Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW M135i / M1

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Woops.
    Kan deels opgelost worden door gebruik van lichtere materialen, maar dan schiet de prijs weer de hoogte in natuurlijk...

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Hazen Bekijk Berichten
      Woops.
      Kan deels opgelost worden door gebruik van lichtere materialen, maar dan schiet de prijs weer de hoogte in natuurlijk...
      Wees gerust, zonder het gebruik van die lichtere materialen zal de prijs ook de hoogte in schieten
      Dedication, Determination, Perfection - Senna

      Comment


      • Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
          Weegt zo een koekendoos 1500 kilo?
          Tante gTa met de 120d (halfvolle tank) op de weegbrug aan 't containerpark, auto "vol" maar niet echt zwaar spul (maar 2 dozen papier ofzo, de rest meer rommel): 1.620 kg. Ik werd slécht toen ik dat zag.

          Ik schat mijn 120d met z'n opties, volle tank en rijklaar op net geen 1,5 ton. En 'k zal er geen 20 kilo naast zitten...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
            Tante gTa met de 120d (halfvolle tank) op de weegbrug aan 't containerpark, auto "vol" maar niet echt zwaar spul (maar 2 dozen papier ofzo, de rest meer rommel): 1.620 kg. Ik werd slécht toen ik dat zag.

            Ik schat mijn 120d met z'n opties, volle tank en rijklaar op net geen 1,5 ton. En 'k zal er geen 20 kilo naast zitten...
            135i weegt leeg 1560 Kg...
            Tante, uw wagen weegt leeg 1440 Kg.

            Comment


            • Een stock 120d, ja.

              Mijn wielen zijn tegenover de standaardwielen al 4 kg zwaarder per stuk, het schuifdak zou een meergewicht van om en bij de 25 kg betekenen, sound-systeem, sportzetels zijn ca. 3 kg per stuk zwaarder dan standaardzetels, airco-compressor zit niet meegerekend in het gewicht van een standaardauto (ook al snel 10 kg denk ik), enz.

              Comment


              • Beetje verdikt?

                Comment


                • Hoe, wie, ik? Neet, vermagerd! Sedentair leven en niet meer sporten, dat ging plots vlotjes over de 90.

                  Comment


                  • Lol, haal die halters maar terug boven!

                    Comment


                    • "terug"?

                      Gij hebt makkelijk klappen, gij zijt getrouwd -> die miserie houdt ne mens sowieso mager.

                      Comment


                      • Rofl!

                        Mijn madame is de reden waarom ik mezelf ben beginnen afbeulen. Uit liefde, welteverstaan. Dat staat goed in de slaapkamer.

                        En, on topic, da's beter voor het verbruik, de prestaties en de slijtage van uw eend. So work and put your back in it! *Pfwew, close one*

                        Comment


                        • I see cars in the earlist stage but I have other projects to work on that I cannot afford to be distracted as I have many projects not only for cars but I also conceive stuff for BMWTV.de The German only BMW TV channel which in some cases do not involve cars. With each project now we have started to do Pre-visualisation on the computer because we can show it to the director and production crew and explain this is the angles we want to get the perfect shot.


                          The time window for this car is extremely tight and originally enthusiasm was not apparent until Dr. Kay Segler came to the M Division.
                          We had initially toyed with the idea of an 1M when we were conceiving the Coupe and did work with evaluation models then using the engine from the
                          E46 and the upgraded E46 CSL engine but it proved to be too heavy for the car.

                          Originally in the early days of marketing the standard 135i was originally meant to be an M model.

                          The 1M that stands before you now has had possibly the most progressive stage from thought-production turnaround for a BMW. There had to be a lot of arm-twisting in the BMW Board because of the tight window between generation 1 and generation 2 of the Coupe. The proposal was greenlighted when BMW decided to use the Coupe model for the BMW eDrive evaluation.
                          Therefore slightly extending it's life cycle.

                          When I first saw the car it was in a design studio as a full scale claymodel but since then some designers ideas have to make way for aerodynamics and engineering. The initial engine proposal was the N55 but they were having issues that cannot be solved within the time window. BMW Greenlit this car in July 09, now over a year later we see it as it intended , although testing still commences until the launch. Valvetronic was the main cause of the time delay but BMW have spent some time on this and are using the N55 as a basis for the next M3.

                          The best way to describe the engine of the 1M is a "Hybrid" but in the original form of Hybrid, nothing to do with "alternatives", but it is not a straightforward transplant.

                          There is a lot of this car that will carry over for the next generation 1M in which that car will switch to four cylinders to which the M Division engineers are already working on the basics without time constraints or restrictions.
                          1M (E82) is showing what is possible in a small timeframe 1M (F22) will show what is possible once you do not have restrictions.
                          The largest BMW forum with the latest BMW news. This is your daily dose of BMW infomation related to the BMW M3, M5, BMW 3 series, BMW X1, X3, X5, X6, X7, BMW 1

                          Comment


                          • dus downsizing: volgende 1M = 4cyl turbo (wss 2.0 en 280pk en extremere gewichtsbesparing)
                            volgende M3 zou het dus ook moeilijk kunnen krijgen met een "2011 1M" achter zich op de RING
                            hmm, sounds good doesn't it
                            nu maar hopen dat ze :
                            - sportief interieur (geen achterbank e.d.)
                            - effectief laag gewicht
                            - redelijke prijs (max 60K)
                            -...

                            Comment


                            • Geen achterbank?!? Dat zal er toch niet van komen. Lijkt me niet rendabel tenzij het een limited edition à là GTS is.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Petrol Bekijk Berichten
                                Geen achterbank?!? Dat zal er toch niet van komen. Lijkt me niet rendabel tenzij het een limited edition à là GTS is.
                                dan sleuren we die bij het afhalen v/d wagen er ter plekke wel uit

                                Comment




                                • Carbon Diffuser:

                                  Comment


                                  • Ik zie toch geen carbon, zne, enkel de naad van de afdekhoes. En daar in 't spleetje boven de linker uitlaat zit ge op de gerubbelde alu heatshield te kijken, denk ik.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                      Ik zie toch geen carbon, zne, enkel de naad van de afdekhoes. En daar in 't spleetje boven de linker uitlaat zit ge op de gerubbelde alu heatshield te kijken, denk ik.
                                      Op bimmerpost zeiden ze ook eerst dat het een stukje van de alu heatshield was, maar nu blijken ze toch te beweren dat het carbon is...
                                      Ik neem maar over wat ik vind op andere fora

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                        Ik zie toch geen carbon, zne, enkel de naad van de afdekhoes. En daar in 't spleetje boven de linker uitlaat zit ge op de gerubbelde alu heatshield te kijken, denk ik.
                                        Ik ga biemerke bijstaan en gok toch ook op carbon Links boven de uitlaat lijkt me toch carbon-structuur te zijn! Laat ons hopen

                                        Edit: oei, biemerke is 2fast4me :-D
                                        Dedication, Determination, Perfection - Senna

                                        Comment


                                        • Aan die uitlaat kijk je volgens mij ook op het hitteschild ipv carbon.

                                          Het zwart lipje dat komt piepen rechts onder de zwarte afdekking, lijkt geen carbon.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X