PAG is toch de enigste die het nog een beetje meent met de Belgische automobielindustrie...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volvo S60
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mega Mindy Bekijk BerichtenPAG is toch de enigste die het nog een beetje meent met de Belgische automobielindustrie...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk BerichtenWat of wie is PAG ?
op dit moment is dat alleen nog Volvo
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichtenidd, V70 is gebaseerd op de S80
dit is al vaker voorgevallen bij Volvo dat het niet te begrijpen valt. Ze maken er weer een potje van. Vroeger had je in een lijn de sedan en 10 erbij was de break (S40->V50). Nu doen ze er 10 af (S60-V50 en S80-V70).
Zweden en naamgeving ...
de huidige S40 is ook een stuk kleiner dan de vorige S40. Jammer genoeg.
Klopt niet volledig :
s40 en v50 zijn familie, de huidige s80 en v70 ook.
De s60 is echter nog een overblijfsel van de vorige modelreeks en was indertijd de sedanvariant van de "oude" v70 (dacht ik).
De nieuwe s60 zoal op het xc60-onderstel gebaseerd worden (daarom ook productie te Gent) en komt inderdaad de s40 én de s60 vervangen. De reden is simpel : alhoewel de verkoopcijfers van de s40 meevielen, worden er in het segment van de huidige s40 (focus/golf/megane/astra-segment) bijna geen sedans meer verkocht.
De nieuwe "s40-s60" wordt dan terug een concurrent voor de bmw 3 en audi a4. Of er van de nieuwe s60 ook een breakvariant komt, is onwaarschijnlijk.
Er zijn immers geruchten dat de nieuwe s60 een stand alone-model zal worden, genre 4-deurscoupé, een nieuw soort cross-over (vergelijkbaar qua concept met die nieuwe bmw crossover, je weet wel, een wat verhoogd 5-deursachtig iets) of zelfs een sportieve doch praktische 5-deurs (brengt uiteindelijk volvo het concept van de originele saab 900 terug tot leven?).
Het focussegment zal in de toekomst dan worden bediend door een nieuwe c30/v50-achtige 3 en 5-deurs, dus zonder sedanversie maar mogelijks met cabrio. Deze modellijn kan dan worden vergeleken met de huidige a3-lijn van audi : a3 en a3 sportback en a3 cabrio.
Enfin, dat is toch wat ik zo al heb gelezen op "tinternet".
De volvo-modellijn zou dan worden :
c30/v30 - s60 - xc60 - s80/v70/xc70 - xc90.
De ontwikkeling van een nieuwe xc90 is trouwens uitgesteld. Een volledig nieuwe (als die er überhaupt ooit nog komt) moet zeker niet voor 2012 worden verwacht. Wel is er nog een grondige facelift gepland voor - ik dacht - 2009-2010.
Alles van horen zeggen weliswaar.
Comment
-
slecht nieuws :
Nieuwe Volvo S60 komt later 15-10-2008 20:48
Volvo is gedwongen de introductie van een nieuwe serie modellen uit te stellen. Reden is het gebrek aan financiële middelen en de noodzaak om het bestaande gamma eerst zuiniger en schoner te maken. Eind vorig jaar kwam naar buiten dat het ontwerp voor de volgende generatie, in 2010 te introduceren XC90 in het ronde archief is beland. Volvo kreeg opdracht om met een nieuw voorstel te komen, waarbij rekening gehouden wordt met eventuele productie in een van de Amerikaanse Ford fabrieken. Concreet betekent dit dat de nieuwe XC90 dezelfde technische basis gaat krijgen als de volgende generatie Ford Explorer en de afgelopen zomer geïntroduceerde Flex cross-over. Het originele ontwerp van Volvo ging uit van een SUV op basis van de jongste S80, maar Ford beschikt in eigen land niet over de technische infrastructuur om een dergelijk model te kunnen bouwen.
Volvo is dus terug bij af en dat betekent dat het huidige model XC90 eerst nog een facelift gaat krijgen (eind 2009) en pas in 2012 of 2013 afgelost zal worden door een compleet nieuw model. Ook de introductie van de S60 is een jaar opgeschoven. Oorspronkelijk zou dit bejaarde model volgend jaar worden afgelost, maar Volvo is nu gedwongen de middenklasser tot 2010 aan het infuus te houden. Het jaar 2009 wil het Zweedse merk gebruiken voor de lancering van zuinigere uitvoeringen van de XC60 en om de DRIVe versies van de C30/S40/V50 markttechnisch goed op de rails te krijgen. Verder staan voor volgend jaar Volvo modellen met start/stop techniek op de agenda. Ook wordt er onder hoogdruk gewerkt aan een dieselhybride, ofschoon deze versie naar verwachting pas in 2012 productierijp zal zijn.
Volvo is gedwongen met relatief beperkte middelen te werken. Moeder Ford vecht voor haar eigen overleven en kan een hulpbehoevende dochter momenteel missen als kiespijn. Daar komt bij dat Volvo diep in de rode cijfers is gedoken en kampt met mondiaal sterk gedaalde afzetcijfers. Het City Safety systeem van de XC60 kan zondermeer als erg innovatief worden beschouwd, maar deze techniek heeft afgelopen jaar een flinke bres geslagen in het ontwikkelingsbudget van Volvo.
Lex Kerssemakers, productchef bij het Zweedse merk, heeft laten weten dat Volvo mogelijk terugkomt van de beslissing om de S40 geen directe opvolger te geven, maar om dit model op te laten gaan in de volgende generatie S60. Met name in India, China en Oost Europa (inclusief Rusland) is er een groeiende vraag naar niet al te grote sedanmodellen. De nieuwe S60 gaat vermoedelijk net even te duur worden voor deze regio’s. Concurrent Saab heeft dit probleem gepareerd door de volgende generatie 9-3 niet op de Opel Insignia te baseren (het huidige model heeft de Vectra als basis), maar op de nieuwe Opel Astra. Kerssemakers sluit niet uit dat Volvo alsnog met een soortgelijke oplossing gaat komen, waarbij dan weer de Focus als donorauto gebruikt gaat worden. Er zijn aanwijzingen dat de productie van dit nieuwe model (samen met de volgende generatie C30) verplaatst gaat worden naar de Ford fabriek in Saarlouis.
Comment
-
Gaat er nu dan toch eens eindelijk een goeie automatische versnellingsbak komen? Ik was enorm ontgoocheld toen ik hoorde dat in de XC60 opnieuw een zeer verouderde bak komt te staan.
Geen deftige automaat = geen Volvo meer voor mij. In de eerste plaats omwille van het verbruik, in de tweede plaats omwille van de rijeigenschappen.
Comment
-
Op de 2.0D is er een automatische versnellingsbak met dubbele koppeling (vergelijkbaar met de DSG-automaten van VAG) verkrijgbaar sinds kort.
Deze is beter en moderner dan de oude geartronic-bakken maar helaas heeft de powershift - dacht ik - nog niet de efficiëntie van de DSG-automaten.
Ik veronderstel dat binnen een tijdje volvo voor zijn gehele gamma wel zal voorzien in automaten met dubbele koppeling.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten@nonkel fillemon:
"onze" planningen?
op wie slaat "onze" behalve jou?
Die 2010 als opvolger van de S60 heb ik onlangs ook gehoord van een Volvo-medewerker.
Comment
-
weer een erg mooie creatie van Volvo.BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Op het salon van Detroit, in januari 2009, pakt Volvo uit met een conceptversie van de volgende S60. Dé eyecatcher wordt de zwevende middenconsole van kristal.
De Volvo S60 Concept die begin volgend jaar op de NAIAS in Detroit in de spotlights wordt gezet, is de eerste concept-car die volledig intern is ontworpen en gebouwd door de Zweedse constructeur. De leiding van het project was in handen van designdirecteur Steve Mattin, die eerder ook al verantwoordelijk was voor de nieuwe Volvo-looks van de XC60. Dankzij een optimaal gebruik van digitale designtechnologie kon de ontwikkelingstijd tot een tiental maanden worden beperkt: van de eerste concrete brainstormingsessies in februari tot de finishing touch eind november. Dan moet de concept-car helemaal klaar zijn, want begin december zijn de eerste fotosessies gepland.
Over de koetswerklijnen van de nieuwe S60 kunnen we u nog niets vertellen, maar we kregen al wel beelden binnen van de schitterende middenconsole van de concept-car. Schitterend, want het zwevende element is helemaal handmatig gemaakt van kristal. Dit materiaal, dat in Zweden bijzonder waardevol wordt geacht, creëert door zijn heldere transparantie een uitgesproken indruk van lichtheid. Dat is natuurlijk maar een indruk, want het spreekt vanzelf dat dit sterke staaltje ambachtskunst, gerealiseerd door de wereldbefaamde Zweedse glasfabrikant Orrefors, behoorlijk wat gewicht in de schaal gooit. ?Deze middenconsole zal zeker niet de productie halen, maar opent wel perspectieven om in de toekomst op een kleinere schaal kristal te gebruiken?, zegt designbaas Steve Mattin. ?Kijken hoe het publiek reageert.?
Hoewel het gebruikte materiaal een ongebreidelde artistieke vrijheid uitstraalt, werd voor het functionele aspect veel aandacht besteed aan ergonomie en veiligheid. Zo werd het geïntegreerde navigatiescherm precies op dezelfde hoogte geplaatst als het instrumentenpaneel, zodat een horizontale oogbeweging volstaat om van de ene informatiebron naar de andere over te schakelen. De console is vooraan georiënteerd naar de bestuurder en loopt in één vloeiende golfbeweging door tot tussen de twee achterste zitplaatsen. In tegenstelling tot de productieversie, die we mogen verwachten in 2010, is de concept-car dus een strikte vierzitter, waarmee de ontwerpers het coupéaspect van de nieuwkomer in de verf willen zetten. Wie weet wordt de nieuwe S60 wel een echte vierdeurscoupé?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk BerichtenKnap maar onrealistisch.
De plaatjes die ik van het exterieur gezien heb, zien er wel erg deftig uit. Ik kan Volvo echt wel smaken tegenwoordig (behalve dan de achterkant van de V70), wat ik geenszins kan zeggen van Mercedes en BMW.
Comment
Comment