Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
I.v.m velgen kiezen heb ik het altijd moeilijk. Bij BMW beschikt men over een ruim assortiment en dat maakt het er voor een kandidaat koper niet makkelijker op, toch...?
We ontrafelen het mysterie dat de nieuwe BMW 5-serie heet steeds verder. Inmiddels kunnen we u ook een enigszins gecamoufleerd dashboard laten zien.
We danken de foto’s aan AutoWeek-lezer Raoul Kroes, die op vakantie in Duitsland deze testauto aantrof. De testrijders hadden nog wel wat camouflage op het dashboard aangebracht, maar we kunnen duidelijk zien dat het binnenste niet veel afwijkt van dat van de 5-serie Gran Turismo.
De nieuwe 3.0 twinturbodiesel met 306 pk komt in de nieuwe Fünfer, hetzelfde geldt voor de geblazen benzine zes-in-lijn, die voortaan één turbo heeft in plaats van twee. BMW gaat de nieuwe 5-serie ook met viercilinder twinturbodiesel leveren. De motor die we al kennen uit de 123d. Voorlopige topper is de 550i met 408 pk sterke geblazen V8.
Technieken die we op de GT al zullen zien, komen uiteraard ook op de gewone 5-serie, zoals Dynamic Drive Control. Hiermee kan de bestuurder de gasrespons, de scherpte van de besturing en de schakelkarakteristiek instellen. En er zijn nog meer voorzieningen beschikbaar, zoals BMW Night Vision, Lane Change Warning en Lane Departure Warning.
In de eerste helft van 2010 staat de nieuwe 5-serie sedan bij de dealers. De Touring volgt in de tweede helft van dat jaar.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Wat betreft dat panoramisch schuifdak... zal eveneens verkrijgbaar zijn op de 5 serie sedan en niet louter voorbehouden voor de GT, naar mijn mening.
I.v.m zuinigheid: die nieuwe motoren (technologie) zal daar vast en zeker toe bijdragen maar ik blijf het (tot vervelens toe...) herhalen dat uw rijstijl de doorslag geeft, toch...?
I.v.m velgen kiezen heb ik het altijd moeilijk. Bij BMW beschikt men over een ruim assortiment en dat maakt het er voor een kandidaat koper niet makkelijker op, toch...?
Heb ik meestal geen probleem mee. Gewoon groot genoeg en liefst genoeg spaken.
Bond007, plaats anders nen "officiële pre-order". Forumlid MRJ kan u hier alles over vertellen (hij heeft namelijk een BMW 730i Hydrogen in officiële pre-order).
Wat betreft dat panoramisch schuifdak... zal eveneens verkrijgbaar zijn op de 5 serie sedan en niet louter voorbehouden voor de GT, naar mijn mening.
I.v.m zuinigheid: die nieuwe motoren (technologie) zal daar vast en zeker toe bijdragen maar ik blijf het (tot vervelens toe...) herhalen dat uw rijstijl de doorslag geeft, toch...?
Comment