Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Het Britse CAR Magazine opent het geruchtengala omtrent de nieuwe TT die in 2014 zal arriveren. Volgens het blad wordt hij een stuk hoger gepositioneerd (figuurlijk, het wordt geen off-roader) dan nu het geval is. Hij kruipt dus dichter naar de R8 toe waarmee ruimte wordt gecreëerd voor een model ónder de TT; de veelbesproken R4/R5 met middenmotor-configuratie.
De next-gen TT zou op het nieuwe MQB-platform van Volkswagen komen te staan -dat zal debuteren in de nieuwe A3- wat flink moet schelen in de productiekosten. CAR Magazine rept over een besparing van 20%, maar dat lijkt ons wel erg rigoureus. Ook een gewichtsbesparing van om en nabij de 60 kilo komt op het programma te staan.
Aangezien de TT hoger in de Audi-ranglijst komt te staan wordt er rekening gehouden met een opgevoerde 2.5 TFSI als topmodel, goed voor een RS-badge en 385 pk. Audi’s top engineer Michael Dick wist dat te bevestigen. De instapper wordt als vanouds een 1.8 TFSI met ongeveer 180 pk. De 2.0 TFSI is ook van de partij en moet goed zijn voor 220 danwel 280 paardenkrachten. Dieselen schijnt ook te kunnen, en daarvoor moet een 2.0 TDI zorgen. Het nadeel is wel dat laatstgenoemde niet over Quattro-aandrijving beschikt en alleen via de voorwielen wordt aangedreven. Schakelen zou via een handbak met zes verzetten moeten verlopen of een zeventraps S Tronic (komt in 2015).
Het is nu nog wat prematuur om iets over het design te zeggen, maar reken op een LED-offensief en een single frame grille als de meest kenmerkende features voor de voorkant. Nu is het afwachten op de vroegtijdige fotolozing voor de onthulling. De Coupé zou overigens in juni van 2014 debuteren, de Roadster volgt in november van dat jaar.
Hij zal een heel stuk goedkoper worden om te produceren dankzij het nieuwe platform, maar hij zal toch een heel stuk duurder worden... Bij Audi weten ze toch hoe ze hun klanten maximaal kunnen uitbuiten haha. Ik ben benieuwd naar het resultaat, hopelijk is het niet het huidige model met een nieuwe grille en nieuwe voor- en achterlichten. Deze keer mogen ze wel wat meer vernieuwen. De huidige TT en de vorige TT blijven voor mij (samen met de bloedmooie A5) de mooiste Audi's van de laatste jaren.
Ik ben ook benieuwd of er ooit een model onder de TT zal komen. Hoeveel jaar spreekt men nu al over dat roadstertje onder de TT? Van mij mag die er wel komen.
Michael Dick heeft te kennen gegeven dat de TT een echte TT blijft en dat de auto evolueert in de zelfde lijn als dat de nieuwe A3 dat heeft gedaan.
Dus verwacht een TT in lijn van de huidige met style elementen van de eerste generatie en strakke lijnen.
Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
Ik denk dat de schets hierboven het dichts bij komt hoe het er uit gaat zien.
De TT Mk3 zal een evolutie zijn van de huidige Mk2, met hier en daar wat design que's van de Mk1.
Dre Nieuwe RS wordt het meest interessant met 60 Kg minder en 380 pk.
Comment