Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Imperia GP

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Imperia GP

Volgens de zoekfunctie bestaat dit topic nog niet. Lijkt me toch wel leuk nieuws, zeker voor jullie.

We kennen niet zo heel veel autobouwers uit België maar dit is er toch echt één. Imperia is een roemrucht merk dat eind jaren ‘50 verdween. Nu zijn ze echter terug met een sportwagen die lijkt op een kruising tussen een Wiesmann en een Morgan. Daarbij is hij ook nog eens goed voor het milieu.

Voor de aandrijving van de Imperia GP zorgt een zogenaamde PowerHybride. Een 2.0-liter V4 benzinemotor is gekoppeld aan een elektromotor. De benodigde stroom kan geleverd worden door de verbrandingsmotor maar je kan de Imperia GT ook gewoon in het stopcontact inpluggen. De accu’s laden dan in 4 uur helemaal op. De uitstoot is maar 87 gram CO2 per kilometer.

Alleen op de elektromotor doet de Imperia de sprint naar de 100 in 7.1 seconden. Als ook de verbrandingsmotor een handje helpt, gaat dat zelfs in 4.8 seconden. Dat is toch niet anders dan verrekte snel te noemen.

De foto’s zijn nog photoshops maar toch is dit karretje al in een ver gevorderd stadium. Het chassis is zelfs goedgekeurd in de crashtest. De Imperia GP zal vanaf het eind van 2008 geleverd worden voor een prijs van ongeveer 85.000 euro. Als er genoeg orders binnenstromen heeft het bedrijf al aangekondigd de prijs te willen verlagen. Het ziet er naar uit dat dit soort autootjes een belangrijke plek gaan krijgen in de toekomst want dit is niet het eerste snelle en lichte hybride concept. Eerder hadden we bijvoorbeeld al de Tesla, Fisker Karma en de Morgan LIFECar. (via Motorauthority)

Echt mooi vindt ik het toch niet, maar toch leuk dat het weer Belgisch is.

PS: is de Tesla roadster eigenlijk al in productie?
    BMW = Freude Am Fahren

Comment

Nu nog een deftige ontwerpen vinden, dit ziet er werkelijk niet uit

Comment

voor belgische makelij , chapeau ..ik heb toch al lelijker gezien..

Comment

ik vind het eerlijk gezegd wel lekker Me loves retro...
          laat maar komen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
            Nu nog een deftige ontwerpen vinden, dit ziet er werkelijk niet uit
            Ik vind het best te pruimen, mits enkele aanpassing wel.

Een V4! Zijn er tegenwoordig nog auto's daarmee?

Comment

Moto's wel dacht ik, maar ik ben niet zeker.
              BMW = Freude Am Fahren

Comment

Een vet front, maar aan de rest mag nog wat gewerkt worden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wouteb Bekijk Berichten
                  Moto's wel dacht ik, maar ik ben niet zeker.
                  idd , de VFR van honda is een bekende V4...

Comment

hier en daar nog wat bijwerken en hij er mag er zijn... moest ik dan genoeg geld hebben zou ik hem durven kopen, evenals de gillet vertigo... enja enkel en alleen omdat het belgische (en unieke!) producten zijn

Comment

² that
                      BMW = Freude Am Fahren

Comment

Ik heb het deze ochtend in Het Nieuwsblad gelezen en verschoot toch wel even. Nuja, als zij beweren dat ze kopers hebben... Het frontrooster en de gigantische naam op de kont zijn erover, maar in profiel ziet de wagen er wel leuk uit en de velgen zijn prachtig. Zich willen spiegelen aan Porsche vind ik heel ambitieus

Comment

Iemand die weet hoe het zit met deze Imperia?
                          Is die ondertussen al te koop?
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Is al een jaar bekend hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GT-R Bekijk Berichten
                              Is al een jaar bekend hoor.
                              Wat is al een jaar bekend?
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                Wat is al een jaar bekend?
                                * Kijkt naar datum eerste bericht *

Pff, het slaapgebrek begint zijn tol te eisen
                                Hier de site van Imperia http://www.imperia-auto.be/en/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GT-R Bekijk Berichten
                                  * Kijkt naar datum eerste bericht *

Pff, het slaapgebrek begint zijn tol te eisen
                                  Hier de site van Imperia http://www.imperia-auto.be/en/
                                  Ja, op die site ben ik al geweest ja, maar vind daar nergens of ze al verkocht worden (zal er waarschijnlijk wel naast door kijken).
                                  Heb wel gezien dat ze naast de benzine versie nu ook nog een diesel versie hebben.

Comment

Ik vind het wel een dikke kar zoals hij op de foto's staat.

Comment

Deze hebben ze blijkbaar nog eens in de etalage gezet op het salon. Nu met minder dan 50g Co2/km en met een kostverbruik van € 0,034/100 km in dagtarief of € 0,016/100km bij nachtladen.
                                      Kostprijs van dit alles, uiteraard vlot over de magische € 100.000.
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Mag nog niet op de Belgische wegen. Homologatie?

Comment

Working...
                                        X