Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 5-serie GT-Concept

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
    Ik vind het gewoon een lelijk hok.

Trouwens, BMW doet alsof ze met iets totaal nieuws komen, maar Borgward was ze toch al enkele decenia voor.

Er zijn in het verleden tientallen 'haut de gamme' geweest met 2-volumes.
    Om er maar enkelen op te noemen: Lancia Gamma, zowat alle Renaults en Citroëns, Audi 100 Avant (jaren '70) , ...
    Het is misschien de eerste keer dat BMW dit toepast, maar het heeft in elk geval geen nieuw concept uitgevonden.

Comment

• De mooiste autospots vind je bij Autoblog.nl. Zelf ook je autospots delen? Registreer je account en begin vandaag nog met uploaden!
      freude am fahren

Comment

• BMW 5 GT duikt op in productietrim

20 maart 2009 | Tekst: Alexander Inia
        Vlak nadat BMW de 5-serie GT Concept onthulde, duikt de productieversie al op in een officiële reclamespot.
        De auto heeft de luxe van 7-serie gecombineerd met de ruimte van een X5, belooft BMW. Dat het Beierse merk de auto nu al open en bloot in een video laat zien is opvallend, want pas op de IAA in Frankfurt (september) maakt de productieversie z’n showdebuut.
        De 5-serie GT heeft –zoals de naam al een beetje doet vermoeden- de nieuwe 5-serie, die in 2010 komt, als basis. De toevoeging GT staat uiteraard voor Gran Turismo. Het is een vierzitter die alle inzittenden veel luxe biedt en veel bewegingsvrijheid. Zo kunnen de twee achterstoelen riant versteld worden. Ze zijn over de lengte verschuifbaar over een lengte van 10 centimeter. Tussen de linker- en rechterstoelen loopt een boog, die het interieur in tweeën lijkt te klieven. Iets wat je ook bij veel vierdeurscoupémodellen ziet, zoals de VW Passat CC en de nieuwe Volvo S60 die voor volgend jaar op stapel staat.
        De 5-serie GT Concept is op twee millimeter na vijf meter lang, en hij is 1,55 meter hoog. Da´s zo´n 7 centimeter korter dan een 7-serie, maar 15 centimeter langer dan een X5, die overigens wel 22 centimeter boven een 5-serie GT uittorent. De achterklep opent net als bij een Skoda Superb op twee manieren, alleen het onderste gedeelte kan apart open. In de bagageruimte gaat minimaal 430 liter, staan de twee achterstoelen in de voorste stand dan loopt het op tot 570 liter. En gaan de rugleuningen plat, dan ontstaat weliswaar geen vlakke laadvloer, maar de totale ruimte loopt op tot 1.650 liter.
        De neus van de Concept 5-serie GT laat zien dat BMW met het model de designrichting die het ingeslagen is met de 7-serie voortzet. En ongetwijfeld geeft de auto een hint naar het design van de nieuwe 5-serie. De dagrijverlichting is voorzien van LED-techniek. Bij de achterste zijruiten zien we weer de Hofmeisterknik, een typisch designkenmerk van het merk.
        BMW neemt de 5-serie GT Concept niet mee naar de AutoRAI. Wel toont het merk de nieuwe Z4 in de merkenlounge.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Prachtig machine, ook kanshebber als opvolger voor onze huidige E-klasse.

Wanneer komen de prijzen vrij ?

Comment

• Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik er van moet vinden. De neus is wel knap. Die zal ook wel het front van de nieuwe fünfer sieren dan neem ik aan. Opvallend detail zijn de deuren zonder stijlen.
              sigpic

www.haprodakkoffers.nl - de online dealer voor Hapro dakkoffers in Nederland, België en Duitsland

Comment

• raar spel. Ni helemaal overtuigd.

Comment

• Absoluut niet mis!

Mooi voorbeeld van wat de nieuwe 5 moet worden.

Comment

• De nieuwe 5 wordt ongetwijfeld een prachtwagen! Misschien bestaan er tegen 2012 (einde leasing huidige wagen) al enkele mooie jonge occasies

Deze GT is niet mis, maar toch liever de "gewone" sedan versie.

Comment

• Dien Adriaan mankeert toch 2 vijzen hoor.... Zo'n opgeblazen nieren staan mooi op de X5 maar toch niet op een berline...

Comment

• BMW stuurt 5-serie GT de weg op

6 mei 2009 | Tekst: Stéphan Vermeulen | Foto's: Carpix
                        De BMW 5-serie GT maakt op de IAA, die in september plaatsvindt, zijn publieksdebuut als productiemodel. Het nieuwe model rijdt nu met nog minder camouflage dan voorheen rond op de Duitse wegen. En je ziet nu goed dat er niet veel gewijzigd wordt ten opzichte van de conceptcar.

Op de exemplaren die onze fotograaf zag rijden zitten ´normale´ wielen, de Concept 5-serie GT die we in februari van dit jaar in München konden bezichtigen op 21 inch stond. Verder zien we nauwelijks wijzigingen. Kort na de onthulling van het studiemodel lekte er een filmpje uit van de productieversie, en nu stuurt BMW ´m dus de openbare weg op.
                        De Gran Turismo is bedoeld voor een publiek dat niet gecharmeerd is van SUV´s, maar dat toch wat meer veelzijdigheid van een auto verlangt dan bijvoorbeeld een 5-serie Touring kan bieden. BMW spreekt van een Progressive Activity Sedan. Een hogere instap, meer hoofdruimte en meer gebruiksgemak, maar niet het hoge, kolossale van een giga-SUV als de X5, dat is de gedachte achter dit concept.
                        De GT is gebaseerd op de nieuwe 5-serie, die in het voorjaar van 2010 op de markt komt. Eind dit jaar wordt de Gran Turismo al leverbaar, en daarbij biedt BMW motoren aan die we al kennen van de 7-serie, zoals de 3,0-liter twinturbo met 306 pk en de 3.0 diesel met 245 pk. Motoren die ook in de gewone 5-serie komen. Uiteraard komt ook de 3.0 diesel met twee turbo´s weer in actie in de Fünfer. Alleen zescilinders en achtpitters komen in aanmerking voor de GT, terwijl de gewone 5-serie ook met viercilindermotoren leverbaar wordt.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Benieuwd of er ook een M5 GT komt
                            Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                            Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• Slaag moeten ze krijgen bij BMW

Comment

• Wat een dwaze auto!

Comment

• Had BMW dit model echt nodig? Het zal alvast moeilijk zijn om mij deze te doen overtuigen.

Misschien denk ik er over een jaar anders over....

Comment

• Shit zeg, hoe lelijk. Waarom zou je dit verkiezen boven een 5 sedan of touring? Hij zal waarschijnlijk nog duurder zijn ook. Maar toch... een BMW die flopt is nog niet zo veel voorgekomen hé?

Comment

• Die witte vind'k anders wel vet! Maar dat zal waarschijnlijk een topmodel zijn.. knappe velgen ook!
                                      freude am fahren

Comment

• Wat een lelijk hok zeg!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichten
                                          Wat een dwaze auto!
                                          Idd, ik snap het concept er niet goed van. Hetzelfde geldt uiteraard voor de A5 Sportback.

Comment

Working...
                                          X