Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-reeks 2010

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk Berichten
    Volledig mee eens... Ik verbruik nu gemiddeld 8 liter met mijn 320d van 2008. maar dat is vooral te wijten aan stadsverkeer en geen lange afstanden meer...

Hoe vinniger de wagen, hoe vinniger het rijgedrag hé
    idd, verbruik nu 7,1 met 525D Aut.; vrij veel autostrade, maar toch geen te rustige rijstijl. Hoop daar met nieuwe 5 volgend jaar ook rond uit te komen.

Anderzijds ook wel intresse in benzineversies. Als het verbruik daar niet zoveel hoger is, denk ik dat het een alternatief kan vormen

Comment

• Het verbruik zal sowieso niet hoger liggen dan bij de huidige. BMW heeft al aangegeven dat het gewicht op hetzelfde niveau blijft als dat van de E60. Verder verwacht ik dat de 6- en 8-trapsautomaten en de EfficientDynamics-technologie een meer dan aanvaardbaar verbruik zal opleveren.
      Wie weet komt er op termijn een Efficient Dynamics Edition van de 520d?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fünfer Bekijk Berichten
        idd, verbruik nu 7,1 met 525D Aut.; vrij veel autostrade, maar toch geen te rustige rijstijl. Hoop daar met nieuwe 5 volgend jaar ook rond uit te komen.

Anderzijds ook wel intresse in benzineversies. Als het verbruik daar niet zoveel hoger is, denk ik dat het een alternatief kan vormen
        daar was ik ook over aan het denken.

Heb onlangs met de 335i gereden van een collega. Waanzinnige wagen en motor. Ik verwacht dat diezelfde motor er wel zal zijn in de F10 (gezien die er in de Z4 en de 5GT ook is gekomen). Maar als ik dan mijn baas over zijn Z4 3.5i hoor spreken (zelfde motor), dan geeft die toch aan dat hij gemiddeld aan 13-14 liter zit. Dat is natuurlijk wel veel...

En ik ken mezelf. Hoe meer vermogen, hoe vinniger (lees: steeds veilig) ik rij... dus die 14 liter zal ik ook wel behalen vrees ik!
        Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

Comment

• Als je sportief rijdt met een 35i mag je zeker rekenen op een gemiddeld verbruik van 14 liter. Bij constante snelheid op de snelweg aan 130 op de teller kom je toe met 10 liter. Een zuinigheidswonder is het niet, maar toch is dat relatief als je kijkt welke prestaties je ervoor in de plaats krijgt.
          OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
            Als je sportief rijdt met een 35i mag je zeker rekenen op een gemiddeld verbruik van 14 liter. Bij constante snelheid op de snelweg aan 130 op de teller kom je toe met 10 liter. Een zuinigheidswonder is het niet, maar toch is dat relatief als je kijkt welke prestaties je ervoor in de plaats krijgt.
            volledig mee eens.
            als we dan zien wat de regering gaat doen naar diesel, dan vraag ik me soms af of het nog zinvol is om een diesel te nemen. Ok het verbruik zal minder zijn dan een benzine, maar uitgerekend komt het verbruik misschien op een additionele kost van +- 10 € / 100 km (8 liter aan 0,90 € tov 14 liter aan 1,3 €).

Als de prijs van benzine en diesel gelijk getrokken wordt is dan natuurlijk weeral minder.

Ach ja. Afwachten wat de motorisaties zijn hé
            Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

Comment

ik weet niet hoe hij het doet, maar m'n pa zijn 525dA's BC staat op 10.2l (elke dag St-niklaas - Brussel - St-niklaas)
              2015 BMW F11 520dA
              1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
                ik weet niet hoe hij het doet, maar m'n pa zijn 525dA's BC staat op 10.2l (elke dag St-niklaas - Brussel - St-niklaas)
                ge moet uwe pa eens vertellen dat er 6 vitessen zijn

Comment

• die zet hem gewoon in D hoor. schakelt nooit manueel.
                  2015 BMW F11 520dA
                  1976 Triumph Spitfire 1500

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hans Bekijk Berichten
                    die zet hem gewoon in D hoor. schakelt nooit manueel.
                    ah de D van diesel....

ge moet'm op de S van super zetten hé...

Comment

• Wij hebben een verbruik van 6,9 liter met onze 525d. Er wordt wel veel snelweg gereden, maar mijn pa durft soms ook wel es goed doorduwen
                      freude am fahren

Comment

• Mijn pa kan met zijn 530d 1000km rijden met een volle tank.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RUBN Bekijk Berichten
                          Wij hebben een verbruik van 6,9 liter met onze 525d. Er wordt wel veel snelweg gereden, maar mijn pa durft soms ook wel es goed doorduwen
                          Oorspronkelijk geplaatst door davy Bekijk Berichten
                          Mijn pa kan met zijn 530d 1000km rijden met een volle tank.
                          Ik weet natuurlijk niet of 'pa's' goeie referenties zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk Berichten
                            Ik weet natuurlijk niet of 'pa's' goeie referenties zijn
                            Dat is wel een feit. Mijn pa heeft een gemiddeld verbruik van 12.1l met zijn BMW F01 730D. Hij heeft wel een heel zware voet

Comment

• Met huidige 525d Touring (Steptronic) (facelift 197pk) volgend verbruik genoteerd tijdens "MUNCHEN-rit" : 1742 afgelegde km., gemiddelde snelheid 85,4 km/u (waarvan autosnelwegen met een paar keer top van 232 km/u in Duitsland) stadsverkeer in MUNCHEN alsook verbinding op gewone wegen : gemiddeld verbruik : 6,90 liter !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Thebiemerke Bekijk Berichten
                                Dat is wel een feit. Mijn pa heeft een gemiddeld verbruik van 12.1l met zijn BMW F01 730D. Hij heeft wel een heel zware voet
                                Amai nog niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
                                  Amai nog niet.
                                  Die mini coyote heeft al goed werkt geleverd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Thebiemerke Bekijk Berichten
                                    Amai
                                    Mijn vader heeft met de 740D een gem. verbruik dat schommelt tussen 9.3 - 9.6 liter...
                                    En hij rijdt ookwel erg sportief... al kan hij met de 7 ook wel eens rustig cruisen,
                                    Maar over het algemeen rijdt hij sportief (ask BMWMB )
                                    Opel Astra J Sport - 1.4 Turbo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bmw525 Bekijk Berichten
                                      Met huidige 525d Touring (Steptronic) (facelift 197pk) volgend verbruik genoteerd tijdens "MUNCHEN-rit" : 1742 afgelegde km., gemiddelde snelheid 85,4 km/u (waarvan autosnelwegen met een paar keer top van 232 km/u in Duitsland) stadsverkeer in MUNCHEN alsook verbinding op gewone wegen : gemiddeld verbruik : 6,90 liter !
                                      Bij ons dus ook juist 't zelfde!
                                      freude am fahren

Comment

Vermits u zich in de loop van 2010 een nieuwe BMW 5 sedan (F10) zoekt aan te kopen zou ik het erg op prijs stellen als u gevolg zou geven aan mijn " Oproep " op pagina 59 van dit topic. Alvast bedankt voor uw medewerking.

Comment

• Fotookes...

Voor het eerst een zilvergrijze.
                                          Voor het eerst met de standaard 16" velgen.

OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Working...
                                          X