Heeft van onder dat doek wat weg van een R8.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi TT Mk3
Collapse
X
-
Alles wijst er op dat de volgende Generatie TT hoger in de markt gezet gaat worden.
Wat dat precies inhoud is niet duidelijk, maar het is aannemelijk dat hij groter en lichter gaat worden door gebruikmaking van “Carbon Fiber Reinforced Polymer” (CFRP) en meer vermogen krijgt.
De TT hoger in de markt zetten is de enige goede keuze.
De instappers kunnen dan met 250 pk, 2.0 TDI en 2.0 TFSI in de markt gezet worden, daarboven de TT-S met een 2.0 Bi Turbo TFSI van 300 pk en daar boven de TT RS met 380 pk, tevens alleen quattro aandrijving en geen voorwielaandrijving.
Verder lijkt het dat ook cilinder uitschakeling (cylinder on demand) zijn intrede gaat maken, 2 cilinders uitschakeling kan zowel bij de 4 als 5 cilinder motor toegepast worden.
De 4 cilinder schakelt terug naar 2 cilinders en de 5 cilinder schakelt terug naar 3 cilinders.
De TT is een Niche model, een niche is een kleine specifieke markt.
Dit zie je al bv aan de huidige specifieke TT body die grotendeels (69%) uit aluminium vervaardigt is.
Zo’n model staat niet voor grote aantallen en is specifiek voor een bepaalde liefhebber.
De TT zou veel dichter bij de A5 gezet kunnen worden zonder dat hij kopers weg kaapt.
De volgende generatie TT wordt nog geavanceerder en gaat gebouwd worden volgen het “Audi Ultra” principe.
De Body wordt weer vervaardigd uit een deel Staal (nog minder dan nu), een deel Aluminium (meer dan nu) en met heel veel “Carbon Fiber-Reinforced Polymer (CFRP).
Alleen deze technologieën staat al toe dat hij hoger in de markt gezet kan worden.
Verder komt er een nieuwe generatie Haldex in productie voor de nieuwst MQB bodemgroep.
Comment
-
2013 zal het jaar van de nieuwe TT Mk3 worden.
Audi kan een verrassing in petto hebben tijdens Geneva 2013, in de vorm van een TT concept, maar die kans lijkt klein.
Alles wijst er op dat Audi de introductie voor eind 2013 geplant heeft tijdens de, IAA Frankfurt September 2013.
Als we terug kijken, zagen we de eerste TT Mk3 test mule in:
Januari 2012 Spanje. (warm weer testing)
Maart 2012 Sweden. (kout weer testing)
Mei 2012 Duitsland. (Nordschleife test 1.)
Juli 2012 Duitsland. (Nordschleife test 2.)
Oktober 2012 Duitsland. (Nordschleife test 3.)
Dit betekend dat al het test werk met de mule (oude body style op een nieuw MQB onderstel) is gedaan en dat we deze naar alle waarschijnlijkheid niet meer terug zullen zien.
Aannemelijk is dat de compleet nieuwe auto de komende 3 maanden als eerste zal opduiken in zweden, voor kout weer testing,
om dan vervolgen een zelfde programma af te werken als de testmule deed in 2012. Maar met het verschil van maximaal 1 a 2 Nordschleife tests.
Dit betekend dan dat al het test werk van de nieuwe TT Mk3 rond Juli/Augustus 2013 (voor het zomer-reces) afgerond zal zijn en dat de introductie plaats kan vinden op de IAA Frankfurt September 2013.
Audi zou ook nog sentimenteel kunnen zijn en op de Tokio Motor show eind 2013 al een TT Roadster concept kunnen laten zien.
Op Tokio hebben al 2 TT concepts in het verleden het levens licht gezien, dus het is niet ondenkbaar dat Audi deze traditie hoog wil houden met de TT.
Er kan dus best iets plaats kunnen gaan vinden aan het eind van 2013, maar dat is af wachten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
Hopelijk doet Audi nu eens wat meer moeite en ziet de nieuwe er niet hetzelfde uit als de oude met een nieuwe neus en wat andere achterlichten.
Comment
-
Het mooie van de TT is, dat het een niche model is, dus evolutie is geen noodzaak.
Na 2 generaties kunnen ze gewoon op basis van cijfers bepalen of de TT 3 een evolutie wordt of een revolutie.
Gezien dat hij nergens bij hoort kunnen ze alle kanten op met het design.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maaher Bekijk BerichtenDa's de Quattro Concept zeker? Ik hoop dat ze de TT een eigen gezicht geven, zoals ze bij MKI gedaan hebben.
Ik zou niet verbaast zijn als er veel elementen van de 2 e-tron modellen en quattro concept in de nieuwe TT verwerkt gaan worden.
Comment
Comment