Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Seat Leon facelift

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Seat Leon facelift

Scoop: Nieuw gezicht voor Seat Leon in 2009

Terwijl we met smart zitten te wachten op de nieuwe middenklasse vertegenwoordiging van Seat - de Exeo mag die taak op zich nemen – rijdt ondertussen de gefacelifte Seat Leon zijn eerste rondjes.

Zoals we gewend zijn mogen we niets weten van Seat’s plannen, maar een geheel nieuwe Leon wordt het niet. De Spanjaard loopt sinds 2005 mee en verdient zodoende een opfrisser, die voor 2009 gepland staat. Een heel nieuwe generatie wordt pas in 2012 verwacht.

De facelift omhelst meer dan een nieuwe neus, als verwachten we daar wel de grootste verandering, meer afgestemd op de Exeo. De flanken blijven onaangetast, wel wordt de achterbumper opnieuw getekend en zien we daar nieuwe lichtunits.

Motorisch verwachten we niet al te veel nieuws. De 1.4, 1.8 en 2.0 TSI-motoren zijn nog helemaal bij de tijd, al verwachten we wel op termijn common rail diesels in het gamma, gezien de koerswijziging die het VAG-concern daar mee heeft ingezet.

Comment

Comment

Comment

Comment

Comment

Comment

Laat Seat de Leon aub niet verkloten zoals ze met de Ibiza gedaan hebben want de Leon is zowat de mooiste huidige Seat.

Comment

Knappe spot

Comment

Ik heb er schrik voor
                    De huidige Leon vind ik een zeer knappe auto, maar met de nieuwe designtaal van Seat, vrees ik dat het een lelijk eendje gaat worden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                      Laat Seat de Leon aub niet verkloten zoals ze met de Ibiza gedaan hebben want de Leon is zowat de mooiste huidige Seat.
                      Ik hoop het ook, hoewel ik de nieuwe Ibiza een verbetering vind.
                      Waarschijnlijk zullen ze de lijn in de deuren rechttrekken zoals bij de Ibiza.
                      2004: Golf II 1.9 TDI — 2007: Ford Fiesta 1.4 TDCI — 2008: SEAT Altea 1.9 TDI — 2012: BMW 318d — 2016: BMW 430d Gran Coupé — 2021: ?

Comment

de leon gaat de lichten en snuit krijgen van de nieuwe ibiza
                        heb dat gisteren vernomen bij de voorstelling van de nieuwe ibiza sportcoupè

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wernercupra Bekijk Berichten
                          de leon gaat de lichten en snuit krijgen van de nieuwe ibiza
                          heb dat gisteren vernomen bij de voorstelling van de nieuwe ibiza sportcoupè
                          't is naar de kloten...

Comment

De leon was een prachtbak iemand van men klas heeft enen en Waarom gaan ze die nu verpesten

Comment

idd..ik snap het niet goed...ik vind het voorfront echt enorm knap..de nieuwe ibiza vind ik eerlijk gezegd maar niks..en als er een andere cupra komt dan staat mijn leon de dag erna te koop en dan zou het wel eens kunnen dat ik de nieuwe focus rs koop

Comment

De neus van de huidige Leon vind ik wat te rond. Niet lelijk, maar zeker niet mooier dan de vorige Leon. Ik verwacht dus een mooiere, sportievere.. een Ibiza-neus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wernercupra Bekijk Berichten
                                  idd..ik snap het niet goed...ik vind het voorfront echt enorm knap..de nieuwe ibiza vind ik eerlijk gezegd maar niks..en als er een andere cupra komt dan staat mijn leon de dag erna te koop en dan zou het wel eens kunnen dat ik de nieuwe focus rs koop

Je hebt de knappe leon nog, waarom zou je die dan wegdoen? Wat voor een logika is dat?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GT-R Bekijk Berichten
                                    Knappe spot

'k Hoop ook dat ze de neus niet te scherp maken à la Ibiza. Bij de Ibiza staat dat mooi, maar bij deze Leon zou het geen zicht zijn. Hopelijk bewaren ze het basisontwerp zoveel mogelijk..

NB: De auto in de tegenovergestelde richting is een Golf VI, rijden die nu al rond dan?
                                    freude am fahren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RUBN Bekijk Berichten
                                      'k Hoop ook dat ze de neus niet te scherp maken à la Ibiza. Bij de Ibiza staat dat mooi, maar bij deze Leon zou het geen zicht zijn. Hopelijk bewaren ze het basisontwerp zoveel mogelijk..

NB: De auto in de tegenovergestelde richting is een Golf VI, rijden die nu al rond dan?
                                      Pourquoi pas mon ami? De Golf is zelfs al in ons land aangekomen, en binnen twee weken is er al het officieel openingsweekend. Trouwens we spreken hier over Duitsland, en als je goed kijkt naar de Nummerplaat, dan zie je dat die uit de thuisstad van VW afkomstig is Wolfsburg.

Voilà, twee argumenten

Switcher

Comment

De huidige Leon is echt een knappe voiture!Het zou idd jammer zijn moesten ze hem veel gaan veranderen. Maar aan de scoops te zien, zie ik nu al dat ze de lichten van de Exeo er van voor hebben opgeplakt en vanachter die van de Ibiza.

Boehoehoehoe

Switcher

Comment

Working...
                                        X