Waarom geen sDrive 35i?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 5-reeks 2010
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenDe M5 zal pas in 2011 komen, dus heb je nog tijd om na te denken (lees: sparen )...Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten1. Ik heb geen 740d maar een 730d in bestelling
2. Ik vrees dat ik minstens 5 jaar zal rijden met deze 730d
Heb je voor de fiscaalvriendelijk(ere) versie gekozen?Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenJa...
Zit voor de 5GT ook wel een beetje te spelen met dat idee, maar ja, dat wil zeggen dat ik NOG moet wachtenHorsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you
Comment
-
@ BMWMB:
I.v.m uw vraag " Waarom geen 35i...? " Dan spreek je al onmiddellijk over een 225 kW - 306 pk uitvoering, toch...?
Ik vind een 30i - 190 kW - 258 pk meer dan voldoende tenzij u, als moderator zijnde een aantal goede (van doorslaggevende aard...) argumenten kan aanvoeren om toch te opteren voor een 35i versie.
NB. Roerend mee eens dat je opteerde voor een fiscaalvriendelijke 730d.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenHoeveel korting krijg je op een 5GT?
(da zal dus pikken de volgende keer (binnen enkele jaren) als ik die 6 extra %'s nimeer krijg )Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bond007 Bekijk Berichten@ Beefcake:
Mag ik weten welk merk en type uw huidige wagen is...?Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bond007 Bekijk Berichten@ BMWMB:
I.v.m uw vraag " Waarom geen 35i...? " Dan spreek je al onmiddellijk over een 225 kW - 306 pk uitvoering, toch...?
Ik vind een 30i - 190 kW - 258 pk meer dan voldoende tenzij u, als moderator zijnde een aantal goede (van doorslaggevende aard...) argumenten kan aanvoeren om toch te opteren voor een 35i versie.
NB. Roerend mee eens dat je opteerde voor een fiscaalvriendelijke 730d.
1. Een 35i heeft door de twee turbo's veel meer koppel in lage toeren. Hierdoor heb je vanaf de laagste toeren veel power, zodat je ook op onze Belgische wegen veel fun hebt aan deze wagen.
2. Een 35i verbruikt evenveel als een 30i, kost evenveel qua BIV en tax en zal een hogere restwaarde hebben bij doorverkoop.OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk Berichtenin mijn geval 19% (13% fleet + 6% extra korting), maar dat is een uitzonderlijk geval, gezien ik problemen heb met mijn huidige wagen en BMW Belgium dit als een conceptprobleem heeft geïdentificeerd... (vandaar die extra 6%)
(da zal dus pikken de volgende keer (binnen enkele jaren) als ik die 6 extra %'s nimeer krijg )OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenDat zijn inderdaad al serieuze kortingen... Met de korting die ik krijg op een 730d kom ik op dezelfde prijs als een 530d GT zonder korting. Als je dus maar weinig korting krijgt op zo'n 530d GT, dan kan je voor bijna dezelfde prijs een fiscaalvriendelijke 730d kopen.
Als je dan nog begint met de 5GT deftig uit te rusten, dan zit je direct op een uitrusting van 18K extra...
Zonder kortingen had ik er nog niet over gedacht...
Een 7-reeks vind ik voor mijn leeftijd er over...
5GT is zo eens iets anders (hoewel die slechts 6cm korter en 1cm smaller is dan de 7 reeks)Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten@ Beefcake: Hou oud ben je dan?Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you
Comment
-
@ BMWMB:
Hartelijk dank voor uw advies betreffende de sDrive 35i versie. Tussen haakjes, dat wist ik reeds... maar ik luister ook graag naar de mening van iemand (een andere BMW freak...) anders, snap je. Blijkbaar is " Techniek " voor ons beiden een aangeboren tweede natuur, niet...?
@ Beefcake:
Een goede raad van de moderator en mijzelf: koop u een 730d, ja toch...? Terug terzake: als ik u was...oefen nog wat geduld, beste makker (het is een lieve deugd...) maar een gepaste beloning zal volgen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bond007 Bekijk Berichten@ BMWMB:
Hartelijk dank voor uw advies betreffende de sDrive 35i versie. Tussen haakjes, dat wist ik reeds... maar ik luister ook graag naar de mening van iemand (een andere BMW freak...) anders, snap je. Blijkbaar is " Techniek " voor ons beiden een aangeboren tweede natuur, niet...?
@ Beefcake:
Een goede raad van de moderator en mijzelf: koop u een 730d, ja toch...? Terug terzake: als ik u was...oefen nog wat geduld, beste makker (het is een lieve deugd...) maar een gepaste beloning zal volgen.
730d 76K € basisprijs
530d GT 55K € basisprijs
En dan staat er op die 730d nog niets op... (bedoel gewoon, dat je hem dan nog moet aankleden)...Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bond007 Bekijk Berichten@ Beefcake:
Ofwel de 5 GT - 530d ofwel wachten... Al bij al...wens ik u veel succes met uw keuze.
PS. Die gordiaanse knoop dien je eenmaal door te hakken, toch...?
we zullen wel zien binnenkort..
ben maffenHorsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you
Comment
Comment