Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw M5 F10/F11

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Ooit hebben "Porsche" kenners ook beweerd dat er geen fourwheeldrive 911 kwam......




    13 november 2009 #1318 Bond007
    Member

    Geregistreerd: 1 september 2009
    Locatie: Aan de Belgische Kust
    Berichten: 200



    Citaat:
    Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo
    Die M5 gaat voor heel wat technische vernieuwing zorgen bij BMW, Turbo, dubbele koppeling......

    Als dit allemaal goed op mekaar afgestemd is, moet hij in staat zijn tot mega prestaties. De 4 drive kan ook niet ver meer af zijn om dit allemaal goed op asfalt te zetten (+550 pk)
    Zo een pk's en waarschijnlijk dus ook koppel laten vertalen naar het asfalt op twee wielen....ik vermoed dat we daar tegen de grens gaan.

    Ben razend benieuwd naar deze wagen en wat ze uiteindelijk uit de mouw (motorkap) gaan laten rollen....

    Kandidaat koper Jokke_vlo...? Ik verneem het graag van u hoor...

    PS. Ik beloof u...dit zal een toppertje worden.

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door Timozzzz
      Ik hoop geen turbo motor past gewoonweg niet bij een m reeks
      Een x5 of x6 is ander koek dat zijn ook geen sportwagens
      Ik hoop weer op een hoogtoerig blok zoals de v10 klinkt als een ferrari en is de mooiste bmw sound
      Geloof mij, 't wordt de motor van de X5/X6, past inderdaad niet bij een ///M, maar ik vind de V10 van de huidige M5 nu ook niet direct bij zo'n grote limo passen...

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
        Ooit hebben "Porsche" kenners ook beweerd dat er geen fourwheeldrive 911 kwam......




        13 november 2009 #1318 Bond007
        Member

        Geregistreerd: 1 september 2009
        Locatie: Aan de Belgische Kust
        Berichten: 200



        Citaat:
        Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo
        Die M5 gaat voor heel wat technische vernieuwing zorgen bij BMW, Turbo, dubbele koppeling......

        Als dit allemaal goed op mekaar afgestemd is, moet hij in staat zijn tot mega prestaties. De 4 drive kan ook niet ver meer af zijn om dit allemaal goed op asfalt te zetten (+550 pk)
        Zo een pk's en waarschijnlijk dus ook koppel laten vertalen naar het asfalt op twee wielen....ik vermoed dat we daar tegen de grens gaan.

        Ben razend benieuwd naar deze wagen en wat ze uiteindelijk uit de mouw (motorkap) gaan laten rollen....

        Kandidaat koper Jokke_vlo...? Ik verneem het graag van u hoor...

        PS. Ik beloof u...dit zal een toppertje worden.
        vermoedens...

        Merc heeft nog meer pk en koppel...
        Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
        Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

        Comment


        • #24
          Turbo's zijn de toekomst.

          Dit mag gerust opgeslagen worden en in 2020 opgerakeld worden
          1963 Land Rover Series IIa
          1994 Mercedes SL320
          2015 Land Rover Discovery SDV6
          2016 Porsche Cayenne GTS

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
            vermoedens...

            Merc heeft nog meer pk en koppel...
            Maar krijgt het allemaal niet goed op de grond gezet.......wonderen bestaan niet. Op een bepaald moment zijn er grenzen aan bepaalde concepten en moet je kiezen tussen het purist zijn of prestaties.

            Bij Merc blijven ze purist, ten koste van het weggedrag (vol electronica !) als je een AMG (spreek uit ervaring) wat op zijn staart duwt lijkt het of je midden discobar galaxy zit.
            Ze moeten dus kiezen.......ben benieuwd, maar naar mijn "gevoel" gaat BMW toch sneller naar het betere weggedrag gaan dan dit proberen te controleren met electronica. Want is het dat?
            Last edited by Jokke_vlo; 16/02/2010, 02:11.

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
              Turbo's zijn de toekomst.

              Dit mag gerust opgeslagen worden en in 2020 opgerakeld worden
              best jammer
              Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
              Maar krijgt het allemaal niet goed op de grond gezet.......wonderen bestaan niet. Op een bepaald moment zijn er grenzen aan bepaalde concepten en moet je kiezen tussen het purist zijn of prestaties.

              Bij Merc blijven ze purist, ten koste van het weggedrag (vol electronica !) als je een AMG (spreek uit ervaring) wat op zijn staart duwt lijkt het of je midden discobar galaxy zit.
              Ze moeten dus kiezen.......ben benieuwd, maar naar mijn "gevoel" gaat BMW toch sneller naar het betere weggedrag gaan dan dit proberen te controleren met electronica. Want is het dat?
              Ik moet toegeven dat er ergens wel wat in uw post zit, maar ik zou er toch nog niet vanuit gaan. Dik 600 pk op de achterwielen is nu ook weer niet onmogelijk, en het past beter bij de filosofie van bmw M's, ook al is het niet overal het meest efficiënte.

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door Phil Bekijk Berichten
                Geloof mij, 't wordt de motor van de X5/X6, past inderdaad niet bij een ///M, maar ik vind de V10 van de huidige M5 nu ook niet direct bij zo'n grote limo passen...
                Ik heb via via vernomen dat het op basis van de motor van de X5/X6 M is. Vermogen zou rond de 580 pk schommelen

                Comment


                • #28
                  Car Magazine, which snapped these shots, is reporting that the 2011 M5 will gain a breathed-on version of the BMW X6's 4.4-liter twin-turbo V8 producing a whopping 540 HP. Why? The current V10, despised by some but loved by others for its quirky rev-happy nature, will only meet emissions regulations for two more years. If the big V8 does find its way into the M5, expect a much lower revving, torquier drive. The magazine also reports that the M5 is likely to be manumatic only, which doesn't come as a surprise, but is still pretty disappointing

                  However, for the new M5, the engine’s output reportedly will peak at 578-horsepower and 530-pound-feet of torque--the same as the Audi RS6 but a significant 60-horsepower more than the E63 AMG.
                  Sending drive to the rear wheels will be a modified version of the M3's M-DCT dual-clutch system but a conventional 6-speed is likely to be offered as well. There will even be some EfficientDynamics technology on board as BMW is hoping for a 30% drop in emissions and consumption.
                  The 0-62 mph dash should take about 4.4 seconds, which is 0.3 seconds quicker than the current model. Top speed will be an electronically limited 155 mph but with this removed the new M5 should top out at 188 mph.


                  Hier krijg ik ongelijk maar ik vind dat een M5 bv toch wel dichter tegen de 4 sec grens mag komen...... en daarvoor heb je imo 4x4 nodig.

                  De Lambo, Nissan GT-R, 911 Turbo. Al de supersnelle wagens zijn bijna in 4x4 ik vind dat de M5 in dat lijstje mee mag of moet spelen.......en dat met een RWD only....zou straf zijn. Blijbkaar gaan ze toch bij de RWD blijven....

                  Comment


                  • #29
                    BMW zal hier geen 4wd ondersteken, hun imago hebben ze dankzij rwd, dat gaan ze echt niet veranderen...

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                      Car Magazine, which snapped these shots, is reporting that the 2011 M5 will gain a breathed-on version of the BMW X6's 4.4-liter twin-turbo V8 producing a whopping 540 HP. Why? The current V10, despised by some but loved by others for its quirky rev-happy nature, will only meet emissions regulations for two more years. If the big V8 does find its way into the M5, expect a much lower revving, torquier drive. The magazine also reports that the M5 is likely to be manumatic only, which doesn't come as a surprise, but is still pretty disappointing

                      However, for the new M5, the engine’s output reportedly will peak at 578-horsepower and 530-pound-feet of torque--the same as the Audi RS6 but a significant 60-horsepower more than the E63 AMG.
                      Sending drive to the rear wheels will be a modified version of the M3's M-DCT dual-clutch system but a conventional 6-speed is likely to be offered as well. There will even be some EfficientDynamics technology on board as BMW is hoping for a 30% drop in emissions and consumption.
                      The 0-62 mph dash should take about 4.4 seconds, which is 0.3 seconds quicker than the current model. Top speed will be an electronically limited 155 mph but with this removed the new M5 should top out at 188 mph.


                      Hier krijg ik ongelijk maar ik vind dat een M5 bv toch wel dichter tegen de 4 sec grens mag komen...... en daarvoor heb je imo 4x4 nodig.

                      De Lambo, Nissan GT-R, 911 Turbo. Al de supersnelle wagens zijn bijna in 4x4 ik vind dat de M5 in dat lijstje mee mag of moet spelen.......en dat met een RWD only....zou straf zijn. Blijbkaar gaan ze toch bij de RWD blijven....
                      De Porsche GT2 heeft 530 pk, weldra waarschijnlijk meer dan 550 pk... met achterwielaandrijving, en toch is dit één van de referenties op qua productiewagens op circuit. Ik denk/hoop dat BMW dezelfde filosofie blijft volgen. Ondanks dat 4WD's ook al meermaals hun efficiëntie hebben bewezen...

                      Comment


                      • #31
                        Tja, geen makkelijke keuze, maar idd ze gaan het mogelijk nog niet durven.......toch vind ik het, persoonlijk, een gemiste kans. Imo haal je zonder die 4wheel drive nooit het maximum uit de combinatie, motor-wagen en dat vind ik een gemiste kans.

                        En dan rijden we nog niet op nat wegdek, in België toch geen onbelangrijk gedeelte van de rijomstandigheden, waar een 4x4 zoveel beter uit de verf komt, en daar moet een rwd toch altijd onderdoen.....

                        Maar goed, ik heb voor puristen alle respect !
                        Last edited by Jokke_vlo; 16/02/2010, 02:33.

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                          Tja, geen makkelijke keuze, maar idd ze gaan het mogelijk nog niet durven.......toch vind ik het, persoonlijk, een gemiste kans. Imo haal je zonder die 4wheel drive nooit het maximum uit de combinatie, motor-wagen en dat vind ik een gemiste kans.

                          Maar goed, ik heb voor alle puristen ook respect.
                          Een goed uitgebalanceerde RWD moet niet onderdoen voor een 4WD

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                            Hier krijg ik ongelijk maar ik vind dat een M5 bv toch wel dichter tegen de 4 sec grens mag komen...... en daarvoor heb je imo 4x4 nodig.

                            De Lambo, Nissan GT-R, 911 Turbo. Al de supersnelle wagens zijn bijna in 4x4 ik vind dat de M5 in dat lijstje mee mag of moet spelen.......en dat met een RWD only....zou straf zijn. Blijbkaar gaan ze toch bij de RWD blijven....
                            Een mclaren F1 gaat met 627pk op de achterwielen in 3,4 nr 100 km per uur, het kan dus wel. Een 458 italia haalt ook 3,4, (maar dit cijfer is misschien minder geloofwaardig )

                            Comment


                            • #34
                              Ik zie in de rallysport anders niet al te veel wagens met rwd vooraan eindigen.

                              En de wagens met die enorme kracht op de achterwielen hebben meestal wel 1 ding gemeen......de motor ligt achterin !

                              De vgl gaat dus niet helemaal op. Rijplezier geeft een rwd dan wel weer wel (zolang het niet sneeuwt )

                              Comment


                              • #35
                                rallysport is dan ook meestal op banen met weinig grip. Een M5 is niet echt rallygericht eh, eerder circuit.
                                Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                                Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

                                Comment


                                • #36
                                  Eerder dagelijks gebruik gericht

                                  Ik rij alvast liever op kleine baantjes dan op de autostrade...... en zeker met een M5.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
                                    rallysport is dan ook meestal op banen met weinig grip. Een M5 is niet echt rallygericht eh, eerder circuit.
                                    Of Autobahn.

                                    Comment


                                    • #38
                                      dat is m'n punt niet eh.

                                      Ik begin niet over de rally, ik zeg dat een M5 veel meer circuitgericht is, dan rallygericht. Of gewoon zelfs niet rallygericht. Natuurlijk eerder dagelijks gebruik gericht. De vergelijking 4wd => rally ging dus niet op
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                                      Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

                                      Comment


                                      • #39
                                        Ik zal het anders verwoorden

                                        Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                                        Ik zie in de rallysport anders niet al te veel wagens met rwd vooraan eindigen.
                                        Ik zie in de rallysport anders geen enkele M5 eindigen tout court.

                                        Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                                        De vgl gaat dus niet helemaal op. Rijplezier geeft een rwd dan wel weer wel (zolang het niet sneeuwt )
                                        zélfs in de sneeuw
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                                        Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                                          Een mclaren F1 gaat met 627pk op de achterwielen in 3,4 nr 100 km per uur, het kan dus wel. Een 458 italia haalt ook 3,4, (maar dit cijfer is misschien minder geloofwaardig )
                                          En de Audi RS2 zou van 0 naar 30 mph sneller zijn dan een McLaren F1, mét Quattro...

                                          Ik betwist niet het nut van vierwielaandrijving in dagelijkse omstandigheden, doch een M-product kan -nog niet- bestaan zonder RWD, in my honest opinion...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X