Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Er staat een artikel over de nieuwe 5 in een of ander autoboekje dat m'n pa op de luchthaven in zweden heeft gekocht. Daarin staat dat ze een diesel zouden uitbrengen met +400pk! Moest dat waar zijn
The next round of post-Bangle BMWs is well under way – and now we’ve caught the first new 5-series prototypes out on test. Under the swathes of black cladding, riveted dummy panels and false grilles disguising this test car lies the replacement Five that rolls into showrooms in 2009.
Our spyshots reveal a very short front overhang and long wheelbase to eke out extra inches for limbs and luggage – but there are few major changes distinguishable from the outline of this prototype. Munich sources confirm that the design of the new 5-series won’t be anywhere near as radical as today’s E60. That car was a harbinger of leftfield Bangle design, and one of the most successful of the original flame-surfacing cars, CAR reckons.
Cautious design, radical underneath
So the design of the new Five won’t shock as much as products unleashed on BMW buyers back in the early Noughties. Expect a dose of Concept CS style, especially in the front end treatment. The designers are making more use of LED lighting systems, which will increasingly change the face of BMWs. A new type of ‘eyebrow’ LED is likely to wrap around the top of the headlamp.
However, most of the innovation will be under the skin, BMW engineers working hard to improve the Five’s cutting-edge handling and performance on the one hand, and making sure it meets the necessary green credentials on the other.
The new 5-series grows marginally to a smidge under five metres in length, but the Bavarians will use some aluminium in the construction to keep the mass low. However, the main news on the eco front is the adoption of BMW’s Efficient Dynamics, winner of CAR’s green gong in our Car of the Year awards 2007. This clever tech will be standard on most models, cutting the engine when idling at standstill and disconnecting the alternator when the battery is fully charged, lowering fuel consumption and emissions. Why is the system so clever? Because it’ll be standard-fit on most models, you won’t have to pay extra for it, and it works seamlessly in the background. It’s an excellent example of jump-in-and-forget tech.
Engines and tech
Many of the Five’s engines will be carried over from today’s model, but there is a new 4.4-litre V8 engine fitted with direct injection and turbo for an output of more than 400bhp - and a hybrid system is under development with GM and Daimler. The anticipated engine range includes:
Petrols
3.0si 306bhp/307lb ft
4.0si 408bhp/460lb ft
5.0 V10 500bhp/384lb ft
Diesels
3.0d 245bhp/422lb ft
3.0sd, 300bhp/500lb ft
We also hear that the six-speed auto ’box will be replaced with a new high-efficiency transmission offering eight forward ratios. And the new 5-series can be fitted with various driver assistance extras like active steering, lane guidance, adaptive cruise control, automatic performance control and dynamic drive.
The new 5-series is being designed by new styling chief Adrian van Hooydonk, working under design director Chris Bangle. And this one will be joined by the new PAS, a new, roomy super-sized 5-series Touring on stilts.
Ik ben de E60 eigenlijk nog lang niet beu gezien :o
Heb mij toch net een 520d touring besteld als de nieuwe 5 dan al komt tegen 2010 zal de touring daarop nog een jaartje later zijn denk ik zodoende kan ik toch nog 4 jaar profiteren van mijn gefacelifte 5 touring.
Heb hem trouwens besteld met M sport pakket zeer goed voor herverkoop dacht ik toch....
Het zal een schitterende wagen worden. De gefacelifte 5 is bijzonder mooi en veel beter afgewerkt binnen tov de prefacelift die wij hebben.
Welke kleurencombinatie heb je gekozen?
Automaat of handgeschakeld?
Carbon zwart speciaal gekozen omdat dit enkel mogelijk was in combinatie met het M sportpakket en binnen sportzetels uiteraard maar in full leder Dakota Zwart. en deco paneeltjes in geborstelde ALU
En handgeschakeld een BMW vraagt er een beetje om tenzij je voor de zwaardere motorisaties gaat natuurlijk........heeft momenteel 163 PK maar zal na levering wel eerst even paseren langs Heinz...
Er zat ook nog een zwarte dakhemel bekleding bij en een shadowline
Ik hoop dat je er een topic over opent als 'm geleverd is.
Registreer je ook op www.e60.net, dan kan je ook meegaan met de rondritten en meetings die regelmatig geörganiseerd worden...
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Carbon zwart speciaal gekozen omdat dit enkel mogelijk was in combinatie met het M sportpakket en binnen sportzetels uiteraard maar in full leder Dakota Zwart. en deco paneeltjes in geborstelde ALU
En handgeschakeld een BMW vraagt er een beetje om tenzij je voor de zwaardere motorisaties gaat natuurlijk........heeft momenteel 163 PK maar zal na levering wel eerst even paseren langs Heinz...
Er zat ook nog een zwarte dakhemel bekleding bij en een shadowline
Nice!
Ik zou wel wachten met chippen tot de wagen is ingereden.
Heeft die normaal standaard al geen 177pk en deze dan niet fiscaal dichtgenepen?
Zolang je in de buurt blijft van die 177pk kan dit normaal geen kwaad, dit kan je meestal zelfs aan je dealer vragen. Kwestie van je garantie te behouden.
Heeft die normaal standaard al geen 177pk en deze dan niet fiscaal dichtgenepen?
Zolang je in de buurt blijft van die 177pk kan dit normaal geen kwaad, dit kan je meestal zelfs aan je dealer vragen. Kwestie van je garantie te behouden.
Ok mannen thanx voor de goede raad dan blijf ik er wel af......
Carbon zwart speciaal gekozen omdat dit enkel mogelijk was in combinatie met het M sportpakket en binnen sportzetels uiteraard maar in full leder Dakota Zwart. en deco paneeltjes in geborstelde ALU
En handgeschakeld een BMW vraagt er een beetje om tenzij je voor de zwaardere motorisaties gaat natuurlijk........heeft momenteel 163 PK maar zal na levering wel eerst even paseren langs Heinz...
Er zat ook nog een zwarte dakhemel bekleding bij en een shadowline
Tja, ivm de herverkoopwaarde: Géén automaat en géén navi geraken niet meer verkocht...
En ik kan het weten. Heb zeer veel moeite gehad om mijn E61 aan de straatstenen kwijt te geraken. Uiteindelijk toch verkocht met gigantisch verlies aan een vriend van mij
De reden was bij iedere verkoper/opkoper steeds dezelfde: Geen automaat in die klasse en geen navi
Tja, ivm de herverkoopwaarde: Géén automaat en géén navi geraken niet meer verkocht...
En ik kan het weten. Heb zeer veel moeite gehad om mijn E61 aan de straatstenen kwijt te geraken. Uiteindelijk toch verkocht met gigantisch verlies aan een vriend van mij
De reden was bij iedere verkoper/opkoper steeds dezelfde: Geen automaat in die klasse en geen navi
Heeft wel NAVI hoor zit nog een Bussines Line pakketje op met NAVI er in kreeg hem trouwens gratis....maar wat die automaat betreft dat is in de 2 liter klasse geen probleem hoor om verkocht te geraken.
Ik heb zelfs vroeger een 525i 24V gehad met automaat en toen zeverde ze ook "ahh met automaat nee da hoef ik niet" dus ze zeveren altijd in hun eigen voordeel.
De E39 was er 7,5 jaar. De E65 zal er in totaal 7 geweest zijn. De E46 is er ook net 7 jaar geweest.
Aangezien de E60 voorgesteld werd in juli 2003, zal de nieuwe volgens mij in de tweede helft van 2010 in de showroom staan. Als je dan één van de eerste zal bestellen heb je een nieuwe 5 tegen begin 2011. Dat wil dus zeggen dat je nog 3 jaar zal kunnen sparen...
Wil je een M-Sportpakket, dan wacht je nog minimum een half jaar langer en zal het eerder midden 2011 worden...
Ik wacht ook op deze nieuwe 5. Rekening houdend met de kilometers die ik nu rijd zal ik tegen begin 2011 een goede 250.000km op de teller hebben. Ideaal om dan in te ruilen...
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
De E39 was er 7,5 jaar. De E65 zal er in totaal 7 geweest zijn. De E46 is er ook net 7 jaar geweest.
Aangezien de E60 voorgesteld werd in juli 2003, zal de nieuwe volgens mij in de tweede helft van 2010 in de showroom staan. Als je dan één van de eerste zal bestellen heb je een nieuwe 5 tegen begin 2011. Dat wil dus zeggen dat je nog 3 jaar zal kunnen sparen...
Wil je een M-Sportpakket, dan wacht je nog minimum een half jaar langer en zal het eerder midden 2011 worden...
Ik wacht ook op deze nieuwe 5. Rekening houdend met de kilometers die ik nu rijd zal ik tegen begin 2011 een goede 250.000km op de teller hebben. Ideaal om dan in te ruilen...
maar als je de nieuwe 5 besteld VOOR hij in de schowroom staat(op basis van foto's )
dan is hij toch leverbaar in 2010 ?
ik heb mijn E90 besteld in feb 2005 , geleverd in mei 2005 terwijl hij pas in maart 2005 werd voorgesteld in de showrooms
2jaar wil ik nog wachten , geen 3jaar
Comment