Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks 2010

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Neen, ik ben niet tevreden. Ik zal pas tevreden zijn als de nieuwe 5 hier op m'n oprit zal staan...
    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RUBN Bekijk Berichten

Wat een velg al niet kan doen! Maakt hem zo mogelijk nog knapper.

Comment

• @ BMWMB:

Roerend met u eens...

@ Phil:

I.v.m velgen kiezen heb ik het altijd moeilijk. Bij BMW beschikt men over een ruim assortiment en dat maakt het er voor een kandidaat koper niet makkelijker op, toch...?

Comment

• Nu ook binnenste BMW 5-serie

We ontrafelen het mysterie dat de nieuwe BMW 5-serie heet steeds verder. Inmiddels kunnen we u ook een enigszins gecamoufleerd dashboard laten zien.

We danken de foto’s aan AutoWeek-lezer Raoul Kroes, die op vakantie in Duitsland deze testauto aantrof. De testrijders hadden nog wel wat camouflage op het dashboard aangebracht, maar we kunnen duidelijk zien dat het binnenste niet veel afwijkt van dat van de 5-serie Gran Turismo.
          De nieuwe 3.0 twinturbodiesel met 306 pk komt in de nieuwe Fünfer, hetzelfde geldt voor de geblazen benzine zes-in-lijn, die voortaan één turbo heeft in plaats van twee. BMW gaat de nieuwe 5-serie ook met viercilinder twinturbodiesel leveren. De motor die we al kennen uit de 123d. Voorlopige topper is de 550i met 408 pk sterke geblazen V8.
          Technieken die we op de GT al zullen zien, komen uiteraard ook op de gewone 5-serie, zoals Dynamic Drive Control. Hiermee kan de bestuurder de gasrespons, de scherpte van de besturing en de schakelkarakteristiek instellen. En er zijn nog meer voorzieningen beschikbaar, zoals BMW Night Vision, Lane Change Warning en Lane Departure Warning.
          In de eerste helft van 2010 staat de nieuwe 5-serie sedan bij de dealers. De Touring volgt in de tweede helft van dat jaar.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Dat er op vlak van comfort (zitting, dashboard, bepaalde technische snufjes...) veel parallel loopt met de 5 GT lijkt mij nogal logisch.

Wat die 3.0 twinturbo diesel met 306 pk betreft...tja, een kolfje naar mijn hand...

Tussen haakjes, weeral benieuwd naar het volgende nieuws i.v.m deze 5 serie sedan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bond007 Bekijk Berichten
                Dat er op vlak van comfort (zitting, dashboard, bepaalde technische snufjes...) veel parallel loopt met de 5 GT lijkt mij nogal logisch.

Wat die 3.0 twinturbo diesel met 306 pk betreft...tja, een kolfje naar mijn hand...

Tussen haakjes, weeral benieuwd naar het volgende nieuws i.v.m deze 5 serie sedan.
                Ik hoop alvast dat er ook zo'n panoramisch schuifdak zoals bij de 5GT zal zijn.

De twinturbo... ik ben het er volledig met je eens nu nog bekijken wat het verbruik zal zijn...

Hij zal natuurlijk nog een stuk lichter zijn dan de 5GT, wat het verbruik alleen maar ten goede komt...

kan ook ni wachten op de duidelijkere foto's en presentaties...
                Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

Comment

• @ Beefcake:

Wat betreft dat panoramisch schuifdak... zal eveneens verkrijgbaar zijn op de 5 serie sedan en niet louter voorbehouden voor de GT, naar mijn mening.

I.v.m zuinigheid: die nieuwe motoren (technologie) zal daar vast en zeker toe bijdragen maar ik blijf het (tot vervelens toe...) herhalen dat uw rijstijl de doorslag geeft, toch...?

Comment

• Persoonlijk denk ik niet dat zo'n panoramisch schuifdak op de berline zal komen. Op de touring daarentegen wel.
                    OO 00 OO

Comment

• zijn er al pics van de touring trouwens?

Comment

• Ja, er zijn al foto's van de touring in camouflage. In dit topic bijvoorbeeld op pag. 32...
                        OO 00 OO

Comment

• @ raf93

I.v.m de première van de " TOURING " bij de BMW concessiehouders, vermoedelijk: OKTOBER 2010. Dit ter info.

Comment

• Dat is nog laaaaaaaaaaaaaaang...
                            OO 00 OO

Comment

@ raf93

I.v.m de première van de " TOURING " bij de BMW concessiehouders, vermoedelijk: OKTOBER 2010. Dit ter info.
                              OK, ik zal er zijn dan. En hopelijk is de crisis dan ook wat opgelost.

Comment

@ Phil:

I.v.m velgen kiezen heb ik het altijd moeilijk. Bij BMW beschikt men over een ruim assortiment en dat maakt het er voor een kandidaat koper niet makkelijker op, toch...?
                                Heb ik meestal geen probleem mee. Gewoon groot genoeg en liefst genoeg spaken.

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                Persoonlijk denk ik niet dat zo'n panoramisch schuifdak op de berline zal komen.
                                Idd niet BMW-ish...

Comment

• Toch nog even vermelden (via...via...vernomen...) dat er voor 2012 een 5 Coupé op het programma staat.

Het rijtje ziet er dan als volgt uit:

5 GT - 5 berline (sedan) - 5 Touring - 5 Coupé

PS. Voor alle duidelijkheid...het zijn geruchten (m.a.w we hebben GEEN zekerheid) maar ik sluit het ook niet uit. Afwachten is de boodschap.

Comment

• Een 5 coupé...? Straf. Ik zie de huidige 6, die trouwens ook volgend jaar vervangen gaat worden, als de coupé van de 5.

Ik ben benieuwd...
                                    OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                      Bond007, plaats anders nen "officiële pre-order". Forumlid MRJ kan u hier alles over vertellen (hij heeft namelijk een BMW 730i Hydrogen in officiële pre-order).

Mvg,

Comment

@ Beefcake:

Wat betreft dat panoramisch schuifdak... zal eveneens verkrijgbaar zijn op de 5 serie sedan en niet louter voorbehouden voor de GT, naar mijn mening.

I.v.m zuinigheid: die nieuwe motoren (technologie) zal daar vast en zeker toe bijdragen maar ik blijf het (tot vervelens toe...) herhalen dat uw rijstijl de doorslag geeft, toch...?
                                        Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                        Persoonlijk denk ik niet dat zo'n panoramisch schuifdak op de berline zal komen. Op de touring daarentegen wel.
                                        We zullen moeten afwachten (wat naar mijn goesting veel te lang duurt...)

Wat de rijstijl betreft, I fully agree... spijtig genoeg doet die van mij daar geen voordeel aan....

elke dag zit ik maar te zoeken naar nieuwere foto's, maar tevergeefs...

as Freddy Mercury would say: 'I'm going slightly maaaaaad... '
                                        Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

Comment

• @ Beefcake:

" GEDULD IS EEN LIEVE DEUGD " en in deze situatie " WACHTEN WORDT BELOOND " of niet soms...?

Alvast veel " Freude am Fahren "...!

Comment

Working...
                                          X