Oorspronkelijk geplaatst door gTa
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW 5-reeks 2010
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenDe officiële foto's zullen dus voor december 2009 zijn, terwijl de wagen in maart in de showroom zal staan.
Zo lang ga ik het toch nog uithouden. Als je die spypics bekijkt denk ik dat de nieuwe 5 een bloedmooie wagen gaat worden. Een 530d of 535d, beiden zijn ok voor mij...
Ik ga gaan voor één van de eersten. Het risico op kinderziektes ga ik erbij nemen. Eigenlijk denk ik dat dat risico bij de 5 beperkt gaat zijn, temeer de motoren sowieso al beproefd zijn en ook de nieuwe Idrive dan al even beschikbaar is in de andere BMW-modellen. Ik ben er toch wel gerust in. Trouwens, als er problemen zijn wordt het toch steeds onder garantie opgelost.
Mijn 3-reeks Touring (06/200 rammelt vooraan (aan de ophanging) sinds dag 1. Heb het in augustus 2008 gemeld. Ze hebben er sindsdien aan vervangen, vervangen en vervangen tot ze in 04/2009 hebben gezegd dat ze het probleem niet opgelost krijgen.
Zelfs vanuit BMW Belgium is er een werfinspecteur gekomen die met de wagen is gaan rijden en mij de volgende uitleg gaf achteraf:
'Wel meneer, ik ben inderdaad met uw wagen gaan rijden en op kinderkopkes aan ongeveer 35km/u geeft uw wagen idd een kloppend geluid vooraan links. Op basis van uw wagen ben ik dan met andere 3-reeksen van ongeveer dezelfde periode gaan rijden en heb tot mijn verbazing moeten vaststellen dat al die wagens dat probleem hebben. We moeten hier dus van een conceptprobleem spreken. Ik heb natuurlijk dit direct bij BMW AG ingeseind, maar zolang dat mijn collega's (mede inspecteurs) wereldwijd dit probleem ook niet melden, vrees ik dat er niet veel zal gedaan worden.'.
Mijn reactie:' wel en hoe ziet u mijn wagen dan?' (kwestie van 'm uit zijn tent te lokken)
Hij:'Zoals ik reeds zei, als BMW AG zelf geen actie onderneemt, denk ik dat er voor uw wagen niet veel zal veranderen'.
MAW. Spijtig, maar u zal met die wagen moeten blijven rondrijden...
Na wat onderhandelen, zijn we met een kluitje in het riet naar huis gestuurd. Ik krijg (omdat de firma reeds 13% krijgt als fleetkorting) nog extra een luttele 6% op mijn volgende wagen. De meesten zullen nu reageren en zeggen:'Allée man 6% op uwe volgende wagen is toch super...', maar in vergelijking met het constante gerammel van die auto nu is da echt een dikke teleurstelling...
Heb maar 6% gekregen omdat we al 13% krijgen met de fleetkorting. Wat heeft die fleetkorting nu te maken met da probleem.
Vraag me af wat het ze zou kosten als alle wagens die met hetzelfde probleem te maken hebben zouden moeten worden teruggeroepen om een degelijke oplossing te geven voor al die wagens. Waarschijnlijk meer dan 6%...
Dus Sorry dat ik je opmerking: "Trouwens, als er problemen zijn wordt het toch steeds onder garantie opgelost." effe bekritiseer....
greetz,
Beefcake.
ps. Zit ook op de nieuwe 5 te wachten hoor, hoewel de Jaguar XF mij ook wel weet te bekoren..Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk BerichtenTenzij dat BMW, zoals in mijn geval, wel toegeeft dat het een probleem is, maar dan eerder een concept probleem.
Mijn 3-reeks Touring (06/200 rammelt vooraan (aan de ophanging) sinds dag 1. Heb het in augustus 2008 gemeld. Ze hebben er sindsdien aan vervangen, vervangen en vervangen tot ze in 04/2009 hebben gezegd dat ze het probleem niet opgelost krijgen.
Zelfs vanuit BMW Belgium is er een werfinspecteur gekomen die met de wagen is gaan rijden en mij de volgende uitleg gaf achteraf:
'Wel meneer, ik ben inderdaad met uw wagen gaan rijden en op kinderkopkes aan ongeveer 35km/u geeft uw wagen idd een kloppend geluid vooraan links. Op basis van uw wagen ben ik dan met andere 3-reeksen van ongeveer dezelfde periode gaan rijden en heb tot mijn verbazing moeten vaststellen dat al die wagens dat probleem hebben. We moeten hier dus van een conceptprobleem spreken. Ik heb natuurlijk dit direct bij BMW AG ingeseind, maar zolang dat mijn collega's (mede inspecteurs) wereldwijd dit probleem ook niet melden, vrees ik dat er niet veel zal gedaan worden.'.
Mijn reactie:' wel en hoe ziet u mijn wagen dan?' (kwestie van 'm uit zijn tent te lokken)
Hij:'Zoals ik reeds zei, als BMW AG zelf geen actie onderneemt, denk ik dat er voor uw wagen niet veel zal veranderen'.
MAW. Spijtig, maar u zal met die wagen moeten blijven rondrijden...
Na wat onderhandelen, zijn we met een kluitje in het riet naar huis gestuurd. Ik krijg (omdat de firma reeds 13% krijgt als fleetkorting) nog extra een luttele 6% op mijn volgende wagen. De meesten zullen nu reageren en zeggen:'Allée man 6% op uwe volgende wagen is toch super...', maar in vergelijking met het constante gerammel van die auto nu is da echt een dikke teleurstelling...
Heb maar 6% gekregen omdat we al 13% krijgen met de fleetkorting. Wat heeft die fleetkorting nu te maken met da probleem.
Vraag me af wat het ze zou kosten als alle wagens die met hetzelfde probleem te maken hebben zouden moeten worden teruggeroepen om een degelijke oplossing te geven voor al die wagens. Waarschijnlijk meer dan 6%...
Dus Sorry dat ik je opmerking: "Trouwens, als er problemen zijn wordt het toch steeds onder garantie opgelost." effe bekritiseer....
greetz,
Beefcake.
ps. Zit ook op de nieuwe 5 te wachten hoor, hoewel de Jaguar XF mij ook wel weet te bekoren..Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenWat een verhaal zeg Hier zou ik mij dus niet bij neerleggen. Ik vind dat veel naverkoopdiensten van verschillende merken zich nogal hautaine opstellen. Heb ooit ongeveer hetzelfde probleem (rammel achteraan) gehad met een nieuwe Mercedes. Na enkele tevergeefse herstellingspogingen in garantie zei men mij dat een auto een bewegend voorwerp is en al eens wat kan rammelen Probleem werd later gelukkig door een andere dealer opgelost.
Uitleg is dat BMW AG het niet als een probleem beschouwt... Go figure...
Vandaar dat mijn goesting in nen BMW beetje over is. Als ik dan toch geld moet spenderen aan ne volgende, dan kan het evengoed een van de concurrenten zijn (hoewel ik daar ook wel dingen zal kunnen meemaken...)
Maar ja c'est la vie. Die kunnen dat hé...Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk BerichtenTja, ni bij neerleggen is geen optie. Ben er geweest met mijn baas, die de verkoopsdirecteur van het filiaal zeer goed kent ook persoonlijk, maar BMW Belgium weigert van meer dan 6 % te geven.
Uitleg is dat BMW AG het niet als een probleem beschouwt... Go figure...
Vandaar dat mijn goesting in nen BMW beetje over is. Als ik dan toch geld moet spenderen aan ne volgende, dan kan het evengoed een van de concurrenten zijn (hoewel ik daar ook wel dingen zal kunnen meemaken...)
Maar ja c'est la vie. Die kunnen dat hé...Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenWaarschijnlijk worden deze problemen voor lease auto's anders bekeken door de verschillende merken. Ik kan mij niet voorstellen dat ik als privé persoon 40.000 euro of meer aan een auto geef en dat men mij zo een antwoord zou geven Ik zou serieus uit mijn dak gaan
Leasing of niet, een probleem is een probleem...
zou er eigenlijk de leasing maatschappij erbij moeten betrekken. Die zullen ook ni content zijn als er een wagen is die niet goed functioneert. Hoeveel van die wagens hebben ze misschien rondrijden.
Bij de verkoop krijgt de leasing het waarschijnlijk aan de stok met de kopers... Want die zullen hetzelfde probleem ervaren...Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk BerichtenBij de verkoop krijgt de leasing het waarschijnlijk aan de stok met de kopers... Want die zullen hetzelfde probleem ervaren...Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenJa maar dan moet BMW geen eventuele garantie meer geven. De argeloze tweedehandskoper gaat er waarschijnlijk met zijn 2 voeten intrappen. Straffe toerenHorsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk Berichtenwelke heb je besteld David? 530 ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk BerichtenIdd. Maar ben wel van plan nog verder te onderhandelen als ik ooit een offerte vraag voor de nieuwe 5.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenDit komt goed...
E-class eat your heart out!sigpic
www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland
Comment
Comment