Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Groene BMW Sportwagen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Blijkbaar is de styling wel aan het veranderen!!!
    Die voorkant rare vormen eigenlijk, wat Mitsu Evo trekjes, wat Mercedes CLC zijkant en wat de achterkant betreft .... ik zou het niet weten.

    Hopelijk zetten ze het embleempje van BMW op de achterste stijl zoals bij de oude M1 uit de tachtiger jaren. Mss heeft hij er meer van weg dan we denken.

    Ik ben inderdaad wel eens benieuwd naar de toekomstige motorisatie. Zouden ze in Munchen een doorbraak hebben gehaald in hun waterstoftechnologie?????

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
      absoluut mee eens! En trouwens, heerlijk toch moesten ze door het hybride gedoe dezelfde prestaties kunnen behouden van bvb een x30i, ondanks er bvb maar een 1.6 turbo motortje inligt waardoor de jaarlijkse taksen miniem zijn!

      Ik ben volledig voor!
      ik zou niet te vroeg victorie kraaien, als elk merk hybrides zal gaan leveren met een kleine cilinderinhoud zal de regering veel inkomsten mislopen. En hier in Belgie zullen ze wel één of andere taks uit hun mouw schudden.

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichten
        ik zou niet te vroeg victorie kraaien, als elk merk hybrides zal gaan leveren met een kleine cilinderinhoud zal de regering veel inkomsten mislopen. En hier in Belgie zullen ze wel één of andere taks uit hun mouw schudden.

        dat doen ze nu ook al jaren met die kleine dieseltjes die vermogens leveren van de grote diesel wagens van vroeger. Toch doen ze er niets aan. En eens er iets aan gedaan zal worden, dan zullen ze op CO2 uitstoot belasten en zullen de hybrides terug de juiste keuze blijken. In de eerste 20 jaar zitte zeker meer dan safe met een CO2 vriendelijke hybride!
        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
        Motoren & Tjeurisme

        Comment


        • #24

          Comment


          • #25
            Knappe shop!
            freude am fahren

            Comment


            • #26
              Gigantisch grote wagen eigenlijk

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door Fokko Bekijk Berichten


                Iets te veel gelijkenissen imo.

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                  Eek!
                  Is die tekenpen uitgelopen of zo? Die lijkt precies op nen banana split die in de zon heeft gestaan...

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
                    Eek!
                    Is die tekenpen uitgelopen of zo? Die lijkt precies op nen banana split die in de zon heeft gestaan...
                    schitterend

                    Comment


                    • #30
                      BMW teast met zuinige sportauto


                      27 augustus 2009 | Tekst: Roy Kleijwegt
                      Al eerder deze zomer meldden we dat BMW op Frankfurt een duurzame concept-sportauto gaat tonen. Volgens goed gebruik begint het merk nu te kietelen met een snapshot van de carrosserie.

                      Volgens BMW betreft het een revolutionaire conceptcar, genaamd Vision EfficientDynamics Concept, waarbij vooral de Effecient Dynamics technieken van het merk naar nieuwe hoogtes worden gestuwd. Dit alles om de auto zo zuinig mogelijk te maken. Ook heeft men er bij het ontwerpen op gelet dat de gebruikte materialen het milieu zo min mogelijk belasten. Maar, zo verzekert BMW, de duurzaamheid van de auto gaat niet ten koste van de prestaties. De auto heeft ongeveer de grote van een BMW 3-serie en naar verwachting gebruiken de Duitsers de twinturbomotor uit de 335i als basis voor de aandrijflijn van de Vision-concept.



                      Bron: www.autoweek.nl
                      freude am fahren

                      Comment


                      • #31
                        Zuinig, groen, CO2, effecient dynamics, ... 't is niks anders meer bij BMW!

                        Comment


                        • #32
                          hun smoelwerk wordt alsmaar aggresiever

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                            Zuinig, groen, CO2, effecient dynamics, ... 't is niks anders meer bij BMW!

                            Efficient dynamics is wat mij betreft een schot in de roos!

                            Ik zie niet in wat je tegen een zuinige, ecolische sportwagen kan hebben (er van uitgaand dat BMW er in slaagt de sensaties van een sportwagen (minstens deels) te behouden uiteraard)

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door Reno Bekijk Berichten
                              Efficient dynamics is wat mij betreft een schot in de roos!

                              Ik zie niet in wat je tegen een zuinige, ecolische sportwagen kan hebben.
                              Inderdaad! En dan nog wel zonder aan rijdynamiek te moeten inboeten! 'k Vind dat juist straf van BMW!
                              freude am fahren

                              Comment


                              • #35
                                freude am fahren

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Reno Bekijk Berichten
                                  Efficient dynamics is wat mij betreft een schot in de roos!

                                  Ik zie niet in wat je tegen een zuinige, ecolische sportwagen kan hebben (er van uitgaand dat BMW er in slaagt de sensaties van een sportwagen (minstens deels) te behouden uiteraard)
                                  Onder een groene sportwagen begrijp ik niet direct een supersportwagen met gigantisch vette V8 onder de motorkap. 't Zal zo'n waterstofgelul worden vermoed ik of een viercilinder met triturbo of whatever. En daar heb ik wel iets tegen.

                                  Ik heb uiteraard niks tegen effecient dynamics, maar ik vind het gewoon jammer dat, als er nieuws van BMW komt het altijd extreem groen getint is. Alsof ze als echte freaks plots het groene pad opgestapt zijn.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Tweede teaser BMW Vision EfficientDynamics

                                    vrijdag 28 augustus 2009

                                    BMW voert de spanning op wat betreft de conceptcar die de Duitsers op de IAA presenteren. Deze tweede teaser geeft ons een betere indruk van het geheel.Afgelopen woensdag stuurde BMW een teaservideo naar buiten zoals we ze niet vaak zien. Er was maar zo weinig van te maken dat we het doel ervan misten. Anderzijds heeft BMW ons wel heel nieuwsgierig gemaakt. En die nieuwsgierigheid wordt alleen maar sterker met het naar buiten sturen van deze foto.

                                    Uniek
                                    Op de foto zien we een deel van de Vision EfficientDynamics conceptcar die BMW in Frankfurt zal onthullen. Volgens de designers is het een conceptcar die in geen enkel opzicht op een eerder door BMW onthuld concept lijkt.

                                    Geruchten
                                    Inmiddels beginnen de geruchten ook op gang te komen. Diverse bronnen reppen over een hybride sportauto die aangedreven wordt door zowel een elektromotor als een comapcte dieselkrachtbron. We zullen het zien. Volgende week onthult BMW namelijk opnieuw een teaser(video). Wij houden je op de hoogte!

                                    Bron: www.autowereld.com
                                    freude am fahren

                                    Comment


                                    • #38
                                      freude am fahren

                                      Comment


                                      • #39
                                        Officieel: BMW’s visie op de spannende sportwagen


                                        30 augustus 2009 | Tekst: Alexander Inia Print Mail Houd me op de hoogteBMW heeft zich ten doel gesteld de wereld te laten zien dat spannende auto’s wel degelijk een laag verbruik kunnen hebben. Vandaar dat op de IAA de Vision Efficient Dynamics staat, een bijna buitenaards studiemodel dat M-prestaties aan een zeer lage CO2-uitstoot koppelt.

                                        De aandrijflijn van de Vision Efficient Dynamics bestaat uit twee elektromotoren en een driecilinder turbodiesel. Deze heeft een cilinderinhoud van 1,5-liter turbodiesel. Ondanks de kleine cilinderinhoud heeft deze een vermogen van 163 pk en een maximumkoppel van 290 Nm. Het specifieke vermogen is een record voor dieselmotoren, claimt BMW. Het studiemodel heeft een transmissie met dubbele koppeling.
                                        De ene elektromotor bevindt zich bij de vooras, de andere bij de achteras. De voorste elektromotor levert permanent 60 kW, dit kan voor een periode van maximaal 30 seconden stijgen naar 84 kW. Gedurende tien seconden behoort zelfs 104 kW tot de mogelijkheden. Het maximumkoppel van deze motor ligt op 220 Nm.

                                        Lithiumpolymeer
                                        De tweede elektromotor, die zich tussen de versnellingsbak en de dieselmotor bevindt, levert constant 25 kW en heeft een piekvermogen van 38 kW. Het maximumkoppel is 290 Nm. De kracht van deze elektromotor is er om de dieselmotor te ondersteunen of om volledig elektrisch te rijden. Bij het uitrollen en het remmen is deze elektromotor een generator, die elektrokracht naar de lithiumpolymeer accu’s in de auto voert.
                                        De BMW heeft vierwielaandrijving. Het totale vermogen –inclusief de dieselmotor- ligt op 356 pk en het maximumkoppel is 800 Nm. De sprint naar 100 kilometer per uur kost de Vision Efficient Dynamics 4,8 seconden en de topsnelheid is begrensd op 250 kilometer per uur. Het gemiddeld verbruik is 3,76 liter per 100 kilometer. De CO2-uitstoot bedraagt 99 gram per kilometer, een indrukwekkende waarde als je de karrenvracht pk’s van deze BMW in ogenschouw neemt.
                                        De Vision Efficient Dynamics Concept kan ook functioneren als plug-in hybride. Als de auto volledig elektrisch rijdt, is deze per kilometer verantwoordelijk voor omgerekend 50 gram CO2 per kilometer. De elektrische actieradius is 50 kilometer, de energie wordt opgeslagen in 98 lithium-polymeer accu’s.

                                        Formule 1
                                        Nu het nog kan –BMW-Sauber verlaat aan het einde van het jaar de eredivisie van de racerij- meldt BMW vol trots dat de Vision Efficient Dynamics volop profiteert van de aerodynamische kennis die het merk in de Formule 1 heeft opgedaan. De winddeflectors en –geleiders zijn verwant aan die van de BMW Sauber F1-auto. De Active Air Flap Control kennen we al uit de huidige productiemodellen van BMW, maar de actieve luchtinlaat voor is nieuw. De Cw-waarde van het studiemodel is 0,22. Het is een studiemodel, dus dik lichtmetaal mag niet ontbreken. BMW houdt het op wielen met een diameter van 21 inch.
                                        Het studiemodel weegt 1.395 kilogram. De auto is 4,60 meter lang, 1,90 meter breed en 1,24 meter hoog. Binnenin heeft BMW voor een 2+2-opstelling gekozen. De inzittenden moeten vleugeldeuren opendoen om in te kunnen stappen en er kan 150 liter bagage mee. Het policarbonaat dat BMW als glas gebruikt, wordt automatisch donkerder als er meer licht op schijnt. De stoelen zijn gemaakt van kevlar. Een driedimensionaal head-up display zorgt er voor dat de bestuurder altijd op de hoogte is van de belangrijkste informatie.
                                        BMW is behoorlijk open over de relevantie van de Vision Efficient Dynamics. Het merk noemt de aandrijflijn en de aerodynamica als belangrijkste technologieën voor toekomstige productiemodellen. Maar ook ‘andere technische details’ kunnen we terugzien in de toekomst, aldus BMW. Op de IAA kunnen we ons voor het eerst vergapen aan de spectaculaire BMW-studie.




                                        Bron: www.autoweek.nl
                                        freude am fahren

                                        Comment


                                        • #40






                                          Bron: www.autoweek.nl

                                          freude am fahren

                                          Comment

                                          Working...
                                          X