen heeft geboekt met de R10 TDI. Een sportieve Audi en een dieselmotor gaan dan ook perfect samen en Audi presenteert dan ook de TT 2.0 TDI.

                170 pk en 350 Nm
                De nieuwe 2.0 liter TDI-motor met common-rail techniek in de TT Coupé en Roadster is goed voor een vermogen van 170 pk en een koppel van 350 Nm (tussen 1.750 en 2.500 tpm). Daarmee weet de diesel-TT in 7,5 seconden vanuit stilstand naar 100 km/h te sprinten. De topsnelheid van de Coupé bedraagt 226 km/h en de Roadster behaalt een top van 223 km/h. Het gemiddelde verbruik ligt op 5,5 l/100 km. Om het relatief hoge koppel in goede banen te leiden is de TT-diesel in alle gevallen gekoppeld aan quattro-vierwielaandrijving.

                Debuut in Genève
                Tijdens de Autosalon van Genève zal de Audi TT TDI zijn werelddebuut beleven. Eind dit jaar zal de auto bij de dealers staan. De Audi TT wordt hiermee ook voor de zakelijke rijder een mogelijkheid. En dat is goed nieuws.

                Comment


                • #68
                  The diesel TT is here. Audi will unveil the TT TDI Coupe and Roadster at the Geneva Motor Show next week. It was always an obvious thing to do, yet it’s taken the Ingolstadt slowcoach ten years to send its ubiquitous sports car to the black pump.

                  Let me guess, Audi says the TT TDI is fast and efficient?

                  Precisely. There’s really nothing revelatory about the principle behind the TT TDI, which is why we’re surprised it’s taken Audi so long.
                  Having said that, let’s not be too glib here – the TT TDI is remarkably efficient, returning well over 50mpg in both Coupe and Roadster forms (53.3mpg and 51.3mpg respectively) and its torque advantage means it will feel genuinely fast.

                  But will it actually be genuinely fast?

                  Let’s be honest, a 0-62mph time of 7.5 seconds (7.8 for the roadster) isn’t gut-wrenching, but the 168bhp diesel engine has 258lb ft of torque at only 1750rpm – 22lb ft more than the 3.2 V6 Petrol – and is good for 140mph.
                  The TT TDI utilises the same 141bhp 2.0 TDI engine found in the new A4, but the saloon’s tubocharger has been dropped in favour of a bigger unit. Add to that standard Quattro four-wheel drive and the derv TT looks like it might become the pick of the range.

                  Are there any downsides to the TT TDI?

                  On paper, not really. We haven’t even mentioned the CO2 emissions yet, which are a lowly 140g/km for the Coupe (145g/km for the Roadster), and the engine already complies with the proposed new Euro 5 emissions regulations. The only real worry is the farmyard chunter when you start up.
                  Spec-wise the TT is like-for-like with the 2.0T Petrol, our current favourite of the range, meaning you get 17” alloys, Alcantara sports seats and electronic climate control.
                  The TT TDI Coupe will cost £26,350 when the order book opens in early March for summer 2008 deliveries, about £1000 more than the 2.0 litre petrol. Add £2,000 for a TDI Roadster.

                  BRON

                  Comment


                  • #69






                    BRON

                    Comment


                    • #70
                      Audi is goed bezig.
                      Ze zijn alleen hun eigen de das aan het om doen met hun leveringstermijnen...

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door cimonium Bekijk Berichten
                        Audi is goed bezig.
                        Vind je ?, ik vind het maar niets met al die oliestokers die ze in elk model hangen.
                        Als ik een diesel wil hebben koop ik wel een tractor of vrachtwagen.
                        Ik zie Nissan geen diesel in de GT-R hangen maar Audi stopt er wel één in de R8.
                        Dan word je straks zoek gereden door elke snelle hatchback met 300+ pk.

                        Hans.

                        Comment


                        • #72
                          Die diesel-TT zal volgens mij wel succes hebben in de leasing ook.

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
                            Vind je ?, ik vind het maar niets met al die oliestokers die ze in elk model hangen.
                            Als ik een diesel wil hebben koop ik wel een tractor of vrachtwagen.
                            Ik zie Nissan geen diesel in de GT-R hangen maar Audi stopt er wel één in de R8.
                            Dan word je straks zoek gereden door elke snelle hatchback met 300+ pk.

                            Hans.

                            En op zich is daar niets mis mee.Tuurlijk een naft klinkt mooier, reageert beter etc...
                            Maar sommige mensen zijn genoodzaakt om een diesel te kopen(eerder de meerderheid).
                            Vroeger was diesel NO GO.Maar ik denk dat er op de dag van vandaag al zeer goede diesels te verkrijgen zijn...

                            Comment


                            • #74
                              Ja goede diesels wel, maar goed klinkende diesels niet.
                              Kijk de R8 V12 diesel met 500 pk heb ik niet zo'n probleem mee, maar een R8 met een 326 pk V8 TDI wel.
                              Ga er maar van uit dat de R8 V8 TDI minimaal 100 kg zwaarder word dan de benzine versie.
                              Dus minder snel en het klingt voor geen meter, en wat te denken van het nagelen bij koude motor.
                              En dat allemaal in een auto van 150.000,- Euro plus (NL prijs niveau).

                              Hans.

                              Comment

                              Working...
                              X