Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Donderdag 1 oktober 2009. Het einde is in zicht voor de in 2003 geïntroduceerde derde generatie Nissan Micra. Het Japanse merk is druk bezig met het gloednieuwe model die in 2010 een aanval gaat doen op de Ford Fiesta, Peugeot 207 en Volkswagen Polo. De huidige, derde generatie, Micra gaat bij Nissan intern door het leven als ‘K12’. Het eerste model van de Micra, de K10, werd van ’83 tot ’92 geleverd en werd opgevolgd door de K11. Deze tweede generatie Micra gaf in 2002 het stokje weer door aan de huidige variant. Het pensioen van dit model komt echter met rasse schreden dichterbij. Getuige deze veelbelovende schetsen van de gloednieuwe Micra, de K13.
In 2010 op de prijslijst
De vierde generatie Micra zal in maart 2010 in Thailand onthuld worden. Trots meldt Nissan Motor (Thailand) dat het model de eerste ‘Eco-car’ op de Thaise markt wordt. Gelukkig voor ons komt de nieuwe Micra ook naar Europa. In totaal zal het model in 150 landen op de prijslijst te vinden zijn. Een echte wereldauto dus!
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau
The wraps are off Nissan’s Micra! These exclusive pictures show the next-generation supermini – nearly a year ahead of its official UK debut.
Auto Express had the chance to see the car in the flesh at a top-secret event in Tokyo, and the most obvious changes were the addition of a MINI-style grille and Fiat Punto-like headlights.
Under the skin is Nissan’s all-new V platform – V standing for versatile – which is lighter and allows for more cabin space than before. It’s set to spawn an MPV version of the Micra, which will replace the popular Note in late 2011.
By achieving a 50kg weight reduction over the outgoing car, Nissan says it has been able to make the Micra more efficient, as well as better to drive. And the cabin won’t only offer more room; quality will be improved, too.
The firm has developed an all-new three-cylinder engine, mated to a fresh CVT auto gearbox, to maximise fuel economy. A stop-start system will also feature. Add in the significant weight savings, and a sub-120g/km CO2 output is anticipated, as are fuel returns of 60mpg.
Prices are set to be equally competitive when the new Micra goes on sale here, most likely in five-door form only, in October 2010.
Comment