Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi TT Mk3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    De volgende generatie TT RS wordt ook een stuk sneller.
    Hij krijgt volgens zeggen 380 pk en 550 Nm koppel, dit in combinatie met 60 Kg lichter.

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten


      Het Britse CAR Magazine opent het geruchtengala omtrent de nieuwe TT die in 2014 zal arriveren. Volgens het blad wordt hij een stuk hoger gepositioneerd (figuurlijk, het wordt geen off-roader) dan nu het geval is. Hij kruipt dus dichter naar de R8 toe waarmee ruimte wordt gecreëerd voor een model ónder de TT; de veelbesproken R4/R5 met middenmotor-configuratie.

      De next-gen TT zou op het nieuwe MQB-platform van Volkswagen komen te staan -dat zal debuteren in de nieuwe A3- wat flink moet schelen in de productiekosten. CAR Magazine rept over een besparing van 20%, maar dat lijkt ons wel erg rigoureus. Ook een gewichtsbesparing van om en nabij de 60 kilo komt op het programma te staan.

      Aangezien de TT hoger in de Audi-ranglijst komt te staan wordt er rekening gehouden met een opgevoerde 2.5 TFSI als topmodel, goed voor een RS-badge en 385 pk. Audi’s top engineer Michael Dick wist dat te bevestigen. De instapper wordt als vanouds een 1.8 TFSI met ongeveer 180 pk. De 2.0 TFSI is ook van de partij en moet goed zijn voor 220 danwel 280 paardenkrachten. Dieselen schijnt ook te kunnen, en daarvoor moet een 2.0 TDI zorgen. Het nadeel is wel dat laatstgenoemde niet over Quattro-aandrijving beschikt en alleen via de voorwielen wordt aangedreven. Schakelen zou via een handbak met zes verzetten moeten verlopen of een zeventraps S Tronic (komt in 2015).

      Het is nu nog wat prematuur om iets over het design te zeggen, maar reken op een LED-offensief en een single frame grille als de meest kenmerkende features voor de voorkant. Nu is het afwachten op de vroegtijdige fotolozing voor de onthulling. De Coupé zou overigens in juni van 2014 debuteren, de Roadster volgt in november van dat jaar.

      Bron: Autoblog
      Hij zal een heel stuk goedkoper worden om te produceren dankzij het nieuwe platform, maar hij zal toch een heel stuk duurder worden... Bij Audi weten ze toch hoe ze hun klanten maximaal kunnen uitbuiten haha. Ik ben benieuwd naar het resultaat, hopelijk is het niet het huidige model met een nieuwe grille en nieuwe voor- en achterlichten. Deze keer mogen ze wel wat meer vernieuwen. De huidige TT en de vorige TT blijven voor mij (samen met de bloedmooie A5) de mooiste Audi's van de laatste jaren.

      Ik ben ook benieuwd of er ooit een model onder de TT zal komen. Hoeveel jaar spreekt men nu al over dat roadstertje onder de TT? Van mij mag die er wel komen.
      Last edited by ; 22/03/2012, 13:48.

      Comment


      • #43
        Michael Dick heeft te kennen gegeven dat de TT een echte TT blijft en dat de auto evolueert in de zelfde lijn als dat de nieuwe A3 dat heeft gedaan.
        Dus verwacht een TT in lijn van de huidige met style elementen van de eerste generatie en strakke lijnen.

        Dit heeft nog steeds mijn voorkeur.
        Last edited by ; 22/03/2012, 18:28.

        Comment


        • #44

          Comment


          • #45
            Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

            Comment


            • #46

              Comment


              • #47
                ben benieuwd.... nog zwaar getwijfeld om in 2006 een TT te kopen... (persoonlijke omstandigheden beslisten daar anders over)
                2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                2009 - Yamaha R1 Model 2008

                Comment


                • #48
                  Ik denk dat de schets hierboven het dichts bij komt hoe het er uit gaat zien.
                  De TT Mk3 zal een evolutie zijn van de huidige Mk2, met hier en daar wat design que's van de Mk1.
                  Dre Nieuwe RS wordt het meest interessant met 60 Kg minder en 380 pk.

                  Comment


                  • #49


                    Comment


                    • #50


                      Comment


                      • #51


                        Comment


                        • #52
                          Last edited by ; 07/07/2012, 12:57.

                          Comment


                          • #53

                            Comment


                            • #54
                              Design.

                              Comment


                              • #55
                                TT3 ???
                                Last edited by ; 18/06/2012, 22:15.

                                Comment


                                • #56
                                  2015 TT RS render.

                                  Last edited by ; 29/06/2012, 18:22.

                                  Comment


                                  • #57
                                    Achter aanzicht.

                                    Comment


                                    • #58
                                      The "quattro Concept" is dead, Long Life the "TT Mk3".

                                      Last edited by ; 22/07/2012, 09:01.

                                      Comment


                                      • #59

                                        Comment


                                        • #60

                                          Comment

                                          Working...
                                          X