Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Het exterieur: daar zitten veel mooie lijnen in het design.
Het interieur daarentegen: dat ziet er gewoon niet uit. Daar wordt je zeeziek van alleen al door ernaar te kijken.
Zeer knappe concept! Ook straf dat ze zo'n prestaties kunnen combineren met zo'n gering verbruik en dito uitstoot!
'k Hoop trouwens ook dat er in de toekomst wat stylingkenmerken van de neus overgenomen worden.
Ja, maar ga er maar geen sportief ritje in de Ardennen mee doen, want na X kilometer zijn je batterijen leeg en dan val je terug op enkel je superdieselstoof ofzo
In AutoBild’s latest issue they have a nice photo spread on BMW’s new M100 sports car. There will be even a “green” model called the “BMW i100 Coupe ActiveHybrid”.
The M100 will compete with Audi’s R8 V10 and MB’s SLS. AutoBild reports that BMW will show the M100 at the 2011 IAA (Frankfurt Auto Show). Production will start two years later, in 2013. The car will cost MORE than 100,000 euros. The magazine says the M100 will cost a good 170K euros! Planned production numbers are 35,000 units over five year product life. 450 PS (Hp) and a little as 3L per 100kph (86 mpg!) with the i100 model.
The M100 is known internally to BMW as “Project 442”. The M100 is just a part of this “Project 442” model lineup. More cars will follow.
So far Autobild does not have these photos up online yet. I think that will happen sometime this week. You can check their website here:
Maar wat is deze wagen dan??? Is toch nog iets heel anders...
Eerst werd er gefluisterd dat dit een nieuwe versie van de 3 Serie zou zijn. Als je goed naar de man kijkt naast de wagen, zie je dat hij toch wel een pak groter is dan een doorsnee 3 Serie of zelfs 5 Serie.
Volgens het net zou het hier gaan om een 5 jaar oud studiemodel dat oorspronkelijk bedoeld was om "binnenshuis" te blijven. Er worden wel vaker concept cars gemaakt die niet getoond worden aan het grote publiek (en die pas een aantal jaren tot zelfs tientallen jaren later opduiken, zoals de Z22 enz...).
Het velgendesign is verouderd, dus daar kunnen we niet echt op voortgaan. De vormentaal is wél volledig nieuw en zou wel eens kunnen aanwijzen hoe BMW in de toekomst zal evolueren op vlak van design. Ik gok dat we deze Concept nog op één of ander autosalon gaan tegenkomen. Het is toch al weer 2 jaar geleden (autosalon van Genève 2008 met de Vision) dat we nog een "speciale" concept van BMW gezien hebben, de Active Hybrids en Efficiënt Dynamics buiten beschouwing gelaten.
Neen, maar volgens mij zal dat niet meer zo lang duren. Ik heb zo het gevoel dat dit een model wordt dat een nieuw tijdperk zal inluiden op vlak van design, zoals de Z9 dat ooit deed.
Nu ja, het is moeilijk af te leiden zo onder een grote plastic zak.
Neen, maar volgens mij zal dat niet meer zo lang duren. Ik heb zo het gevoel dat dit een model wordt dat een nieuw tijdperk zal inluiden op vlak van design, zoals de Z9 dat ooit deed.
Nu ja, het is moeilijk af te leiden zo onder een grote plastic zak.
Een nieuw 'Bangle'-tijdperk?
Ik vraag mij af waar ze op wachten, die foto is een jaar oud en iedereen dacht toen dat die auto op de IAA ging staan.
Ik vraag mij af waar ze op wachten, die foto is een jaar oud en iedereen dacht toen dat die auto op de IAA ging staan.
Het zou mij niet verbazen moest er zo'n nieuwe tijdperk komen. De volledige modellenreeks is vernieuwd en heeft de Adrian van Hooydonk-handtekening zeg maar. Nu nog een paar facelifts (7 Serie, 5 Serie, Z4, X1,...) en we zijn terug bij het begin (de 7 Serie zoals in 2001 aan het begin van het Bangle-tijdperk). Ik hoop dat we deze concept nog gaan tegenkomen, al zou ik liever een nieuwe sportwagen zien op basis van de Vision ED.
Comment