Volgens de zoekfunctie bestaat dit topic nog niet. Lijkt me toch wel leuk nieuws, zeker voor jullie.
We kennen niet zo heel veel autobouwers uit België maar dit is er toch echt één. Imperia is een roemrucht merk dat eind jaren ‘50 verdween. Nu zijn ze echter terug met een sportwagen die lijkt op een kruising tussen een Wiesmann en een Morgan. Daarbij is hij ook nog eens goed voor het milieu.
Voor de aandrijving van de Imperia GP zorgt een zogenaamde PowerHybride. Een 2.0-liter V4 benzinemotor is gekoppeld aan een elektromotor. De benodigde stroom kan geleverd worden door de verbrandingsmotor maar je kan de Imperia GT ook gewoon in het stopcontact inpluggen. De accu’s laden dan in 4 uur helemaal op. De uitstoot is maar 87 gram CO2 per kilometer.
Alleen op de elektromotor doet de Imperia de sprint naar de 100 in 7.1 seconden. Als ook de verbrandingsmotor een handje helpt, gaat dat zelfs in 4.8 seconden. Dat is toch niet anders dan verrekte snel te noemen.
De foto’s zijn nog photoshops maar toch is dit karretje al in een ver gevorderd stadium. Het chassis is zelfs goedgekeurd in de crashtest. De Imperia GP zal vanaf het eind van 2008 geleverd worden voor een prijs van ongeveer 85.000 euro. Als er genoeg orders binnenstromen heeft het bedrijf al aangekondigd de prijs te willen verlagen. Het ziet er naar uit dat dit soort autootjes een belangrijke plek gaan krijgen in de toekomst want dit is niet het eerste snelle en lichte hybride concept. Eerder hadden we bijvoorbeeld al de Tesla, Fisker Karma en de Morgan LIFECar. (via Motorauthority)
We kennen niet zo heel veel autobouwers uit België maar dit is er toch echt één. Imperia is een roemrucht merk dat eind jaren ‘50 verdween. Nu zijn ze echter terug met een sportwagen die lijkt op een kruising tussen een Wiesmann en een Morgan. Daarbij is hij ook nog eens goed voor het milieu.
Voor de aandrijving van de Imperia GP zorgt een zogenaamde PowerHybride. Een 2.0-liter V4 benzinemotor is gekoppeld aan een elektromotor. De benodigde stroom kan geleverd worden door de verbrandingsmotor maar je kan de Imperia GT ook gewoon in het stopcontact inpluggen. De accu’s laden dan in 4 uur helemaal op. De uitstoot is maar 87 gram CO2 per kilometer.
Alleen op de elektromotor doet de Imperia de sprint naar de 100 in 7.1 seconden. Als ook de verbrandingsmotor een handje helpt, gaat dat zelfs in 4.8 seconden. Dat is toch niet anders dan verrekte snel te noemen.
De foto’s zijn nog photoshops maar toch is dit karretje al in een ver gevorderd stadium. Het chassis is zelfs goedgekeurd in de crashtest. De Imperia GP zal vanaf het eind van 2008 geleverd worden voor een prijs van ongeveer 85.000 euro. Als er genoeg orders binnenstromen heeft het bedrijf al aangekondigd de prijs te willen verlagen. Het ziet er naar uit dat dit soort autootjes een belangrijke plek gaan krijgen in de toekomst want dit is niet het eerste snelle en lichte hybride concept. Eerder hadden we bijvoorbeeld al de Tesla, Fisker Karma en de Morgan LIFECar. (via Motorauthority)
Comment