Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Groene BMW Sportwagen
Collapse
X
-
Groene BMW Sportwagen
BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 VitesseLabels: Geen
-
Ook iets gevonden op autoblog, meer details geven ze voorlopig nog niet vrij..
( bron: http://www.autoblog.nl/archive/2009/...ortauto-op-iaa )
Geen F1 meer voor de Beierse fappers, maar dat gaan ze helemaal goed maken. Op de IAA zal BMW namelijk een duurzame sportauto presenteren. Het klinkt een beetje als een milieuvriendelijke bosbrand, eerder “minder schadelijk” dan echt ecologisch donkergroen. En ik durf te betwijfelen dat de teleurgestelde Formule 1 fans zich echt getroost voelen. De BMW EfficientDynamics Vision moet laten zien hoe efficiënt een sportauto kan zijn. De duurzaamheid telt niet alleen voor de aandrijflijn/ brandstofverbruik, maar ook voor het design en materialen. Naar verdere details blijft het gissen, dus we laten ons maar verrassen in Frankfurt in september. Misschien kunnen ze wat E30’s recyclen en van moderne zespitters voorzien. Licht, ruim genoeg voor mij, snel en vast ook best zuinig.
In december 2008 vingen we al signalen op over deze mogelijke conceptcar:
Think of something with smaller proportions, but more modern or current styling of the Z8. This means headlights positioned on the corner of each front wings with a wide twin-kidney grille similar to the CS Concept but not as wide. No windscreen but a speedster style screen and a twin individual cabin layout where the aluminium metal skin actually joins on to the dashboard separating the driver from the passenger.
All this but in a compact (1er based) platform with a very significant insignia on the front wheel arch - “eDrive.”
No V8, no insane overload of power and excess. Vision-Z is all about relevance and sustainability and the progress of sports cars for the future
Ik ben vooral benieuwd naar hoe hij eruit gaat zien :S
Hoe zag de M1 2008 er nu precies uit? Concept vond ik namelijk aartslelijk...
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk BerichtenNu heb ik wel mijn bedenkingen bij een deels elektrische sportwagen. Een sportwagen koop je toch vooral om te rijden hé? Niet om je te verplaatsen
Comment
-
Ik vind het een goed idee, uiteindelijk zullen we toch allemaal moeten evolueren naar hybride of een andere milieuvriendelijke aandrijving. Hoe meer ze zo'n dingen in productie brengen, hoe meer ervaring er wordt opgedaan met deze vormen van motorisatie.
Ik vind het dus echt een goede beslissing van BMW dat ze zich terugtrekken uit de F1 en zich concentreren op zo'n dingen.
Ze denken vooruit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JoriS1 Bekijk BerichtenWat doet u vermoeden dat ge met een elektrische auto niet kunt rijden? Rijden zit hem voor een groot deel in de ophanging en als ge daarnaast nog beschikt over een motor die permanent hoog koppel levert..BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk BerichtenDat ziet er meer iets SUV-achtigs uit ipv een echte sportwagen...
Zeer speciaal...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk BerichtenIk vind het een goed idee, uiteindelijk zullen we toch allemaal moeten evolueren naar hybride of een andere milieuvriendelijke aandrijving. Hoe meer ze zo'n dingen in productie brengen, hoe meer ervaring er wordt opgedaan met deze vormen van motorisatie.
Ik vind het dus echt een goede beslissing van BMW dat ze zich terugtrekken uit de F1 en zich concentreren op zo'n dingen.
Ze denken vooruit.
absoluut mee eens! En trouwens, heerlijk toch moesten ze door het hybride gedoe dezelfde prestaties kunnen behouden van bvb een x30i, ondanks er bvb maar een 1.6 turbo motortje inligt waardoor de jaarlijkse taksen miniem zijn!
Ik ben volledig voor!Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-opticMotoren & Tjeurisme
Comment
Comment