Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik ben dit weekend in Modena geweest bij Ferrari en Maserati. Ondanks al dat geweld op wielen dat ik gezien heb blijft mijn liefde voor BMW sterker. Ik zal nog eerder mijn hoofd draaien voor een 135i coupé dan een Ferrari 430...
je hebt autoliefhebbers en je hebt autoliefhebbers
Ik ben dit weekend in Modena geweest bij Ferrari en Maserati. Ondanks al dat geweld op wielen dat ik gezien heb blijft mijn liefde voor BMW sterker. Ik zal nog eerder mijn hoofd draaien voor een 135i coupé dan een Ferrari 430...
Blijkbaar ben ik dan toch niet helemaal abnormaal (of we zijn het beiden)
Ik kijk sneller om naar een knappe A4, 3-reeks of C-klasse dan naar een Porsche, Ferrari, Aston,...
Blijkbaar ben ik dan toch niet helemaal abnormaal (of we zijn het beiden)
Ik kijk sneller om naar een knappe A4, 3-reeks of C-klasse dan naar een Porsche, Ferrari, Aston,...
Blijkbaar ben ik dan toch niet helemaal abnormaal (of we zijn het beiden)
Ik kijk sneller om naar een knappe A4, 3-reeks of C-klasse dan naar een Porsche, Ferrari, Aston,...
Ik kijk niet om naar auto's die ik niet kan betalen...
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Blijkbaar ben ik dan toch niet helemaal abnormaal (of we zijn het beiden)
Ik kijk sneller om naar een knappe A4, 3-reeks of C-klasse dan naar een Porsche, Ferrari, Aston,...
Whats also notable from the interview is that Mr. Segler basicly comes out and says the car will not be called the M1. He feels that the name is reserved in history by the original M1, think NBA jerseys in the rafters. He of course, would not divulge the exact name the new car will arrive with as I'm sure that is still a highly kept secret within BMW until they put out the official press release. The car will be in some way based on the 306hp 135i Coupe, and will be produced in limited numbers, mainly owing to its limited remaining lifespan, this time think Z4 M Coupe/Roadster.
The car will arrive in the second quarter of 2011
Uit een interview met Dr. Kay Segler, BMW M GmbH's Managing Director
A hot BMW 1-series will go on sale next year, the M division's managing director has confirmed.
Dr Kay Segler officially confirmed the company's plans for the first time, adding that it will not be badged as an M model because of associations with the M1 mid-engined sportscar built between 1978 and 1981. See spy pics of the hot BMW 1-series
Autocar understands the car will be good for 350bhp and reach UK showrooms in 2011.
BMW’s M division has been working on its entry-level model in a bid to attract younger buyers to BMW’s performance cars.
Power for the model will come from a twin-turbocharged six-cylinder engine producing 350bhp. More than outright power, though, it is torque that is likely to play a more significant role in defining the new car’s character.
No figures have been released, but with BMW’s standard turbocharged 3.0-litre six already producing an M3-equalling 295lb ft, the newly developed M version of this engine should be good for at least 310lb ft.
The basis for the new M-car is today’s 1-series coupé. Its driveline is likely to feature a standard six-speed dual-clutch gearbox and an electronically controlled M differential.
With a kerb weight of not much more than 1500kg, its straightline performance should be close to that of the 1580kg M3. A relatively short 3.15:1 final drive promises a 0-60mph time of around 5.5sec.
Fuel-saving measures such as brake energy regeneration and possibly a stop-start system should also ensure the new M1 is no thirstier than the 135i, which delivers 30.7mpg in six-speed manual guise.
Underneath, the layout of the 1-series coupé’s MacPherson strut (front) and multi-link (rear) suspension will remain the same. However, M division engineers have set about altering the suspension properties, with firmer spring and dampers, and a new set of bushes.
It will slot into the range beneath the M3 coupé, and should cost around £38,000, £8000 more than the 135i Coupé M Sport. That means it will compete directly with Audi’s forthcoming RS3.
Ik denk dat de M-mannetjes snel "kein M" gezegd hebben als ze zien wat 't 'maar' wordt (gesteld dat dat correct is). Ding zou dan eigenlijk beter 135is heten, oid.
En toch: op die spypics waren toch de M-tellers en M-zetels te zien? Die 135i coupé is nu echt 'es een kar die zich leent om een "baby-CSL" van te maken, imo. Alpina-versie van de motor erin (400pk), goed sperdiff, snedige afstelling (het kán op een '1, o ja), bredere banden (grootste minpunt van de huidige '1tjes, die kunnen gewoon geen breed genoeg rubber hebben voor hun gewicht, ze zouden eigenlijk 245 voor en 265 achter moeten hebben), een hele teug gewicht eruit (achterbank, soundproofing, dik glas, enz), nog een streepje sicko looks (matzwart streepje genre tii-studie, oid) en 't is af.
Geef dat dan een "doenbare" prijs (van rond de 50k) en daar gaat om gevochten worden.
In datzelfde opzicht vind ik de sDrive35is tegenover de sDrive35i ook maar een lame kosmetisch marketingmodelletje. De is rijdt (naar verluidt) niet snediger dan de gewone, en da's imo een gemiste kans.
M in een SUV
M drukgevoed
M gedicteerd door marketeers ipv engineers
al een geluk dat ze hier geen m-badge op plakken. de m zou voor marketing staan in plaats van motorsport. zoals de x5 en x6 m(arketing).
het is al een kunst om een relatief kleine 1-serie 1500 kilo te laten wegen me dunkt .
Ik denk dat de M-mannetjes snel "kein M" gezegd hebben als ze zien wat 't 'maar' wordt (gesteld dat dat correct is). Ding zou dan eigenlijk beter 135is heten, oid.
En toch: op die spypics waren toch de M-tellers en M-zetels te zien? Die 135i coupé is nu echt 'es een kar die zich leent om een "baby-CSL" van te maken, imo. Alpina-versie van de motor erin (400pk), goed sperdiff, snedige afstelling (het kán op een '1, o ja), bredere banden (grootste minpunt van de huidige '1tjes, die kunnen gewoon geen breed genoeg rubber hebben voor hun gewicht, ze zouden eigenlijk 245 voor en 265 achter moeten hebben), een hele teug gewicht eruit (achterbank, soundproofing, dik glas, enz), nog een streepje sicko looks (matzwart streepje genre tii-studie, oid) en 't is af.
Geef dat dan een "doenbare" prijs (van rond de 50k) en daar gaat om gevochten worden.
Volledig akkoord.
Volgens mij wordt het toch een échte M.
Ze moeten gewoon het verschil groot genoeg maken met de meest potente 1 reeks van het moment, de 135i 326 pk BMW Performance Parts. (met ophanging, uitlaat, enzo)
Ik hoop ten stelligste dat ze géén DKG bak zullen aanbieden, uit principe
Comment