Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW M135i / M1

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Heeft veel om er een echt trackbommetje van te maken, op circuit ben ik fan van de 1, hoewel ik de coupé aartslelijk vind.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      En check hoe zalig vet dat ding op de baan staat jammer van de lijn opzij, blijf de coupé een tikkie te kort vinden. Maar zou ermee kunnen leven, in deze auto
      Heb dat altijd al een disproportioneel gedrocht gevonden eigenlijk, die coupé

      Comment


      • Probleem met de 135i op circuit is dat hij vrij zwaar is tov bvb de 130i (eigen kind schoon kind zeker :p)
        Ook de temperaturen lopen op circuit bij een 135i snel op. Als je wat leest gaan er velen in noodloop als het een beetje warm is.

        Ik hoop maar dat ze dat bij BMW aangepakt hebben.


        Ik kijk er ook naar uit hoor, en ik hoop vooral dat het een bommetje wordt, want hij heeft het potentieel de beste sturende bmw te zijn

        Comment


        • Altijd een risico bij die turboblokken zeker? Warmlopen.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
            Onboard video: http://www.youtube.com/watch?v=R6FNlxtTAhQ

            N55 motor, Willam Blake?
            klinkt identiek als onze 335i

            N54 loopt idd warm, als je een beetje gast zit je olie zo aan 120-125° maar gaat er nooit boven (oliekoeler)

            eerste N54's hadden dat niet en liepen idd warm

            Comment


            • mja.... kwa geluid vind ik mijn oude 3.0 toch wat spectaculairder.
              zal er toch eens een proefrit mee willen maken.

              Comment




              • Is dat zo een SSC geval op de achtergrond?

                Comment


                • nee, ascari kz1

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                    klinkt identiek als onze 335i

                    N54 loopt idd warm, als je een beetje gast zit je olie zo aan 120-125° maar gaat er nooit boven (oliekoeler)

                    eerste N54's hadden dat niet en liepen idd warm
                    Er zijn er toch nog steeds veel die op circuit na x aantal minuten in noodloop gaan

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                      nee, ascari kz1
                      Nie gewoon wat daar allemaal in die garage staat...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                        Heb dat altijd al een disproportioneel gedrocht gevonden eigenlijk, die coupé
                        ²²²²²²

                        Zoals gTa en Nas hier al aangaven: wie weet wat dit zou geven op een Hatch... Imo sowieso de meest geslaagde carrosserievorm van de 1-reeks wat proporties betreft. De coupé (en cabrio ook) vind ik absoluut niet geslaagd.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                          Er zijn er toch nog steeds veel die op circuit na x aantal minuten in noodloop gaan
                          zou kunnen natuurlijk

                          maar bij de EVO longtermer hadden ze toch niks van problemen als ik mij het goed herinner

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                            Heb dat altijd al een disproportioneel gedrocht gevonden eigenlijk, die coupé
                            Vind ik dus ook, voor mij een 135i m sportshatch pls.
                            We plakken der ff een kont aanvast en dan hebben we een nieuw model.

                            Comment


                            • Kruising van een 135tii (zo gaat dit ding toch heten?) en een Mégane R26.R, in het koetswerk van een '1 Sporthatch (3-deurs).

                              Twee kuipjes, daarachter een kooi, voor de rest lege koffer, breed zoals dit ding hier, en 400 paarden. Hottest hatch ever.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                Kruising van een 135tii (zo gaat dit ding toch heten?) en een Mégane R26.R, in het koetswerk van een '1 Sporthatch (3-deurs).

                                Twee kuipjes, daarachter een kooi, voor de rest lege koffer, breed zoals dit ding hier, en 400 paarden. Hottest hatch ever.
                                Zo denken wij erover, maar ik denk dat het brede publiek meer is te vinden voor een dagelijks inzetbare 135i M...
                                Ik zeg het je, ik snap nog altijd niet wat iemand in een BMW X1 ziet, maar hoe je het ook draait of keert het slaat aan...

                                Comment


                                • De Amerikanen hebben liever een auto met een koffer. Daarmee is alles gezegd denk ik.

                                  En @ gTa, 135tii, dacht het niet.

                                  Comment


                                  • Alle details over de 1-Reeks M Coupé even samen gepuzzeld:
                                    • de 1-Reeks M Coupé (en zeker niet ‘M1′) verschijnt medio 2011 in de showrooms
                                    • de prijs wordt 5% boven de 135i oftewel op 50.000€ voor opties geschat
                                    • daarvoor krijg je een 3.0 zes-in-lijn biturbo met pakweg 330pk
                                    • goed voor o-100 in 5 seconden en (gelimiteerde) 250km/h voluit
                                    • een zesbak is standaard, een zeventraps-DKG tegen betaling
                                    • met 1350kg zou het gewicht 100kg lichter afklokken dan dat van de 135i
                                    • ditmaal ligt nadruk op rijdynamiek, niet op dragsterprestaties
                                    • daarvoor krijgt de 1-Reeks M Coupé de banden en spoorbreedte van de M3
                                    • ook de magische M-sper van de M3 is van de partij
                                    • maar de dempers zijn vast beter dan de regelbare exemplaren van grote broer
                                    • de ‘Ringtijd is gelijk aan de E90 M3, met nog een half jaar ontwikkeling te gaan

                                    Volledig artikel alhier: http://drivr.be/2010/07/14/bijna-all...-m-coupe-2011/

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
                                      En @ gTa, 135tii, dacht het niet.
                                      Mjah, had een tijdje geleden een vogeltje horen fluiten over "135tii, 355pk, DCT standaard" en zo, maar dat blijkt idd niet te kloppen -> foto's van een manuele te zien b.v.

                                      Oorspronkelijk geplaatst door DRIVR Bekijk Berichten
                                      Alle details over de 1-Reeks M Coupé even samen gepuzzeld:
                                      • de 1-Reeks M Coupé (en zeker niet ‘M1′) verschijnt medio 2011 in de showrooms
                                      • de prijs wordt 5% boven de 135i oftewel op 50.000€ voor opties geschat
                                      • daarvoor krijg je een 3.0 zes-in-lijn biturbo met pakweg 330pk
                                      • goed voor o-100 in 5 seconden en (gelimiteerde) 250km/h voluit
                                      • een zesbak is standaard, een zeventraps-DKG tegen betaling
                                      • met 1350kg zou het gewicht 100kg lichter afklokken dan dat van de 135i
                                      • ditmaal ligt nadruk op rijdynamiek, niet op dragsterprestaties
                                      • daarvoor krijgt de 1-Reeks M Coupé de banden en spoorbreedte van de M3
                                      • ook de magische M-sper van de M3 is van de partij
                                      • maar de dempers zijn vast beter dan de regelbare exemplaren van grote broer
                                      • de ‘Ringtijd is gelijk aan de E90 M3, met nog een half jaar ontwikkeling te gaan
                                      Volledig artikel alhier: http://drivr.be/2010/07/14/bijna-all...-m-coupe-2011/
                                      Niet mis. Jammer dat ze er geen gewicht uit halen. Gewoon efkens een inspanning doen om 100 kg te besparen, dát zou pas een stunt zijn.

                                      Chippen naar 400 pk dit ding.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door DRIVR Bekijk Berichten
                                        Alle details over de 1-Reeks M Coupé even samen gepuzzeld:
                                        • de 1-Reeks M Coupé (en zeker niet ‘M1′) verschijnt medio 2011 in de showrooms
                                        • de prijs wordt 5% boven de 135i oftewel op 50.000€ voor opties geschat
                                        • daarvoor krijg je een 3.0 zes-in-lijn biturbo met pakweg 330pk
                                        • goed voor o-100 in 5 seconden en (gelimiteerde) 250km/h voluit
                                        • een zesbak is standaard, een zeventraps-DKG tegen betaling
                                        • met 1350kg zou het gewicht 100kg lichter afklokken dan dat van de 135i
                                        • ditmaal ligt nadruk op rijdynamiek, niet op dragsterprestaties
                                        • daarvoor krijgt de 1-Reeks M Coupé de banden en spoorbreedte van de M3
                                        • ook de magische M-sper van de M3 is van de partij
                                        • maar de dempers zijn vast beter dan de regelbare exemplaren van grote broer
                                        • de ‘Ringtijd is gelijk aan de E90 M3, met nog een half jaar ontwikkeling te gaan

                                        Volledig artikel alhier: http://drivr.be/2010/07/14/bijna-all...-m-coupe-2011/
                                        OK, nu heb ik interesse !

                                        Comment


                                        • Te hopen dat deze niet zoveel falende HPFP heeft als de 135i want als ik dat lees op US fora... al zou dat ook iets te maken hebben met de kwaliteit van de benzine.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X