Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo S60

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Scoop: Volvo S60 doet zijn testronde

Terwijl de Volvo C30 en C70 inmiddels de eerste tekenen van de aanstaande S60 aannemen, is deze middenklasser nog in volledige verhulling getooid. Medio volgend gaat het doek er helemaal af.

Hoe de Volvo S60 er uit gaat zien is niet helemaal een geheim meer. Volvo zelf heeft al eerder een studiemodel laten zien op de North American International Auto Show, waaruit blijkt welke designtaal voor de nieuwe middenklasser bestemd is. Inmiddels hebben de C70 en C30 ook al wat DNA van de toekomst meegekregen, getuige de facelift van beide modellen met een expressieve neus.

De definitieve jas van de nieuwe S60 zal grotendeels gelijk zijn aan de getoonde S60 Concept. Net als zijn voorganger behoudt de Zweed zijn coupe-achtige daklijn, die 'm in combinatie met een uitbundiger getekende carrosserie dynamisch op zijn wielen zet.

Vanaf de start wordt de nieuwe S60 leverbaar met splinternieuwe GTDi turbomotoren. De Zweden gaan voor downsizing en komen met een direct ingespoten 1.6 en 2.0 turbomotor met vermogens van 180 en 200 pk. Ook het rek transmissies krijgt een frisse wind, de technici hebben tegen die tijd een automatische transmissie met dubbele koppeling (Powershift) klaarstaan, die in combinatie met de 1.6 turbomotor een brandstofverbruik van 5.0l/100km belooft. Over een DRIVe-uitvoering wordt nog niet gerept, maar die kunnen we ook zeker tegemoet zien.

Ook qua innovaties op het gebied van veiligheid heeft de S60 veel in zijn mars, waarbij sensoren gevaar, voetgangers en obstakels kunnen waarnemen en de auto geheel tot stilstand kunnen brengen. Onderdeel hiervan is het City Safety systeem uit de XC60 en Collision Warning with Auto Brake.

freude am fahren

Comment

• Bron: [www.autovandaag.nl]
      freude am fahren

Comment

• Ik weet niet of ze echt zijn, maar het kan wel

Knap!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
          Ik weet niet of ze echt zijn, maar het kan wel

Knap!
          Stonden hier al een pagina terug

En ze zijn echt.

Comment

• die eerste foto: zijn dat geen wieldeksels die erop geplaatst worden om dan achteraf gemakkelijk andere velgen op te photoshoppen?
            (brochurefoto's ofzo)

2015 Volvo V60 D2 aut.
            2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Knap!
              Me like
              Vooral de voorkant vindt ik geslaagd.

Comment

• Nieuwe Volvo S60 herkent voetgangers

Volvo lanceert op de nieuwe S60 een nieuw veiligheidssysteem dat overstekende voetgangers herkent. Reageert de bestuurder niet op het waarschuwingssignaal dan zet de techniek de auto stil of remt het de S60 sterk af. Bij snelheden tot 25 km/h garandeert Volvo dat de voetganger niet wordt geraakt, daarboven vermindert het de impact met 75 procent.

Collision Warning met Full Auto Brake en Pedestrian Safety, zo heet het nieuwe veiligheidssysteem in de nieuwe Volvo S60 die in 2010 op de markt komt. Het is een uitbreiding van City Safety dat debuteerde op de XC60. Dankzij een verbeterde radar en een camerasysteem herkent de techniek nu ook overstekende voetgangers. City Safety voorkomt bij snelheden tot 30 km/h aanrijdingen met voorliggers, daarboven vermindert het de impact met andere auto’s die afremmen of stilstaan. De techniek gaat na een waarschuwingssignaal over tot remmen. Nu heeft Volvo de elektronica zo ver dat de auto ook zelf gaat afremmen wanneer er voetgangers oversteken. Volvo komt op de S60 ook met een verbeterde adaptieve cruise control, die je kunt gebruiken in langzaam rijdend verkeer onder snelheden van 25 km/h. De ACC werkt zelfs wanneer het verkeer zo nu en dan stilstaat.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Knap!
                  Volvo is goed bezig...
                  OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Nu hopen dat de 5-cilinders blijven!

Comment

• Filmpje : In testfase (ook met voetgangerherkenning)
                      Last edited by ; 09/10/2009, 22:30.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• De motorkap zit niet goed, die moet doorlopen tot de grill. Nu zit er een streep dwars op de motorkap wat ten eerste ontzettend lelijk is en ten tweede heb je snel krassen en deuken op dat stukje bumper met de motorkap open als je aan het sleutelen bent.

Zonde, dat ze dat maar even oplossen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommy2 Bekijk Berichten
                            De motorkap zit niet goed, die moet doorlopen tot de grill. Nu zit er een streep dwars op de motorkap wat ten eerste ontzettend lelijk is en ten tweede heb je snel krassen en deuken op dat stukje bumper met de motorkap open als je aan het sleutelen bent.

Zonde, dat ze dat maar even oplossen.
                            Alle huidige Volvo's hebben dit nu al, je bent de eerste die dit lelijk vindt.
                            Krassen en deuken? Onzin: nog nooit gezien.
                            In de Volvogarage, net als bij elk ander merk, wordt dat allemaal netjes afgeschermd.
                            Last edited by ; 12/10/2009, 00:09.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Zo een gepantserde volvo wil ik wel
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Filmpje voetgangersveiligheid

Comment

• Dus in maart 2010 zou hij op het autosalon in geneve moeten staan ?

Moet voor volgend jaar naar een andere auto uitkijken en deze ziet er niet slecht uit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gillio Bekijk Berichten
                                    Dus in maart 2010 zou hij op het autosalon in geneve moeten staan ?

Moet voor volgend jaar naar een andere auto uitkijken en deze ziet er niet slecht uit
                                    Première op het autosalon in Brussel zou de max zijn...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
                                      Première op het autosalon in Brussel zou de max zijn...
                                      Zou de volvo verdeler al iets meer weten ivm exacte datum ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
                                        Alle huidige Volvo's hebben dit nu al, je bent de eerste die dit lelijk vindt.
                                        Krassen en deuken? Onzin: nog nooit gezien.
                                        In de Volvogarage, net als bij elk ander merk, wordt dat allemaal netjes afgeschermd.
                                        Ja bij de dealer misschien, maar bij een gewone vakgarage doen ze dat echt niet, en zelf zou ik het ook niet doen als ik sleutel net als de meesten onder ons denk ik.

En sorry hoor maar als jij een streep dwars over je motorkap mooi vindt moet jij weten maar ik vind het echt 3x niks, en ik ken meer die dat vinden...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommy2 Bekijk Berichten
                                          Ja bij de dealer misschien, maar bij een gewone vakgarage doen ze dat echt niet, en zelf zou ik het ook niet doen als ik sleutel net als de meesten onder ons denk ik.

En sorry hoor maar als jij een streep dwars over je motorkap mooi vindt moet jij weten maar ik vind het echt 3x niks, en ik ken meer die dat vinden...
                                          Jij kent duidelijk niet veel van de praktijken in een garage, tenzij misschien van charlatans.
                                          Als de wagen op de grond staat wordt het motorcompartiment zeer dikwijls van opzij benaderd, daar legt men ook een bescherming over.
                                          En als ze bij jou in een vakgarage dat niet doen, dan zijn dat snertgarages de naam vakgarage niet waard.

En heb je al eens door het gamma van alle merken gelopen om te zien hoeveel er zulke motorkapuitsnijding bezitten? Je zou nogal verschieten.

Comment

Working...
                                          X