Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Nieuwe Carrera 2, 3.0 6 cylinder met compressor ofzo
Zolang die groene nonsens aanhoudt (en ik denk niet dat 't gaat ophouden) zal het pijnlijke realiteit worden vrees ik... Maar dan ipv. 3 liter 2 liter en van die stoten
Zolang die groene nonsens aanhoudt (en ik denk niet dat 't gaat ophouden) zal het pijnlijke realiteit worden vrees ik... Maar dan ipv. 3 liter 2 liter en van die stoten
Ik denk niet dat we daar direct voor moeten vrezen. Een van de hoofdredenen dat Porsche VAG overneemt is net om de gemiddelde uitstoot te verlagen.
de achterkant is een beetje zoals de 997 FL, maar dan nog fijnere lichten.
hij zal de benaming 991 dragen, dus NIET 998 (topicnaam?) omdat de 997 gedeeltelijk gebaseerd was op de 996 hebben ze hem wss zo genoemd. deze nieuwe 991 zal van de grond af een nieuw ontwerp zijn (buiten het 911 uiterlijk natuurlijk)
delen van de vernieuwing zijn:
- 10cm langere wielbasis voor meer ruimte en betere gewichtsverdeling
- kortere overhang voor en achter
- verbreed achterste spoor
- voetganger-bestendig(ere) motorkap (hoger dus)
- achteruitkijk camera ipv spiegels (latere versie)
- handbak met 7 versnellingen
samengevat: vlakker, breder en nog sterker dan de 997
kwa motorisaties:
- een clubsport: goedkope versie met 3L (al dan niet geladen) 6-cil
- een S: 3.4 liter met 350pk en 380Nm
- een RS: 3.8 liter met 400pk en 400Nm
- een GT: met zeer hoogtoerig blok
- speedster
- turbo
- GT3
- GT2
- GT1 !
de achterkant is een beetje zoals de 997 FL, maar dan nog fijnere lichten.
hij zal de benaming 991 dragen, dus NIET 998 (topicnaam?) omdat de 997 gedeeltelijk gebaseerd was op de 996 hebben ze hem wss zo genoemd. deze nieuwe 991 zal van de grond af een nieuw ontwerp zijn (buiten het 911 uiterlijk natuurlijk)
delen van de vernieuwing zijn:
- 10cm langere wielbasis voor meer ruimte en betere gewichtsverdeling
- kortere overhang voor en achter
- verbreed achterste spoor
- voetganger-bestendig(ere) motorkap (hoger dus)
- achteruitkijk camera ipv spiegels (latere versie)
- handbak met 7 versnellingen
samengevat: vlakker, breder en nog sterker dan de 997
kwa motorisaties:
- een clubsport: goedkope versie met 3L (al dan niet geladen) 6-cil
- een S: 3.4 liter met 350pk en 380Nm
- een RS: 3.8 liter met 400pk en 400Nm
- een GT: met zeer hoogtoerig blok
- speedster
- turbo
- GT3
- GT2
- GT1 !
bron: autobild
Er zijn toch dingen die volgens mij geen steek houden.
de S met minder vermogen dan de basis Carrera nu?
een RS met iets meer vermogen dan de huidige S?
Misschien een domme vraag tss al die petrolheads hier, maar waarom moet
er met zo'n auto al 2j op voorhand zoveel en op zoveel verschillende plaatsen gebold worden?
Ok, bij een first off, kan ik me daar iets bij voorstellen, maar een merk als Porsche en zeker voor wat betreft de 911, heeft toch al zo vaak een auto ontwikkeld.
Het kan toch niet dat Porsche niet weet hoe je een ophanging moet afstellen zonder daarvoor duizenden km's te bollen?
Lang verhaal om eigenlijk te vragen...wat voor testwerk wordt er precies verricht tijdens zo'n preproduktie periode?
Betere spyshots nieuwe Porsche 911 en 911 Cabriolet.
Dinsdag 27 januari 2009. We hebben de compleet nieuwe Porsche 911 - 998 al eerder voorbij zien komen, maar die foto´s waren gemaakt in de nachtelijke duisternis. Deze nieuwe beelden geven ons een veel betere indruk van de prototypes waarmee Porsche momenteel haar testronden maakt. Veel details over de compleet nieuwe 911 hebben we helaas nog niet. Dat is ook niet zo vreemd. Porsche lanceert de auto immers pas in 2011 en de huidige (997) 911 is onlangs nog gefacelift. Die moet er dus nog een paar jaartjes tegenaan.
En beeld zegt meer dan...
Het design krijgen we stukje bij beetje echter wel wat van te zien. Na de nachtelijke foto´s die we u vorige week konden tonen zijn zowel de 911 Coupé als de 911 Cabriolet nu ook overdag op de gevoelige plaat gelegd. En dat geeft altijd een wat beter beeld. Zonder eromheen te draaien verwijzen wij u dan ook graag dan de uitgebreide fotogallery...
er met zo'n auto al 2j op voorhand zoveel en op zoveel verschillende plaatsen gebold worden?
Ok, bij een first off, kan ik me daar iets bij voorstellen, maar een merk als Porsche en zeker voor wat betreft de 911, heeft toch al zo vaak een auto ontwikkeld.
Het kan toch niet dat Porsche niet weet hoe je een ophanging moet afstellen zonder daarvoor duizenden km's te bollen?
Er zit altijd redelijk veel vernieuwing in zo een model, en dat moet allemaal getest worden, zowel qua afstelling als betrouwbaarheid. En dan moet je VEEL kilometers doen. Het is niet voor niks dat de kleinere merken minder betrouwbaar zijn. Ze hebben gewoon niet dezelfde budgetten/mogelijkheden om uitgebreid te testen.
Nu bij de facelift hebben ze zomaar even een COMPLEET nieuwe motor in de 997 gestoken. Als je dat ding niet uitgebreid test kan dat een dure garantiegrap worden.
Lang verhaal om eigenlijk te vragen...wat voor testwerk wordt er precies verricht tijdens zo'n preproduktie periode?
hangt er toch vanaf wat er juist vernieuwd word? nieuw blok erin => andere gewichtsverdeling evt => weer het 'juiste' evenwicht zoeken. Of in geval van een ander chassis...
Lijkt me dat het evident is dat er genoeg testwerk aan vooraf gaat Better save than sorry
Ik ken persoonlijk een Ford testpiloot die in Lommel werkt, en daar gebeurt toch heel
veel testwerk in hun testcentrum daar. Alle mogelijke omstandigheden qua wegdek ed kunnen
daar ook worden nagebootst.
Waarom dit dan eigenlijk ook nog op de openbare weg moet gebeuren is mij ook een raadsel.
'k Zal't hem bij gelegenheid eens vragen.
Comment