Hoe prachtig !!! 'k Hoop echt dat de S60 (en de XC60) Volvo wat beterschap brengt! Naast de wat saaie V70, hebben ze de laatste tijd alleen maar knappe modellen op de markt gebracht (getuige daarvan de S80, C30, nu de nieuwe XC60); alleen jammer dat het publiek liever in een BMW/Audi/Mercedes kruipt, terwijl de Volvo-modellen ook héél wat te bieden hebben; meestal zelfs voor een lichter prijskaartje!
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volvo S60
Collapse
X
-
-
Die achterkant is wel knap ja!
En hoe die achterdeuren openen, maar dat zal wel niet doorkomen naar het uiteindelijke model vermoed ik.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
-
Ik vind de achterkant wel top.
Waar de achterkant van de V70 me wat dubbele gevoelens geeft, heb ik hier wel een goed gevoel bij. De voorkant mag er ook wel zijn, maar ik moet m'n mind nog wat laten wennen
Het geheel is leuk!__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Met het in nood verkerende Ford als moederbedrijf, zit het ook Volvo niet mee. Het merk moet zelfs worden verkocht om voor Ford geld in het laatje te brengen. Met deze nieuwe S60 in het verschiet voor het jaar 2010, ziet het er al weer wat zonniger uit voor het Zweedse merk. Onder welke vlag het merk dan ook valt.
Opnieuw is de S60 een vierdeurs met een coupévorm. Volvo ontdekte die vorm al in 2000, toen de huidige S60 op de markt kwam. Hij heeft trekken van de XC60 en de ontwerpers hebben zich laten inspireren door de Zweedse zeeën en rotskusten. Voor vloeiende lijnen op de carrosserie keken de ontwerpers volgens eigen zeggen naar de snelle bochten op het circuit.
Natuurlijk is het nog een showauto, maar de nieuwe S60, zal als twee druppels water lijken op dit model. Al geldt dat niet voor de bijzondere deurconstructie en ook met het interieur ligt dat wat anders: daar heeft Volvo er van alles aan gedaan om er een echte showauto van te maken. De middenconsole is van Orrefors-kristal en de lichtblond lederen stoelen, zijn van het zwevende type. Ze zitten vast aan de console en de dorpel, maar raken nergens de grond. Gaat allemaal gegarandeerd het productiestadium niét halen. Maar in de verre toekomst kunnen we dit soort details wellicht verwachten bij Volvo.
Ook wat betreft de techniek is de nieuwe S60 de weg naar de toekomst. De Volvo S60 Concept is als eerste voorzien van een GTDi-benzinemotor. Die is van een nieuwe generatie De Gasoline Turbocharged Direct Injection-motor heeft een inhoud van 1,6-liter en een vermogen van 180 pk. Volvo geeft een verbruik op van 5,0 liter op 100 kilometer en de bijbehorende CO2-uitstoot is 119 gram per kilometer. De eerste productieauto’s met deze motor kunnen we in de tweede helft van 2009 verwachten. Vaarwel vijfcilinder!
Tot slot toont de S60 Concept natuurlijk ook Volvo’s nieuwste foefjes op veiligheidsgebied. De auto herkent overstekende voetgangers en als het daarmee dreigt mis te gaan, kan de auto bij snelheden tot 20 km/u uit zichzelf honderd procent van de remkracht gebruiken om een botsing te voorkomen. Als het sneller gaat, doet de auto er alles aan om de impactsnelheid zo laag mogelijk te houden. In 2010 moeten deze systemen in de S60 debuteren.
Comment
Comment