Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 Avant '08

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Stond her al maar nu in een ander kleurtje+tekst

De huidige Audi A4 sedan mag nog even mee en dat geldt ook voor de A4 Avant. Waarschijnlijk pas begin 2009 kunnen we de A4 sedan verwelkomen en een klein jaar later zal de Avant zijn opwachting maken. Toch heeft Motor Authority vast een impressie gemaakt van de nieuwe A4 Avant. De nieuweling zal qua styling voortborduren op de huidige lijnen en wellicht ook stijlelementen gebruiken van de A5 coupe. Overigens zal de A4 ook gebruik maken van het platform van de A5 en op basis van dezelfde architectuur worden ook de toekomstige Q7, A7 en wellicht zelfs de A6 en A8 gebouwd.
    Dankzij een verder naar achter geplaatste motor zou de A4 straks een significant betere wegligging en beter rijcomfor moeten bieden. Het aanod aan motoren zal lijken op die van de A5, maar met enkele toevoegingen aan de onderkant van het spectrum

bron: www.autoblog.nl

nu zeggen ze ineens 2009 voor de sedan

ik hoop dat dit niet klopt, ik dacht dit jaar in Frankfurt
    maar als hij zo wordt dan ben ik verliefd...

Comment

Ik heb eind verlede jaar gebeld met een Audi verkoper en die zei dat het voor najaar 2007 zou zijn ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frigobox Bekijk Berichten
        Ik heb eind verlede jaar gebeld met een Audi verkoper en die zei dat het voor najaar 2007 zou zijn ...
        Laat ons hopen! Al ben ik nog niet uitgekeke op de huidige..

Die rode is wel mooi!

Comment

ik vind de huidige niet zo knap eigenlijk... vooral met die ubermooie a6 met ledlichten ernaast in het gamma, lijkt de huidige al te veel verouderd... maar das imho
          Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel
          ... De snelheidslimieten zijn overal zo gelegd dat je zelfs met 4 platte banden en olie op de baan nog door de bocht kunt aan de maximum toegelaten snelheid ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ///NFSThunder Bekijk Berichten
            ik vind de huidige niet zo knap eigenlijk... vooral met die ubermooie a6 met ledlichten ernaast in het gamma, lijkt de huidige al te veel verouderd... maar das imho
            Als je de huidige wat extra uiterlijke opties geeft, dan is die heel knap. Collega van mij heeft een zwarte met alu dakrails en strips rond de ruiten. RS4 velgen eronder en verdonkerde ruiten. Echt wel dag en nacht verschil met de standaard A4 met zwarte dakrails en die lelijke standaardvelgen ...

Comment

Als je de huidige wat extra uiterlijke opties geeft, dan is die heel knap. Collega van mij heeft een zwarte met alu dakrails en strips rond de ruiten. RS4 velgen eronder en verdonkerde ruiten. Echt wel dag en nacht verschil met de standaard A4 met zwarte dakrails en die lelijke standaardvelgen ...
              Vind ik ook! De huidige A4 kan zeer lelijk en zeer mooi zijn, het hangt ervan af hoe je hem samenstelt. Maar met goede smaak (en ook de nodige centen voor de opties) kan je er een immens knappe auto van maken!

Comment

Weet er iemand wat meer over de data van de nieuwe modellen? Eerst had ik gehoord Sedan in de loop van 2007 en Avant begin 2008. Nu lijkt alles 2 jaar verder geschoven door da artikel dat ik las ...

Comment

Weet er iemand wat meer over de data van de nieuwe modellen? Eerst had ik gehoord Sedan in de loop van 2007 en Avant begin 2008. Nu lijkt alles 2 jaar verder geschoven door da artikel dat ik las ...
                  de data zijn nog altijd sedan eind 2007, avant in loop van 2008

Comment

Nog enig nieuws ? Al iets meer gehoord ?
                    En dan noem ik vooral stradge ;-)
                    Sintruin till I die

Comment

@E90N
                      er zijn spyshots van de sedan verschenen waar de lijnen al wat op te zien zijn, deze staan normaal gezien in het sedantopic en laten een aggresieve neus met relatief korte overhangen zien
                      op autoweek gaf iemand deze info
                      " aanvullingen wat mij inmiddels bekend is geworden, als officiële informatie uit dealerorganisatie:
                      1.8 FSi 115pk (85kW)
                      1.8 TFSi 150pk (110kW), zowel als 6-bak als multitronic
                      2.0 TFSi 177pk (130kW)
                      2.0 TFSi 210pk (155kW)

2.0 TDi 143pk (105kW), zowel als 6-bak als multitronic
                      2.0 TDi 170pk (125kW), iig als 6-bak
                      2.7 TDi 190pk (140kW)
                      3.0 TDi 240ps (177kW), quattro, iig als 6-bak

op dieselfront dus ogenschijnlijk ( :s ) weinig "echt" nieuws, alleen her en der wat pk's extra. de 2.0TDi zou common-rail moeten worden, maar dat staat nog nergens vermeld."
                      deze bron zou betrouwbaar zijn door connecties met dealers
                      maar ik meer info vind zet ik het hier, ik kijk er ook ongeloofelijk hard naar uit

Comment

zou de 1.9tdi met 115 pk verdwijnen uit het gamma, kan ik me niet inbeelden want scoort enorm op de leasemarkt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Faust Bekijk Berichten
                          zou de 1.9tdi met 115 pk verdwijnen uit het gamma, kan ik me niet inbeelden want scoort enorm op de leasemarkt
                          Kan het mij ook ni inbeelden ...

Comment

Kan het mij ook ni inbeelden ...
                            ik anders wel hoor, die 1.9TDI is ondertussen echt wel oud geworden hoor.
                            Volgens mij komt er gewoon een zwakkerre 2.0TDI als vervanger

Comment

Ik denk er ook zo over. Bij de 3-reeks is de lichtste diesel ook 122pk nu (318d), maar zal bij de facelift ook 143 pk hebben (of leggen ze die motor er nu al in ondertussen?), dus een logische vooruitgang vind ik!

Comment

De link naar deze foto stond al ergens in het sedan topic

Comment

Is er dan nog een sedantopic ook? Best samengooien zeker? Of niet?
                                  Achterlichten zijn precies van de A5 vind ik...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                                    Is er dan nog een sedantopic ook? Best samengooien zeker? Of niet?
                                    Achterlichten zijn precies van de A5 vind ik...
                                    Het is bewust apart gehouden en met rede. De Sedan zou ergens rond september in Frankrfurt gelanceerd moeten worden of zoiets

De avant is pas voorzien voor begin 2008

Comment

Het is bewust apart gehouden en met rede. De Sedan zou ergens rond september in Frankrfurt gelanceerd moeten worden of zoiets

De avant is pas voorzien voor begin 2008
                                      Jep inderdaad, zo zou het voorzien zijn .

En @ TomT: Die foto's zijn dood gewoon een A5 die beetje uitgelend is met 4/5 deuren. Niets speciaals dus eigenlijk.

Comment

Dacht ik dus ook al. Ik durfde de woorden A5 Avant niet in m'n mond nemen, maar dacht er het mijne van.

@frigobox: aha, dan is het uiteraard best dat deze gescheiden blijven!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                                          ik anders wel hoor, die 1.9TDI is ondertussen echt wel oud geworden hoor.
                                          Volgens mij komt er gewoon een zwakkerre 2.0TDI als vervanger
                                          fiscaal is dit niet echt aanvaardbaar op de fleetmarkt.

Comment

Working...
                                          X