Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks 2010

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Ok, dit is zeer belovend... nooit BMW freak geweest, maar a big break is mijn ding en deze is schokkerend heet.

Comment

• Aanstormend talent: de nieuwe BMW 5-serie

12 april 2009 | Tekst: Nic de Boer | B. Ploeg/ Ill: Larson
      Vanaf zijn vrachtwagenstoel heeft AutoWeek-lezer Breunie Ploeg een schitterend uitzicht over de Duitse Autobahn. Hij zit dus op de best mogelijke plek als er een horde nieuwe BMW 5-series voorbijkomt.

Hussel de nieuwe BMW 7-serie en de BMW Concept 5-serie GT door elkaar en je weet hoe de nieuwe 5-serie er uit komt te zien. Hij krijgt brede nieren, een scherp gelijnde koets en een lange neus. Zo past –ie helemaal binnen de nieuwe BMW-familie.
      In 2010 verwachten we de nieuwe sedan. Geen gedoe met coupé-lijnen en ruimtelijke trucs. Het wordt een gewone sedan – en zo zien we ze graag. Hij moet de concurrentie aangaan met de net vernieuwde E-klasse en de onlangs gefacelifte A6.
      Onderhuids leent de nieuwe fünfer veel delen met de 7-serie. Om kosten te besparen keert een aantal motoren uit de huidige 5-serie terug in het nieuwe model. De nieuweling valt tevens ten prooi aan de downsize-trend. Reken dus op een riant aanbod aan viercilinders – natuurlijk wel met turbotechniek. Het is bijvoorbeeld niet ondenkbaar dat de 204 pk sterke diesel uit de 123d zijn opwachting maakt in de 5-serie.
      Een M5-versie is nog verder weg dan de burgermansuitvoeringen van de nieuwe BMW. Van de sportieve variant weten we al dat die een V8 twinturbo met 550 pk krijgt. Hij is onlangs gepresenteerd in de X5M en de X6M. Een aparte motor ontwikkelen voor de M-versie , zoals dat is gebeurd voor de monumentale V10 uit de huidige M5, is te duur in deze barre tijden.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Zou mooi zijn.

Comment

• Ik snap nog steeds niet waarom de nieren niet in de motorkap zitten zodat die mee omhoog gaan als je de motorkap opendoet..
            Zou dat kunnen zijn omdat ze meer verdienen op een kapotte voorbumper met geïntegreerde nieren?
            als er iets niet kan gemaakt worden onderaan je voorbumper moet meteen heel het ding vervangen worden , vroeger was dat niet zo omdat de nieren aan de motorkap 'hingen'

Op de oude bmw's deden ze dat ook, maar daar was het nog mooi.. maar bij de 6, de 5 en de 7 vind ik het echt niet geslaagd..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Asthenia Bekijk Berichten
              ...Zou dat kunnen zijn omdat ze meer verdienen op een kapotte voorbumper met geïntegreerde nieren?
              ...

Lijkt mij inderdaad logisch dat ze daar een heel design door laten bepalen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Asthenia Bekijk Berichten
                Ik snap nog steeds niet waarom de nieren niet in de motorkap zitten zodat die mee omhoog gaan als je de motorkap opendoet..
                Zou dat kunnen zijn omdat ze meer verdienen op een kapotte voorbumper met geïntegreerde nieren?
                als er iets niet kan gemaakt worden onderaan je voorbumper moet meteen heel het ding vervangen worden , vroeger was dat niet zo omdat de nieren aan de motorkap 'hingen'

Op de oude bmw's deden ze dat ook, maar daar was het nog mooi.. maar bij de 6, de 5 en de 7 vind ik het echt niet geslaagd..
                Dat kan inderdaad. Het kan ook zijn dat de designers geen lelijke koetswerknaden wilden vooraan.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

Comment

• BMW 5-serie Touring verliest camouflage.

Woensdag 15 april 2009. Al geruime tijd duiken er prototypes op van de nieuwe BMW 5-serie en 5-serie Touring. Maar nog nooit eerder was de camouflage zo minimaal als nu. De camouflageafdeling van BMW heeft een prototype ontdaan van het enorme verhullende plaatwerk en stuurde deze nieuwe 5-serie Touring naar buiten. Onze fotograaf lag op de loer. Een mooie foto is goud waard. En als je daar een paar dagen voor op de loer moet liggen dan heb je dat er graag voor over. Zeker als de fabrikant besluit om voor het eerst een veel minder zwaar gecamoufleerde auto naar buiten te sturen. En laat dat nu eens deze week het geval zijn geweest met de nieuwe 5-serie Touring. Onze fotograaf stond al enkele dagen vlakbij het hek van het ontwikkelingscentrum van BMW geparkeerd en kreeg vandaag de nieuwe 5-serie Touring voor de lens. In tegenstelling tot de 5-serie´s die we de afgelopen anderhalf jaar voorbij hebben zien komen toont dit prototype ons veel meer details.

Kenmerken van de 5-serie GT
                        Bestuderen we de foto´s goed dan zien we in het front de nodige overeenkomsten met de 5-serie GT. Van opzij bekeken is het verwantschap met de huidige 5-serie Touring goed zichtbaar. Dat geldt in zekere zin ook voor de achterzijde, al is die nog moeilijk te zien. Het vreemde camouflagetape dat BMW tegenwoordig gebruikt doen zijn werk bijzonder goed. Hoe langer je er naar kijkt hoe minder duidelijk het lijnenspel wordt. Over het geheel genomen kunnen we echter concluderen dat BMW de rondere vormen die zijn ingezet met de nieuwe 7-serie, de X1 (Concept) en de 5-serie GT (Concept) ook door zal voeren op het 5-serie gamma.

Eind 2009...
                        Concrete details over de 5-serie Touring ontbreken nog. Onze bron laat echter weten dat de auto een ongeveer 10 cm langere wielbasis krijgt en in zijn geheel met zo´n 2 cm zal groeien. Motorisch zal het gamma uiteraard weer voor elk wat wils bieden. Reken als instapmodel op een 520i en als topmodel de immer potente M5. De nieuwe BMW 5-serie (Touring) zal eind dit jaar voor het eerst aan de wereld getoond worden. Tot die tijd zullen we ongetwijfeld nog de nodige spyshots voorbij zien komen.
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Comment

• Die laatste foto's van de Touring zien er énorm veelbelovend uit...

Comment

• Zo te zien is de touring ook zo goed als af !

Ik vermoed dat de lancering wel wat vroeger zou kunnen zijn...
                              Ze spreken al van eind 2009 voorstellen !
                              Misschien worden berline en touring wel samen voorgesteld zoals reeds enkele ander merken deden...

Ik kijk er alvast naar uit !

Comment

• In het beste geval mogen we rekenen op de officiële foto's nog einde van dit jaar. De wagen zal dan in de showroom staan in de lente van 2010.

Deze eerste foto's zien er alvast zeer goed uit.
                                OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                  Nog eens de vergelijking met de voorbumper. Nu zien we ook hoe de opening onderaan zal ingevuld worden.

OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tourer E91 Bekijk Berichten
                                    Misschien worden berline en touring wel samen voorgesteld zoals reeds enkele ander merken deden...
                                    Dat zou een primeur zijn voor BMW.

Comment

• Inderdaad...

Het zou wel eens kunnen dat de 5 sneller voorgesteld zal worden omwille van de tegenvallende verkoopscijfers door de crisis. Denk eraan dat Mercedes ondertussen de nieuwe E heeft voorgesteld, de grootste concurrent voor de BMW 5.
                                      OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                        Inderdaad...

Het zou wel eens kunnen dat de 5 sneller voorgesteld zal worden omwille van de tegenvallende verkoopscijfers door de crisis. Denk eraan dat Mercedes ondertussen de nieuwe E heeft voorgesteld, de grootste concurrent voor de BMW 5.

Makes perfect sense to me
                                        Dat mogen ze van mij zeker doen!

Comment

• Dit wordt een vette ketel !!!
                                          freude am fahren

Comment

Working...
                                          X