Foto's in groter formaat
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW M135i / M1
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenM'n kop eraf als dat nog in de huidige reeks komt (tenzij een gelimiteerd specialleken ofzo). Lijkt me gewoon de toekomstige '1 die al z'n rondjes draait. In 2011 wordt de nieuwe '1 voorgesteld dus onderhuids rijdt die auto zeker al rond.
Comment
-
Supersnelle BMW 1-serie bijna klaar
Het worden fraaie tijden voor de liefhebbers van snelle BMW’s. De bloedlijn krijgt er namelijk een kleine telg bij: de 1-serie M.
De naam van de nieuweling is overigens nog niet bekend. We verwachten dat BMW de naam M1 laat voor wat die is. Die zou de liefhebbers van de legendarische M1 teveel voor het hoofd stoten. Daarom zal de keuze gaan tussen 1-serie M Coupé, 135 tii en BMW 135is.
Qua motorisering zetten we namelijk in op de sterkste versie van de 3,0-liter turbomotor, die ook in de BMW Z4 sDrive35is ligt. In die auto is het blok goed voor 340 pk. Extra vermogen is echter slechts een deel van de sportiviteit: een dikke bodykit en grotere, lichtgewicht wielen vormen ook onderdeel van de behandeling. Over gewicht gesproken: we verwachten dat BMW door toepassing van wat koolstofvezel en aluminium wel wat kilo’s van het leeggewicht af kan snoepen.
De sportiefste 1-serie is het slotakkoord voor het huidige model. Dat maakt volgend jaar plaats voor een tweede generatie 1-serie. Dat betreft overigens de hatchback; de nieuwe Coupé komt op z’n vroegst eind 2012.
Behalve deze supersnelle 1-serie zien we rond de jaarwisseling ook voor het eerst de BMW M5. Die krijgt een V8 met twee turbo’s en minimaal 550 pk onder de kap en gaat het weer opnemen tegen de Mercedes E 63 AMG en Audi RS6.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
Ik wil dat.
Fuck ziet er een wel heel dik spel uit!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenHad nog gehoopt dat dit nog de laatste atmo ///M zou worden, eentje om over een tijdje in tweedehands in huis te halen en te koesteren. Die eer blijft dus de E90ev M3 toebedeeld... Had liever een erg lichte, erg hoogtoerige 2,8 of 3 liter zes-in-lijn gehad.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk BerichtenIk ben nu echt eens benieuwd wat er hier van zal komen.
Wel jammer dat er niet gekozen is voor de oude M3-motor. Zou geniaal geweest zijn. Maar voor de rest is dit wel een superdik hok!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk BerichtenIk ben nu echt eens benieuwd wat er hier van zal komen.
Wel jammer dat er niet gekozen is voor de oude M3-motor. Zou geniaal geweest zijn. Maar voor de rest is dit wel een superdik hok!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
als ik het zo hoor en zie toch liever een zwaardere m3 coupe.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk BerichtenGeluid trekt op geen hol
Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
zal gewoon dezelfde motor zijn als in de Z4 35is, meer pk zal niet mogen omdat hij dan de M3 zou kunnen overtreffen
via BMW Performance kan je trouwens al een motorupgrade krijgen, naar 326 pk.
jammer dat BMW niet nog een zot doet (zoals die M5 CSL concept)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenDat ze daar maar 't Alpina B3 S blok in pleuren, allez da's de gewone, maar met de Alpina specs bedoel ik dus.
Heeft BMW niet in het verleden al eens een Alpina-gemodde motor gebruikt? Ik dacht in de X5 4.6iS?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichtenno way dat hij zo gaat klinken hoor goed gedempt om het nog een beetje als een verrassing te houden
Comment
-
Comment